שיווק דיגיטלי: לא בהכרח 'אמילי בפריז'...

הסדרה הטלוויזיונית 'אמילי בפריז' זוכה לפופולאריות רבה וחושפת את הצופים לתפקיד סקסי של ניהול סושיאל. במציאות ההצלחות הרבה יותר קשות להשגה, התלבושות לא בהכרח כוללות בארט, והקרואסון הוא לא חלק מתפריט הבוקר...

 

אם נודה על האמת, כמעט כל תפקיד נראה הרבה יותר סקסי ומושך בטלוויזיה, בפועל התפקיד של ניהול רשתות חברתיות אינו קל כפי שהוא מוצג דרך עיניה של אמילי והעוקבים לא תמיד מתווספים בכפולות של אלפים. אז איך זה לנהל סושיאל באמת? מה כולל התפקיד והאם הוא רק חלק מעולם השיווק הדיגיטלי? (רמז: כן!)

 

ניהול סושיאל - אמילי בפריז

 

מה זה בכלל 'סושיאל'?

ניהול המדיה החברתית הוא למעשה ניהול אינטראקציה מקוון עם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם בערוצים החברתיים הקיימים; פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טיק טוק, פינטרס, טלגרם, לינדקאין ויוטיוב (שכחנו משהו?). האינטראקציה יכולה להיות בעזרת תמונה, פוסט, שאלון, פרסום מבצע או כל תוכן אחר שתחליטו עליו. המטרות העיקריות לפעילות במדיה המקוונת הן הגדלת החשיפה למותג, הגדלת מכירות, צבירת מוניטין וכדומה.

 

ניהול הסושיאל נעשה עפ"י התאמת המותג לרשתות השונות, השיקולים העיקריים בבחירת זירות המדיה כוללים את השאלה היכן נמצא קהל היעד שלכם (פייסבוק, טיק טוק, אינסטגרם, או אולי בכולם?) ובוויזואליות המוצר. ישנן מדיות שמתבססות על השראה ותמונות כגון הפינטרס והאינסטגרם, שהן המדיות המתאימות במקרה זה.

 

מי שעוסק בתחום הזה מגיע, עפ"י רוב מעולם השיווק ו/או התוכן ו'חי' רוב שעות היום שלו ברשתות השונות. כדי להתמקצע בסושיאל, ניתן ללמוד בקורס מקצועי אבל מי שאין לו גישה טכנולוגית ואהבה לרשתות החברתיות, יתקשה להתערות באמת. השכר הממוצע של מנהלי סושיאל עומד על כ- 9,115 ₪ בממוצע ורבים עוסקים בתחום גם כפרילאנסרים.

 

שיווק דיגיטלי זה אותו הדבר?

בקצרה: לא. באריכות שיווק דיגיטלי כולל את היכולת והידע של הרשתות החברתיות, אבל ברוב המקרים הוא עוד נתבך בתפקידו הכולל. מנהל/ת שיווק דיגיטלי אחראי גם על אסטרטגיית השיווק אשר אמורה ליצור חיבור רגשי והזדהות למוצר אצל הלקוחות הפוטנציאליים, פרסום וקמפיינים גם מחוץ למדיה החברתית (כגון רדיו וטלוויזיה). יכולת חשובה נוספת שנדרשת מאיש/ת שיווק דיגיטלי היא היכולת לנתח את הנתונים בעקבות החשיפה במדיות והפקת לקחים ומסקנות.

 

העוסקים בתחום צריכים להיות מעורים גם בעולם ה-  SEO (שיבוץ מילות חיפוש בגוגל), להבין בקידום ממומן, באנרים, שיווק שותפים, אימייל מרקטיניג ובתוכן בכלל. עיקר תפקידו של מנהל שיווק דיגיטלי הוא להבין ולנתח (לדעת להשתמש בכלי ניתוח) את התנהגות הלקוחות הפוטנציאליים הגולשים באינטרנט ולכוון את חווית המשתמש שלהם לפי הצורך.

 

עפ"י סקר בתחום השיווק הדיגיטלי של פוליאקוב השכר הממוצע של איש/ת שיווק דיגיטלי בשנת 2020 עומד על כ- 12,300 ₪ (כ- 10% פחות מאשתקד), מרבית העוסקים בתחום (42%) בגיל 29 – 35.  73% מהעוסקים בתחום הינם בעלי תואר ראשון ובעקבות הקורונה (פיטורים, חל"ת, קיצוצים וכו') רמת שביעות הרצון מהתפקיד עומדת על 54% בלבד, אם כי 75% מבחינים בשיפור שחל מאז תחילת משבר הקורונה ועד היום.

 

מה צריך בשביל להיות מנהל שיווק דיגיטלי?

מלבד הכשרה מקצועית, יש כמה מיומנויות שכדאי שיהיו לכם, אם אתם מעוניינים להיות מנהלי שיווק דיגיטליים טובים. חלק מהמיומנויות קריטיות יותר וחלקן קצת פחות; גישה טכנולוגית, יכולת אנליטית, יצירתיות, פאשן, יכולת עבודה בצוות, יחסי אנוש טובים, סקרנות, פתיחות ויכולת ללמוד כל הזמן (תחום שכל הזמן מתפתח). תוסיפו לכך יכולת להסקת מסקנות וראייה מרחבית כוללת וכדאי גם תעוזה ותקבלו את מנהל השיווק הדיגיטלי האידיאלי.

 

קרדיט תמונות: shutterstock