מתחשבים: לעשות משהו טוב!

הפעם אנחנו לא רוצים לספר לכם על החידושים האחרונים בתחום התעסוקה או למה כדאי לכם לחפש  עבודה דווקא עכשיו, אלא לפנות את הלב שלכם ולבקש מכם לעשות משהו טוב לקראת החג... מיזם 'מתחשבים' דואג לכל ילד למחשב ועוזר לצמצם את הפער הדיגיטלי של מעוטי יכולת

 

תרומה מהלב

 

הידעתם? אחד מכל ארבעה ילדים נשאר מאחור ואינו יכול להשתתף בשיעורים מקוונים כתוצאה מפער דיגיטלי.

 

פער דיגיטלי הוא פער לכל החיים וישפיע בהמשך על היכולת לסיים את הלימודים התיכוניים, לרכוש השכלה גבוהה, להשתלב בשוק התעסוקה ולהבטיח עתיד כלכלי יציב יותר. במאה העשרים ואחת, גם עוני עובר בירושה. צמצום הפער הדיגיטלי הוא המפתח לצמצום מדד האי-שוויון והפערים הכלכליים והחברתיים בחברה הישראלית כולה. אז איך אתם משתלבים?

 

כאן אנחנו נכנסים לתמונה ולוקחים אחריות –

 

מדי שנה נמכרים בישראל מיליון מחשבים. לרבים יש מחשבים שאינם נמצאים בשימוש, בעיקר מחשבים ישנים ואיטיים. המחשבים האלה הם הסיכוי של הילדים שנשארו מאחור. מיזם 'מתחשבים' הפועל בחסות נשיא המדינה, מר ראובן רובי ריבלין, אוסף את המחשבים המשומשים, משדרג אותם ומכין אותם לשימושם של ילדות וילדים בכל רחבי המדינה.

 

מעל 300,000 ילדים ללא מחשב בבית, עד היום נאספו מעל 20,000 מחשבים וחולקו כ-8,500, זה טוב אבל לא מספיק.

 

"כבר בתחילת משבר הקורונה התחלנו לקבל מבול של פניות ובקשות למחשבים לצרכי למידה, ומהר מאוד הבנו את סדר הגודל של המשבר. שיתוף פעולה בין החברות העסקיות בישראל יכול לפתור את הבעיה הזו מהשורש ובאופן יסודי. זה מהלך חברתי , סביבתי, התנדבותי ובר קיימא. אנחנו צריכים להגיע למצב שאין חברה או עסק בישראל, שלא שולחים את המחשבים המשומשים שלהם לשימוש חוזר עבור ילדים ומשפחות נזקקות. לא משנה באיזה חברה אתם עובדים - תוודאו שהמחשבים המשומשים שלכם מגיעים למתחשבים והרבה משפחות  יודו לכם! אומר שחר בר אור, מנכ"ל infindat  ישראל.

 

עלות השדרוג והשמשה של מחשב הינה 450 ₪ מחיר זה נמוך ב-80% מעלות של מחשב חדש דומה. אנו יודעים לתת במחיר זה חבילה מלאה, הכוללת את כל הציוד הנלווה הנדרש, תמיכה טכנית טלפונית בשבע שפות וליווי של מתנדבים ללמידה מרחוק, במידת הצורך.

 

רונית רונן-קרפול, משנה למנכ"ל ווסטרן דיגיטל ישראל ומנהלת משאבי אנוש: "מאז פרוץ משבר הקורונה לפני כשנה, הבנו כי לצד המשבר הבריאותי, אנו עומדים בפתחו של משבר חברתי-חינוכי, ובמרכזו מאות אלפי תלמידות ותלמידים, אשר נקלעו למצב שבו הם נאלצו ללמוד מרחוק ללא אמצעים מתאימים כמו מחשבים, ציוד מחשוב ותשתיות רשת. ההירתמות של כל הגופים יחד, התמיכה של בית הנשיא, וכעת גם השתתפותם של כוכבי "זומביט", תורמות ליצירת מודעות ולגיוס תרומות לטובת מיזם "מתחשבים", שהצליח עד כה לסייע לאלפי משפחות מרחבי הארץ. חשוב שהמיזם ימשיך לפעול ולסייע לתלמידים נוספים במערכת החינוך גם בשנה הקרובה".

 

אנו זקוקים לעזרתכם, כשותפים למהלך הלאומי, בכל דרך בה תרצו לקחת חלק, בהתאם למשאבים וליכולות הייחודיים של החברה . חלק מהאפשרויות:

 

תרומת מחשבים - נשמח לתרומת מחשבים משומשים. במידת הצורך, אנו יודעים לקבל את המחשבים גם ללא כרטיס זיכרון ודיסק.  כמו כן, אפשר גם להזמין את העובדים להביא לחברה מחשבים / מסכים משומשים במרוכז ואנחנו נגיע לאסוף אותם מכם.

 

תרומות כספיות - ישמשו לחיזוק רשויות בהן הפער גדול במיוחד, חיבורי אינטרנט למשפחות או לקידום היוזמה הלאומית בתהליכי גיוס המחשבים והרחבת האופרציה.

 

סיוע בשינוע כמויות גדולות של מחשבים ממחסנים לרשויות מקומיות.

 

עלינו לדאוג יחד שלא יהיה מחשב שהולך למחזור לפני שנבדק לשימוש חוזר עבור משפחות נזקקות.

 

 

תודה וחג שמח,

קרדיט תמונות: shutterstock

לתרומות ולקבלת פרטים נוספים : www.mitchashvim.org.il