מכתב התפטרות: איך כותבים מכתב התפטרות? מדריך מקיף

אם החלטתם להתפטר ממקום העבודה שלכם, עליכם לדעת שבדיוק כמו שהמעסיק מחויב לתת לכם הודעת פיטורין לפני שהוא מפטר אתכם, כך אתם מחויבים למסור לו הודעת התפטרות. למכתב התפטרות אין חוקים ברורים אבל יש קווים מנחים ונקודות שחשוב מאוד להזכיר במסגרת המכתב.

 

מכתב התפטרות

 

*זה הזמן למצוא עבודה חדשה

*איך לחפש עבודה?

*להתכונן נכון לראיון עבודה

 

קווים מנחים לכתיבת מכתב התפטרות

 

סגירת חשבונות -  זה אולי מפתה לסגור חשבון עם המעסיק או עובדים אחרים דרך מכתב ההתפטרות שלכם אבל זה ממש לא המקום. שמרו, לאורך כל המכתב, על שפה נאותה ועל התנהלות מכובדת בדיוק כפי שהייתה נדרשת מכם לו הייתם ממשיכים לעבוד במקום.

 

לבוא 'בטוב' - ללא קשר לסיבת ההתפטרות שלכם, אתם עשויים לפגוש את אותם אנשים במקומות עבודה אחרים ומעסיקים עתידיים עשויים להתקשר למקום העבודה הנוכחי שלכם כדי לקבל המלצות. עובד שעוזב ומשאיר הרגשה לא טובה ייזכר כעובד רע, לא משנה מה הייתה איכות העבודה שלו לכל אורך שנות עבודתו.

 

לא לעצום עיניים - עובדים שעוזבים מקום עבודה אהוב נוטים "להחליק פינות". אם הבוס הבטיח לכם בונוס מיוחד עבור פרויקט שנגמר רק יומיים לפני העזיבה שלכם, או שמגיע לכם מתנה או כל דבר אחר, אל תתפתו "להחליק" את זה ולוותר על המגיע לכם. באותה מידה שמקום העבודה לא היה מוותר אם הייתם חייבים לו כספים, אז אין סיבה שגם אתם תוותרו.

 

מידע מדויק - מכתב ההתפטרות צריך להיות ברור ולהכיל את כל המידע ההכרחי בשביל שההתפטרות שלכם תיכנס לתוקף. גם אם אתם כותבים מכתב ארוך במיוחד (לא מומלץ!) ומודים לכל אחד מחברי המחלקה שלכם בנפרד, תתחילו את המכתב מהמידע שרלוונטי לבוס שלכם לצורך הנעת תהליך עזיבת העבודה.

 

מסירה ישירה - את המכתב רצוי למסור באופן אישי לבוס הישיר בסוף שיחה אישית על הנושא ובמידת הצורך להעביר העתקים למחלקת משאבי אנוש.

 

רשות וחובה - רצוי להפריד בין מכתב התפטרות רשמי שנמסר למנהל הישיר לבין מכתב פרידה מהעמיתים לעבודה. הראשון הוא חובה חוקית והשני הוא רשות, שעושים רק כשרוצים להגיד דברים חיוביים לשאר הצוות שנשאר (גם כאן חשוב מאוד לא לשבור את הכלים ולעזוב באווירה נעימה).

 

מכתב התפטרות

 

 מה צריך לכלול מכתב התפטרות שלכם?

 

תאריך כתיבת המכתב ותאריך ההתפטרות שלכם: חשוב מאוד לכתוב בראש המכתב את התאריך בו אתם מגישים את מכתב ההתפטרות שלכם, כדי למנוע אחר כך ויכוחים בנוגע לכמה זמן התראה מראש נתתם. בנוסף, יש לציין את התאריך בו אתם מתכוונים לעזוב את החברה. עפ"י חוק, אתם מחויבים למספר ימי ההודעה המוקדמת כפי שמגדיר זאת החוק בהתאם לוותק שלכם בעבודה. עם זאת, אפשר לגלות גמישות ולציין מועד מאוחר יותר.

 

שמירה על הזכויות שלכם: מומלץ לציין במכתב פירוט של כל הזכויות שעוד מגיעות לכם ממקום העבודה כמו ימי חופשה, דמי הבראה וכל זכות סוציאלית אחרת. המטרה היא לתזכר את הבוס ולאפשר לו להתכונן לכך בתקופת ימי ההמתנה.

 

בקשה למכתב המלצה: עוד סיבה לעזוב את מקום העבודה באווירה טובה, לבקש ממקום העבודה מכתב המלצה.  הדרך הטובה ביותר לבקש מכתב המלצה, הוא בנימוס אבל באופן שלא משאיר מקום של ספק שהמכתב יהיה מוכן טרם העזיבה שלכם.

 

סיבת העזיבה: אם סיבת העזיבה לא תפגע בבוס/בעובדים אחרים במקום, מומלץ לציין אותה במכתב. עם זאת, אין חובה לכך.

 

 

 דוגמה למכתב התפטרות

 

לכבוד,

 

ישראל ישראלי

מנהל מחלקת כספים                                                                                                                   7.7.2018

עותק: מח' משאבי אנוש

 

 

 

הנדון: הודעה על סיום עבודה החל מה- 1 לספטמבר 2018

 

הנני מודיע על עזיבתי את חברת X בתאריך ה-1 לספטמבר 2018. בהזדמנות זו אני רוצה להודות על תקופה נהדרת שבהמלכה למדתי רבות ועל ההזדמנויות המדהימות שניתנו לי במסגרת תפקידי כמנתח סיכונים בכיר בחברת X.

לאור המעבר לאזור הגליל המרוחק מן המרכז, החלטתי כי אין לי ברירה אלא לעזוב ולחפש אופקים חדשים להעסקה ולמימוש עצמי.

אשמח להסדרת כל הקשור לזכויותיי בעת סיום יחסי עובד מעביד בחברת X. (ימי הבראה, חופשה, נסיעות, מחלה ועוד..)

בנוסף, אשמח להעביר את השרביט למחליפי ולבצע עבודת חפיפה מאומצת במסגרת תקופת העבודה שעוד נותרה לי.

 

אודה לקבלת מכתב המלצה.

 

בכבוד רב,

שלומי שלו

 

 

קרדיט תמונות: shutterstock