מדריך למציאת עבודה ראשונה - ללא ניסיון

פעם ראשונה בשוק העבודה? מחפשים משרה חדשה ועוד אין לכם קורות חיים? בשביל זה יש לכם אותנו...

 

אז קודם כל חשוב להבהיר שזה שעוד אין לכם ניסיון לא הופך אתכם לעובדים פחות טובים, יש לכם עדיין את מלוא הפוטנציאל ואתם פתוחים לחוויות חדשות. ההקדמה הזו הייתה כדי שתפגינו בטחון עצמי ואל תהססו לפנות למעסיקים ולשלוח קורות חיים למשרות שנראות לכם מעניינות. גם משרות שנראות לכם קצת מעבר לקצה היכולת שלכם יכולות להיות שלכם, אם רק תנסו. ועכשיו, אחרי 'זריקת העידוד' – בואו נתחיל:

 

* חפשו את העבודה הראשונה שלכם ללא קו"ח

* תנו לנו לעשות בשבילכם את העבודה – סוכן חכם

 

עבודה ללא ניסיון

 

חשוב שתהיו מודעים לכך שהיום יש טרנד של משרות מידיות, ללא קורות חיים ועם שכר טוב, מגוון המשרות מופיעות באפליקציית JOBIM לפי אזורים או בדף הפייסבוק. בין המשרות, ניתן למצוא: עובדי שירות לקוחות, עובדי מכירות, מלצרים, עובדי דלפק, עובדי מטבח, עובדי ייצור, קופאים, מאבטחים, סדרנים, גננות/סייעות, שליחים, מתדלקים, עובדי ניקיון, עובדי אחזקה ועוד.

 

שלב א': הגדרה עצמית

נסו להגדיר לעצמכם איזו משרה אתם מחפשים ואם אתם לא בטוחים לגביי התחום אז לפחות תגדירו מאפיינים כללים – האם אתם מוכנים לעבודה בחו"ל? האם מדובר במשרה חלקית או במשרה מלאה? האם אתם מתעניינים בחברה גדולה או קטנה?

 

שלב ב': קו"ח

המסלול שלכם לעבודה ראשונה מתחיל בבית, עוד לפני שיצאתם לעשות סיבוב בין החנויות בשכונה או לפני שנכנסתם לאינטרנט – בהכנת קובץ קורות חיים שישקף אתכם ויראה מספיק מעניין כדי שמעסיק פוטנציאלי יזמן אתכם לראיון עבודה. תזכרו שקורות חיים הם כרטיס הביקור שלכם. שימו לב – גם אם אין לכם מה לכתוב אל תשלחו קו"ח של שורה כי זה נתפס כיחס מזלזל. השתדלו להתעקש על לפחות  3-4 שורות. כדי לדעת איך לעשות זאת נכון כנסו למדריך הכנת קורות חיים.

 

שלב ג': חיפוש משרות

אחרי שהכנתם קובץ קורות חיים כמו שצריך, זה הזמן לפנות ללוחות דרושים ולהתחיל בחיפוש משרות. חפשו אחר כל המשרות בתחום "ללא ניסיון" או אם יש לכם כבר ניסיון קודם (מעבודות בקיץ/מהשירות הצבאי/עבודה מועדפת), אל תהססו לפנות למעסיקים שמבקשים שנה או שנתיים ניסיון. הפניה צריכה להיות עניינית ובצירוף קו"ח. הקפידו להירשם לסוכן חכם כדי שלא תצטרכו להיכנס לאתר כל פעם מחדש ושלא תפספסו משרות עבודה חדשות.

 

שלב ד': 'ניצול' קשרים

עכשיו זה הזמן לנצל את כל ההון האנושי שיש לכם, ובעברית: נצלו את הקשרים שלכם. כל מי שאתם מכירים הוא קשר פוטנציאלי למשרה חדשה, לכן כדאי שתפרסמו שאתם מחפשים עבודה ברשתות החברתיות. בנוסף, ספרו על כך להורים ולחברים ובקשו מכולם לנסות ולעזור לכם למצוא עבודה. ככל שתדברו עם יותר אנשים כך גדל הסיכוי שאחד מהם אולי מכיר מישהו שיוכל להמליץ עליכם למשרה המבוקשת.

 

שלב ה': קבוצות חברתיות

הצטרפו לקבוצת מחפשי עבודה של ג'ובים, אשר מתמקדות במשרות ללא ניסיון. אל תזניחו גם את הרשת המקצועית  לינקדאין. פתחו פרופיל והקפידו על תמונה מקצועית ועל סיכום של הקורות חיים שלכם בצורה ברורה ומושכת. לינקדאין מאפשרת ליצור קשרים וירטואליים עם האנשים שכבר עובדים במקומות אליהם הייתם רוצים להתקבל. 

 

סיפרתם לכולם? שלחתם קורות חיים לכל המשרות הרלוונטיות? נרשמתם? פתחתם פרופיל והצטלמתם לתמונה מקצועית? מצוין. עכשיו חכו ליום המחרת ושלחו את קורות החיים שלכם לכל המשרות החדשות שעלו בדרושים IL.

 

לקריאה נוספת ראו: LinkedIn – חיפוש עבודה בלינקדאיןמדריך וטיפים לחיפוש עבודה12 טיפים לראיון עבודה מוצלח ו-טבלאות שכר עדכניות

 

קרדיט תמונות: shutterstock