עבודה מהבית: קורונה טיים

עבודה מהבית תפסה תאוצה בתקופת זו של הקורונה. מעסיקים מפנימים שזאת לא בהכרח אופציה רעה ואפילו חסכונית ועובדים מתרגלים לשלב חיי עבודה ובית באותו חלל. עבודה מהבית לא תמיד פשוטה ובהחלט מחייבת אימוץ של מספר עקרונות עבודה חדשים על מנת להצליח בה

 

ליקטנו עבורכם 9 טיפים ישימים שיעזרו לכם לממש עבודה מהבית במקסימום הצלחה ומינימום טעויות, אז בואו נתחיל...

 

עבודה מהבית

 

טיפ 1: סביבת עבודה מוגדרת

אל תתפתו 'להימרח' במיטה עם הלפטופ או לשבת בחוסר נוחות ובצפיפות רק בשל העובדת שמדובר בעבודה מהבית. וודאו שמרחב העבודה שלכם הוא ארגונומי והגדירו אזור ספציפי בו תעבדו. תדאגו שהוא יהיה מסודר, מואר ושקט.

 

טיפ 2: הגדירו זמן הפסקה

ניהול זמן נכון מתחיל בהגדרת זמנים למשימות וקביעת זמני הפסקה מוגדרים וקבועים. ברגע שתקבעו זמן מוגדר לא תמרחו זמן מיותר ותהיו יעילים יותר בעבודתכם.

 

טיפ 3: התכוננו ליציאה למשרד

נהלו שגרת בוקר רגילה, זה אומר להתקלח ולהתלבש כאילו אתם יוצאים למשרד. אם נהגתם עד כה להתחיל את הבוקר בספורט, אל תוותרו גם עליו!

 

טיפ 4: לו"ז ארוחות

תכננו גם את הלו"ז של הארוחות שלכם, זה מפתה לגשת למקרר או לארון הממתקים ולחטוף מידי פעם 'פינוק', אבל כדי להימנע מאכילה מיותרת ולא בריאה כדאי לתכנן גם את זמני האכילה וגם את הארוחות המתכוננות שלכם במהלך העבודה.

 

טיפ 5: עבודה עם ילדים

אם אתם הורים לילדים קטנים, אזי כדאי לנצל את שעות הצהריים בהם הם נחים או שעות אחרות בהם יש להם פעילות מסוימת באופן פרודוקטיבי יותר לעבודה ולשיחות עבודה ללא הפרעות.

 

טיפ 6: השתמשו באוזניות

אוזניות הן פתרון אידיאלי למניעת הסחות דעת .כדאי להשקיע בזוג אוזניות איכותי וליהנות במהלך עבודתכם ממוסיקה שתרגיע אתכם ותסייע לכם להישאר מרוכזים.

 

טיפ 7: תיעדוף נכון

קבעו סדר עדיפויות ותיעדוף לביצוע המשימות, עפ"י סדר חשיבותן, לא רק משימות במסגרת עבודתכם אלא גם תכניות אחרות כדוגמת בילוי עם הילד/בן הזוג.

 

טיפ 8: שמרו על בריאותכם הנפשית והפיזית

אל תשכחו לטפל בעצמכם, נתבו את האנרגיות שלכם לספורט, מתיחות ומדיטציות, טיול קצר וכו. העיקר הישארו פעילים.

 

 

טיפ 9: תיהנו מהדרך

עבודה מהבית בתקופה זו, זה אולי לא מה שתכננתם, אך תוכלו להפיק את המרב מכך. תנו לעצמכם זמן להסתגל לחיי העבודה החדשים שלכם. האמינו ביכולת שלכם להסתגל ולמצוא את האיזון הנכון בין חיי העבודה שלכם וחיי הפנאי.

 

קרדיט תמונות: shutterstock