מדריך: איך לכתוב קורות חיים?

קורות חיים הוא כרטיס הביקור שלכם, המציג אתכם בפני מעסיקים פוטנציאלים ומספקים להם מידע רלוונטי עליכם. על פי הסטטיסטיקה, הזמן המוקדש לכל קריאת קובץ קורות חיים הוא 20-30 שניות, לכן חשוב שתכתבו אותם כמו שצריך!  

 

?איך לכתוב קורות חיים

 

כתיבת קורות חיים הינה עבודה מורכבת, שמן הראוי להקדיש לה זמן ומחשבה. בעקבות התחרות וההתמקצעות הכללית, המאפיינת את שוק העבודה כיום, השתכללה המלאכה לכדי מקצוע; ישנם יועצים תעסוקתיים, שהתמחו בהכנת מסמכי קורות חיים מקצועיים ומציעים את שירותיהם עם שלל קורות חיים לדוגמא, על מנת לוודא שקו"ח שלכם ימלאו את תפקידם כמסמך שיווקי ויעבירו אתכם אל השלבים הבאים בתהליך הגיוס.  

 

לצלוח את מערכת הסינון האוטומטית  

 

כיום במרבית החברות קיימת מערכת אוטומטית לסינון קו"ח, מה שאומר שהשלב הראשון שלכם הוא לצלוח את המערכת הזו, כדי שקורות החיים שלכם יזכו להגיע לשולחנם של אנשי הגיוס. איך עושים זאת? מקפידים לציין טייטלים ומילות מפתח של התפקיד ודרישותיו. תארו את התפקיד האחרון שלכם והשתמשו במילות המפתח הרלוונטיות לתפקיד. היבט נוסף הוא אזור מגורים, לעיתים הסינון נעשה גם לפי אזור ולכן אם המשרה אינה באזוריכם ובכל זאת אתם מעוניינים לשלוח קו"ח למשרה, מומלץ שלא לציין אזור כדי לא להיפסל ע"י המערכת האוטומטית.    

 

בניית קורות חיים – כך תעשו זאת נכון

 

ויז'ואל – דף קורות החיים צריכים להיות נקיים, מזמינים וקלים לקריאה ובאורך של עמוד. חשוב להקפיד על הגהה, תמציתיות ובהירות.  

 

מבנה - פורמט קורות חיים צריך לכלול פרטים מסוימים אודות עברכם האקדמי והתעסוקתי. קיימים קודים ברורים לפיהם נהוג ליצור את המסמך, וכן להתאים את קורות החיים למשרה בה אתם מעוניינים. למשל, במקרה בו ההשכלה שרכשתם אינה רלוונטית לתפקיד, אך הניסיון התעסוקתי אקטואלי, כדאי לשקול להחליף את מיקום הקטגוריות.  

 

תוכן – תוכן המסמך אמור להכיל את הפרטים הבאים:   פרטים אישיים - בראש העמוד יופיעו תמיד פרטים אישיים ופרטי התקשרות; שם, גיל (לא חובה), טלפון, כתובת מגורים וכתובת דואר אלקטרוני.  

 

פיסקה מסכמת - הפסקה צריכה לשקף את ייחודכם ולפרט מדוע אתם מתאימים לתפקיד; אין צורך ביותר ממשפט או שניים בעלי מסר ברור. רצוי להציב את הפסקה במקום בולט בתחילת העמוד כיוון שבמרבית המקרים, הממיינים את קורות החיים לא מגיעים אל סופו.  

 

השכלה - פירוט השכלה אקדמית, מקצועית ותיכונית על פי סדר כרונולוגי יורד (מהמאוחר אל המוקדם); יש לכלול את טווח השנים, המוסד הלימודי, סוג התעודה והתחום או נושא ההתמחות. הוסיפו גם קורסים ממוקדים או הכשרות מקצועיות.  

 

ניסיון תעסוקתי - פירוט ניסיון העבודה בפועל על פי סדר כרונולוגי יורד; במידת האפשר, רצוי לשמור על רצף תעסוקתי. יש לכלול את טווח השנים, שם החברה, פירוט התפקיד, התמחויות, פרויקטים והישגים מיוחדים.

 

שפות ותוכנות – ציינו את השפות שאתם יודעים, כולל רמת הבקיאות בהן (דיבור, כתיבה וקריאה), רמת ההיכרות עם עולם המחשב והאינטרנט ותוכנות מחשב בהן אתם שולטים.  

 

שירות צבאי - יש לכלול את הדרגה בעת השחרור, פירוט התפקידים על פי טווח שנים וקורסים הנוגעים למשרה.

 

שונות – אם קיימים פרטים נוספים, שיכולים לחזק את מועמדותכם, זה המקום לעשות זאת. ניתן לפרט פעילויות ציבוריות או התנדבותיות, השתייכות לארגונים מקצועיים, פרסומים, תחביבים, מטרות מוגדרות, כישורים מיוחדים או מגבלות.  

 

המלצות - בסוף עמוד קורות חיים רצוי להוסיף משפט כגון: "הפניה להמלצות תינתן בהתאם לדרישה" או "המלצות יימסרו על פי דרישה".      

 

?איך כותבים קורות חיים

 

טיפים מארגון מוביל  

 

נירית טולדנו, מנהלת פרויקטים ומקורות גיוס בחברת סלקום מדגישה: " לאחר שהגדרתם מה אתם מחפשים יש לנסח קורות חיים ברורים, מתומצתים ועניינים. חשוב לזכור כי קורות החיים הינם כרטיס הביקור שלנו והרושם הראשוני אל מול המעסיק. ברוב המקרים המגייס מקבל כמות גדולה של קורות חיים עבור כל משרה, כתיבה ועריכה נכונה של קורות החיים יובילו לשלב הבא – זימון לראיון עבודה. קובץ קורות החיים צריך לכלול: פרטים אישיים, פרטי התקשרות (נייד, מייל), ניסיון ורקע תעסוקתי תוך הדגשת הישגים מיוחדים וכישורים נדרשים, השכלה, שפות ומיומנויות רלוונטיות".  

 

טולדנו מוסיפה ומסבירה: "חשוב שתהיה התאמה בין קורות החיים ששלחתם למשרה המוצעת. במקרים בהם אתם מכוונים למספר תחומים/תפקידים ניתן לכתוב כמה נוסחים, הימנעו מכתיבת גרסאות שונות לחלוטין. שימו לב לפערים וקפיצות, בדקו שאין שנים חסרות והימנעו מניפוח קורות חיים באופן לא מותאם (כישורי יתר). אל תבחרו באופציה של שליחה אוטומטית ללא בחירת קטגוריות מדויקות ורלוונטיות."  

 

לבסוף מתייחסת טולדנו למערכות הגיוס הממוחשבות של היום ומוסיפה: "חשוב לשים דגש על מילות מפתח נכונות שיעלו את קורות החיים בחיפוש האוטומטי והקפידו על קו"ח מתומצתים וברורים באורך 1-2 עמודים, חשוב שקורות החיים יהיו כתובים על גבי קובץ WORD (ולא PDF, JPG, וכדומה), מרבית החברות עובדות עם מערכות גיוס שסורקות את קורות החיים באופן אוטומטי ולרוב מערכות אלו אינן קולטות קבצים מסוג אחר, חבל לפספס הזדמנויות בשל כשלים טכניים".  

 

MYCV – שירות ייעודי להכנת קורות חיים  

 

דרושים IL מספקת למחפשי עבודה כלי ייעודי שנועד ליצור פורמט מקצועי של קורות חיים בקלות ובמהירות. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להזין את כל הפרטים המבוקשים והמערכת תייצר לבד קובץ של קורות חיים להורדה. קורות החיים החדשים שלכם יתעדכנו באתר ועכשיו כל פעם שתגיעו לחלון של שליחת קורות חיים יהיה לכם קובץ קו"ח מוכן ותוכלו פשוט ללחוץ על "שלח".  

 

 

מתי לשלוח קורות חיים באנגלית?  

 

קורות חיים באנגלית הם לא משהו שכולם צריכים, אולם ישנן חברות שמבקשות מהמועמדים שלהם לשלוח קורות חיים בשפה האנגלית. במקרה כזה חשוב לעשות עבודה יסודית ולא רק לתרגם את קובץ קורות חיים הקיים לאנגלית. כדאי לקרוא קצת חומר עיוני ולחפש דוגמות לקורות חיים באנגלית, כדי להכיר את הביטויים הנפוצים ולעמוד על השינויים הקטנים שיש לבצע בקורות חיים באנגלית.  

 

איך להפיץ קורות חיים ?  

 

דרושים IL מציע למועמדים שירות הפצת קורות חיים חינם, כחלק מהאמונה שלנו כי חיפוש העבודה לא צריך לעלות כסף ומועמדים לא צריכים לשלם עבור היכולת לחפש עבודה. יאללה, שנתחיל להפיץ?   

הסוכן החכם     

 

*כתיבת קורות חיים באנגלית 

*מה אתם יודעים על אבטלה?  

*לחצו כאן לבניית קובץ קורות חיים איכותי, במהירות ובחינם!    

קרדיט תמונות: shutterstock