מדריך חיפוש עבודה: 9 צעדים פשוטים למציאת עבודה!

 תהליך חיפוש עבודה לא צריך להיות מאיים. אין ספק, שהוא יכול להיות ממושך ומייגע וכי התחושה שאתם עומדים במבחן אינה נוחה. עם זאת, מדובר בתהליך מרגש שמוביל לשינוי בחייכם. חישבו על כל אותן מודעות דרושים, המחכות לכם, כעל דלתות הנפתחות אל מקום בו תוכלו לממש את עצמכם. אז שנתחיל?

 

מדריך לחיפוש עבודה

 

איך לחפש עבודה?

 

צעד 1: הגדירו מטרות

חיפוש משרות עבודה יעיל חייב להיות ממוקד ולכן חשוב שתגדירו לעצמכם מהו התחום או התפקיד/ים בו אתם מעוניינים, מדוע אתם מעוניינים למצוא עבודה חדשה, מהו השכר ותנאי העבודה שאתם דורשים, הגדירו אזור עבודה, אפשרויות קידום ועוד מטרות שחשובות לכם בסביבת העבודה החדשה שלכם.

 

צעד 2: כתבו קורות חיים

הקדישו זמן לכתיבת קורות חיים  איכותיים. התחרות קשה וכדאי להכין מספר גרסאות ולבצע התאמות, במידת הצורך, עבור משרות דרושים ייחודיות או שונות. התייחסו לדרישות התפקיד ולפיהן הדגישו מיומנויות וכישורים שלכם. קחו בחשבון שהזמן הממוצע לחיפוש עבודה הינו 3 חודשים. חיפוש עבודה מתחיל בחיפוש במשך מספר שבועות ועולה בהדרגה, בהתאם להשכלה, ניסיון ובכירות המשרה.

 

 צעד 3: הפיצו קורות חיים

מחפשי עבודה רבים נוטים להתבלבל בין מושגים כמו כח אדם, חברת השמה ושלל אתרי דרושים באינטרנט. העצה שלנו היא להתמקד- הגעתם לדרושים IL, פה תמצאו את רוב המשרות החדשות שמתפרסמות כל יום בישראל, הירשמו לסוכן החכם  ועברו על האתר שלנו – זה יספיק לכם. כאן יש לכם מאגר ענק של משרות פנויות שבנוי לנוחותכם המרבית ומתעדכן באופן שוטף. פורטל 'דרושים' הוא לגמרי חברו הטוב ביותר של מחפש העבודה, אודות לסוכן החכם שמספק התאמה מקסימלית בין שלל המשרות באתר לקורות החיים של מחפשי העבודה.

 

צעד 4: התכוננו לראיון עבודה

אין לדעת מתי תזומנו לראיון העבודה הראשון שלכם ולכן כדאי שתכינו 'שיעורי בית'; קראו אודות החברה המדוברת ודרישות התפקיד אותו ברצונכם לאייש. הפגינו ידע והבנה בחברה ובתפקיד. כדי להישאר מעודכנים ולהתרשם אודות החברה, שכר ממוצע ושאלות מראיינים - כנסו לאתר 'TheWorker' (מכיל עשרות חוות דעת משנת 2012 ואילך. כדי לצפות בחומרים, יש לשתף בניסיונכם האישי). בנוסף, הכינו בגדים שמתאימים לראיון עבודה (נקיים ולא מרושלים) ונסו להתכונן לשאלות שתישאלו במהלך הריאיון, כולל הסברים באשר לפרטים שציינתם בקורות החיים שלכם.

מדריך לחיפוש עבודה

צעד 5: תכננו שגרת חיפושים

חיפוש עבודה מהווה משרה בפני עצמה... בצעו את החיפוש באופן מאורגן, מסודר ורציף. הגדירו שעות מסוימות ביום, שיוקדשו לתהליך החיפוש, הכינו טבלת אקסל, שתשמש אתכם למעקב אחר המועמדויות שהגשתם, קורות החיים ששלחתם וכולי. הקפידו שלא לצאת מהמסגרת שקבעתם לעצמכם והמשיכו בחיפושים גם אם הוזמנתם לראיון עבודה. הטיפ הכי חשוב עבורכם הוא לבצע Follow up – אם לא חוזרים אליכם, אל תהססו להתקשר ולברר. אם הגעתם לריאיון עבודה בפועל, על החברה לחזור אליכם תוך 14 עפ"י חוק, ולעדכנכם.

 

צעד 6: ערכו סקר אישי וריענון

הישארו מעודכנים - גלשו בדרושים IL, קראו מודעות דרושים וכתבות הנוגעות לתחומי העיסוק שלכם כדי לגלות מהן הדרישות, החידושים, הביקוש וההיצע. המידע יעזור לכם להעריך את מצב השוק ולמה עליכם לצפות. בנוסף, עקבו אחר חידושים בתחום המקצועי שלכם ורעננו את הידע שברשותכם. כמו כן, כדאי לשקול להעשיר את עולמכם המקצועי ולהתעדכן – אם תחום עיסוקכם הוא שיווק, שווה לשקול לקחת קורס בשיווק דיגיטלי או אם בתחום התכנות אז אולי ללמוד שפת למידת מכונה. הרלוונטיות המקצועית משמעותית!

 

צעד 7: מניעת שחיקה עצמית

הימנעו משחיקה עצמית - חיפוש עבודות רחב ומקיף, הכולל תחומים מגוונים עשוי להועיל לכם ולפתוח בפניכם משרות ואפשרויות חדשות. עם זאת, אל תסחפו ותתפתו לשלוח קורות חיים לאינספור הצעות עבודה, שאינן רלוונטיות לכם. שליחה מוגזמת עלולה לשחוק אתכם ולהוריד את המוטיבציה.

 

צעד 8: היו זמינים

חיפוש עבודה רציני דורש מכם להיות זמינים ככל האפשר. נסו להתפנות ולהשיב לטלפונים לא מזוהים, בדקו את המייל בתדירות גבוהה וחיזרו אל הפונים במהירות האפשרית.

 

צעד 9: אל תיבהלו

אנשי גיוס ומעסיקים המחפשים עובדים נוטים, לעיתים, לבחור בביטויים לועזיים ובמונחים מתוחכמים כדי לתאר את המשרה המבוקשת. אל תיבהלו מהשימוש במילים גבוהות; כמותכם, הם מנסים ליפות את המשרה כדי שתראה אטרקטיבית בעיני המחפשים. היכנסו וקראו את דרישות התפקיד. במרבית המקרים, תגלו שמדובר באותה הגברת בשינוי אדרת. 

 

לסיכום: TAKE IT EASY מציאת המשרה המתאימה לכם, שבה תהיו מרוצים – לוקחת זמן. התכוננו לכך בהתאם. בהצלחה!

קרדיט תמונות: shutterstock