במיוחד בשבילך: משרות לאנשים עם מוגבלות

היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות (3/12/19) הוא הזדמנות נהדרת להזכיר למעסיקים במשק ולכלל העובדים, שכדאי ורצוי לשלב את בעלי המוגבלויות במקומות העבודה, לא רק בשל ההטבות הכלכליות מטעם המדינה אלא בעיקר כי הם עובדים מצוינים ומגיע להם!

 

 

בעלי מוגבלויות הם חלק מאוכלוסייה מגוונת, לצד מוגבלויות כמו נכות או עיוורון, יש מוגבלויות שלא ניתן להבחין בהן כלל והן לא בולטות לעין או מורגשות. החוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מתייחס לכלל אוכלוסייה זו ומטרתו להגן על חירות וכבוד בעל המוגבלות ולאפשר לו באופן חוקי להשתתף באופן שוויוני בחברה ובכל תחומי החיים, כולל תחום העבודה והפרנסה. חוק זה מעודד את השתלבותם הפעילה בחברה של אנשים עם מוגבלות, וכדי ליישם כראוי את המטרה הזו המעסיקים ובעלי העסקים מחויבים להתאים את מקום העבודה ותנאיו לצרכיהם המיוחדים של עובדיו.

 

מתוך נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי:89%  מהציבור חושב כי יש לתת העדפה מתקנת בקבלה לעבודה או ללימודים לבעלי מוגבלויות/ נכים.

 

איך עושים זאת?

 

בעל המוגבלות צריך לבקש ולהסביר מהי ההתאמה שנדרשת לו, ההתאמה יכולה להיות אביזר ספציפי או אמצעי. המדינה משתתפת, בתנאים מסוימים, במימון ההתאמות הנדרשות. בנוסף קיים מרכז ייחודי למעסיקים, מבית יד שרה, שדואג להשאיל ציוד מתאים למעסיקים, לפי צורך.

 

לפני כשנתיים נכנס חוק נוסף שקובע שכל גוף ממשלתי חייב לשלב בעלי צרכים מיוחדים בהיקף של לפחות 5%. ההסתדרות הקצו 3% מכלל העובדים, עפ"י ההסכם הקיבוצי. כאשר ארגון מחליט לגייס בעל צרכים מיוחדים הוא חייב להיערך לכך לא רק בהיבט הטכני אלא גם החברתי. כבר בשלב בניית התפקיד ופרסום המשרה ועד ראיון העבודה, שחייב להיות מותאם, רגיש ופתוח. חשוב להכין את צוות העובדים וההנהלה ברמת המודעות ואף להסביר להם כיצד ההתנהלות תתרחש מולו, אם זה דורש יחס מיוחד.

 

 

*מתוך סקר שנערך ע"י הלמ"ס:

 

 

 

למה לא?! בעלי צרכים מיוחדים/מוגבלויות הם אנשים עם קושי מאוד ספציפי ובהחלט יכולים להיות עובדים טובים, יעילים ומוצלחים. חשיבות שילובם בחברה משמעותית והכרחית בכל חברה מתוקנת, כדי לעודד את המעסיקים ולמנוע דעות קדומות נגד בעלי המוגבלויות, מדינת ישראל יצאה (לפני מספר שנים) עם תכנית הטבות כלכליות למעסיקים. השתתפות המדינה בעלויות ההעסקה ואף בהתאמות הנדרשות במקום העבודה מכוונת מטרה והיא להוריד את אחוז האבטלה בקרב ציבור זה ועידוד שילובם בחברה.

 

הסיוע הכספי מהמדינה ניתן בשלושים החודשים הראשונים להעסקה ובתנאי שעלות השכר היא לפחות בגובה של  שכר מינימום ועד ל- 15,000 ₪.

 

 

חשוב לדעת:

אסור לפטר עובד בשל היותו בעל מוגבלות

אסור להפלות לרעה עובד בעל מוגבלות או עובד עם בן משפחה של בעל מוגבלות

אסור לפרסם משרת דרושים עם אפליה כנגד בעל מוגבלות

 

 

 משרות לבעלי מוגבלויות-

מחפש/ת התמחות להוצאת רישיון פנסיוני?

אחראי/ת תיק לקוחות לסוכנות ביטוח הכשרה ע"ח החברה

סלקום: מגוון משרות

 ממונה על התקשרויות מעקב ובקרה בחט' הנדסה

דרושים סומך חייקין KPMG

 

 

 

*אולי יעניין אותך גם:

מתנות חברתיות: שי ותרומה גם יחד!

משרות בתחום קמעונאות

 

קרדיט תמונות: shutterstock