עבודה לגיל 13-14: מה חשוב לדעת על העסקת קטינים?

עובדים קטינים מחפשים עבודה לא רק בחופש הגדול, מה חשוב לדעת והאם מותר להעסיקם?

 

עובדים מתחת לגיל 18 הם בדרך כלל עובדים נלהבים, שיכולים להיות נכס לחברה גם אחרי שחופשת הקיץ נגמר. הילדים זמינים בחופשות החג וכן לעבודה במשרת אחת או שתיים באמצע השבוע. אם אתם זקוקים לחלוקת פליירים או כל עבודה 'קלילה' אחרת בתדירות משתנה, יכול להיות שבני נוער הם הפתרון עבורכם.

 

עבודה לגיל 13-14

 

עבודה לגל 13-14? חוק עבודת הנוער אוסר להעסיק בני נוער מתחת לגיל 16 במהלך שנת הלימודים. בזמן חופשות ניתן להעסיק בני נוער החל מגיל 14 ומעסיק שלא יקפיד על כך עלול לקבל קנס.

 

בני נוער נחשבים כעובדים עונתיים ולעתים נשכרים כעובדים זמניים, בכל מקרה יש כמה דברים שחשוב שתדעו. ראשית שמירה על בטיחות העובדים הצעירים היא קריטית ולכן חשוב לתת להם הכשרה וחוקי בטיחות, לפחות כפי שאתם נוהגים עם העובדים האחרים ואף יותר.

 

הרצון להוכיח עצמם וההתלהבות שלהם עלולה לגרום לפציעות יותר מהרגיל ולכן חשוב הן לצייד אותם באמצעי בטיחות כנדרש וכן ליידע אותם על אמצעי הזהירות בהם עליהם לנקוט.

 

מעוניינים בעובדים צעירים? כך תפנו אליהם:

 

אתרי חיפוש עבודה

פנייה לבתי ספר ותיכונים מקצועיים/טכניים ובכלל

רשתות חברתיות

ירידי תעסוקה לקראת החופשות

 

אם אתם מציעים עבודה לבני נוער עליכם לדעת מה קובע החוק: (חוק עבודת הנוער, התשי"ג-1953)

 

חוק עבודת הנוער נקבע על מנת להגן על בני הנוער מפני ניצול ופגיעה בחייהם, הווה אומר לימודיהם, בריאותם והתפתחותם. החוק קובע שבני נוער בגיל 16- 18 נקראים 'צעירים' ומתחת לגיל 16 נקראים 'ילדים', מה שאומר שלא ניתן להעסיק ילדים מתחת לגיל 16 שעליהם חל חוק חינוך חובה. והיה ולא חל עליהם החוק, ניתן להעסיקם מגיל 15. בזמני חופשות ניתן להעסיק בני נוער החל מגיל 14.

 

בני נוער עובדים צריכים להצטייד בצילום תעודת זיהוי (אם מדובר בילד מתחת לגיל 16 אזי בצילום ספח ת"ז של ההורים) ובאישור רפואי ולהעבירו למעסיק. דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שאסור להעסיק בני נוער מעל ל-40 שעות בשבוע ומעל ל8 שעות ביום. כמו כן אסור להעסיק ילדים מתחת לגיל 16 מעבר לשעה 20:00 ו/או צעירים בני 16-18 אחרי השעה 22:00. חשוב לדעת כי יש רשימת עבודות שבהן אסור להעסיק בני נוער/ילדים (מבחינה פיזית, בריאותית ומוסרית).

 

ומה באשר לזכויות?

 

הפסקה רציפה של חצי שעה+ רבע שעה, לאחר 6 שעות עבודה.

אסור לפגוע בשעות הלימודים שלהם או לקבוע תנאים שפוגעים בלימודיהם

בני נוער זכאים ל-18 ימי חופשה שנתית בתשלום.

 

 

* אין באמור לעיל משום המלצה או מתן ייעוץ – ט.ל.ח.

קרדיט תמונות: shutterstock

*נסו את הסוכן החכם    בקרו אותנו בפייסבוק  לינקדאין