חיפוש עבודה בהייטק – המדריך להייטקיסט בהווה ובעתיד


חיפוש עבודה בהייטק דומה לחיפוש עבודה בכל תחום אחר אבל יש מספר דגשים והבדלים שחשוב להבין כדי שתוזמנו לכמה שיותר ראיונות עבודה. העיקרון המנחה של החיפוש שלכם זה להבין את האיזון הדק, שבין גאווה על כך שאתם בתחום מבוקש מאוד, ויש עשרות חברות השמה להייטק שישמחו לקבל את קורות חיים שלכם. לבין העובדה- שאתם לא לבד, יש אלפי מחפשי עבודה שעוברים על כל לוח דרושים בתקווה למצוא עבודה בהייטק

 

*טבלאות שכר

*למקצועות המבוקשים

 

חיפוש עבודה הייטק

 


דרושים בהייטק – הדרך המקצועית ביותר לחפש עבודה בחברות הייטק בישראל :
 

עשו את שעורי הבית שלכם: הכינו רשימת חברות הייטק שתרצו לעבוד בהן ואז כנסו לדרושים IL וחפשו כל אחת מהן בשדה החיפוש. בדקו לאילו משרות הן מגייסות עכשיו, אולי זה לא בדיוק מה שרציתם אבל זה יכול להיות חלון ההזדמנויות שלכם להכנס לחברה ובהמשך להתקדם לתפקיד המבוקש. בנוסף תוכלו לערוך ניתוח של מודעת דרושים ממוצעת בחברה, על איזה תחומים נהוג לשים דגש, האם יש משהו שאתם יכולים ללמוד או שכבר למדתם ורק צריך להוסיף לקורות חיים שלכם.
 

דרושים הייטק ללא נסיון: אם אתם סטודנטים או בוגרים שמחפשי את המשרה הראשונה שלכם בתחום אז וודאי שאתם צריכים משרה שמתואמת לשעות הלימודים ולחוסר הנסיון המקצועי שלכם. לכן לא כדאי לבזבז זמן על קטגוריות חיפוש רחבות אלא ישר לעבור לקטגורית משרות סטודנטים הייטק או לעבודה בהייטק ללא נסיון – ניתן לבצע פילוחים אלא על פי הקטגוריות בדרושים IL או בעזרת שדה החיפוש בראש הדף, שיעזור לכם לצמצם את החיפוש שלכם רק למשרות שמתאימות לכם. מעסיקים רבים שמחים לקחת סטודנטים לעבודה בגלל שזה מאפשר להם להכשיר אתכם בדיוק על פי הנהלים בחברה, ללא צורך להתמודד עם הרגלים קודמים. וכמובן עניין השכר, אם תציצו בטבלאות שכר הייטק שתוכלו למצוא באתר, תראו שהמשכורת שצפויה לכם היא מאוד מכובדת, וסטודנטים ניתן לפעמים לקחת למשרה חלקית או לפרויקטים ספציפיים שהחברה צריכה. גורמים אלו יקלו עליכם להתקבל לעבודה עוד בזמן הלימודים או מיד בסיומם, בתנאי שיש לכם קורות חיים מכובדים וציונים טובים.
 

השמה להייטק: כפי שכבר אמרנו, היום אנשי הייטק שמחפשים עבודה צריכים להתמודד עם הרבה מאוד רעש – חברות כח אדם, חברות השמה בהייטק, לוחות דרושים וכמובן כל חברה שמחליטה לפרסם מודעת דרושים עובדים באופן עצמאי. כדי שלא תבזבזו יותר מדיי זמן בתהליך החיפוש עצמו: הרשמו לאתר, הגדירו סוכן חכם ובצעו כל כמה זמן חיפוש משרות דרושים בתחומי הייטק שמשיקים לתחום חיפוש העבודה שלכם למקרה שיש משרות שפתאום יענינו אתכם. מאגר משרות בהייטק שיש לכל חברת השמה להייטק הוא מאגר שמוגבל לכמות הלקוחות שלהם ולכן עדיף לכם למקד את החיפוש ללוח דרושים שמכיל בתוכו מגוון משרות מכל רחבי הארץ ומכל התחומים.
 

אל תמהרו להגיד "כן": מחפש עבודה לא משנה באיזה תחום תמיד שואף לסיים כמה שיותר מהר את תהליך חיפוש העבודה וגם מי שעושה חיפוש עבודה הייטק לא שונה בכך. האינסטינקט הראשוני שלכם יהיה להגיד "כן" לראשונה מבין חברות היי טק שתציע לכם עבודה ותנאים שבערך מתאימים לדרישות שלכם. אנחנו לא אומרים שתסרבו על הפרינציפ אלא שתחשבו לעומק – במיוחד במקרים של השמת בכירים הייטק יש כל כך הרבה אפשרויות שאת חלקן עוד לא ראיתם שאתם צריכים להיות ממש בטוחים בהחלטה שלכם ולהיות מרוצים מהתנאים שלכם, כי כמו בכל תחום אחר מעסיקים בהייטק לא אוהבים לראות עובדים שקופצים ממשרה למשרה בתדירות של פעם בכמה חודשים. משרות היי טק מאופיינות בתחלופה רבה מאוד, בכל יום תופיע לפחות מודעה חדשה אחת על כל מודעת דרושים הייטק שכבר ירדה. 

 

הייטק - מדריך למחפש העבודה

משרות הייטק- הסיכון שבשחיקה

 

חיפוש עבודה בהייטק הוא תחום בפני עצמו שבשנים האחרונות גם חברות השמה וגם לוחות דרושים נותנים לו את הבמה הראויה לו. עובדי הייטק הם קהל ייחודי בנוף מחפשי העבודה בארץ, מצד אחד מדובר לרוב במחפשי עבודה בעלי הכשרה קודמת (למעט מספר תפקידי QA שמתפרסמים תחת קטגוריית משרות הייטק ללא נסיון) ומאידך מדובר בעובדים שנשחקים מהר מאוד ולכן נדרשים לשנות תפקיד או לחפש עבודה חדשה כל כמה שנים.
 

לכן אם אתם עובדי הייטק או רק עכשיו התחלתם לעבוד בהייטק, חשוב כי תקפידו על מספר כללים שיקלו עליכם בחיפוש עבודה בהייטק בכל פעם שתצטרכו:
 

הרשמו לסוכן חכם בתחום המקצועי שלכם ודאגו לעבור פעם בשבוע על המשרות שמתפרסמות בדרושים IL. זה מאפשר לכם מצד אחד להיות עם היד על הדופק לגבי צרכי השוק - אילו הצעות עבודה יש עכשיו בשוק. ומצד שני אתם גם מבינים לאילו כישורים תזדקקו ואיזה נסיון תצטרכו להפגין בראיון עבודה למשרה הבאה. 


עשו קורסי הכשרה נוספים: אם מציעים לכם לצאת לקורסים נוספים או לעבור השתלמות קבלו את ההצעה ונסו להפיק ממנה את המקסימום. בחברות הייטק רבות כאשר המגייס רואה בקורות חיים של מחפש עבודה קורסים רבים והכשרות בתחומים נוספים, הוא רואה מולו אדם שרוצה ללמוד ולהרחיב את טווח הידיעות שלו. זהו אדם שיוכל לתרום רבות לאירגון – מה שכמובן מגדיל את פוטנציאל הקבלה שלכם. וכמובן שאתם אף פעם לא יודעים לאיזה כיוון תרצו ללכת בתפקיד הבא שלכם ולכן זה חשוב שיהיה לכם ידע מקצועי בתחומים רבים שמשיקים לתפקיד הנוכחי שלכם.

'נצלו' קשרים

אם הינכם מכירים אנשים שעובדים בתחום, אל תתביישו להפעיל קשרים ולבקש את עזרתם. מי שנמצא בתחום ההייטק שומע על משרות קיימות בחברות השונות ויכול לספק לכם ידע מקדים ויקר היכן מחפשים עוהדים חדשים.


פיתחו פרופיל לינקדאין ודאגו לעדכן אותו בכל משרה חדשה, פרויקטים מרשימים וקשרים מקצועיים שאתם צוברים עם הזמן. ביום בו תרצו להתקדם או לעזוב את החברה, פרופיל עדכני עם קשרים למעסיקים פוטנציאליים יכול ליצור את ההבדל שבין חיפוש עבודה ארוך לבין כניסה לפרוייקט מעניין כי אחד מחברי הצוות שם ראה את הסטטוס שלכם בלינקדאין.
 

חיפוש עבודה בהייטק הוא לכאורה תהליך פשוט – המשכורות גבוהות, התחום מאוד מגוון וכל יום נפתחים עוד סטארטאפים חדשים שמחפשים להעסיק אנשים עם ראש גדול. אך בפועל מדובר בתחום מאוד תחרותי ומאתגר, כדי להצליח בו אתם צריכים להיות ממוקדים וערניים, תמיד עם היד על הדופק בנושא החידושים והפיתוחים האחרונים, לקרוא ספרות מקצועית, לבדוק את המשרות החדשות שמופיעות בלוח דרושים הייטק של דרושים IL ולשמור על קשרים עם קולגות בארץ ובחו"ל. 
 

דרושים הייטק

.12 טיפים לראיון עבודה מוצלח  מדריך להתנהלות נכונה בראיון עבודה

 

קרדיט תמונות: shutterstock