איך כותבים מכתב התפטרות: תובנות והמלצות

אתם מתכוננים להתפטר מהעבודה ולהגיש מכתב התפטרות? כדאי לדעת מהי הדרך הנכונה לעשות זאת ומהן ההשלכות  שכרוכות בתהליך. קבלו 3 המלצות להגשת מכתב התפטרות, דוגמה למכתב התפטרות ועוד 5 תובנות ששווה לדעת

 

מכתב התפטרות

 

3 המלצות עיקריות

-מכתב ההתפטרות צריך להיות ענייני, רשמי וקצר – זה לא המקום לדרמות, תלונות, התנצלויות או תירוצים.

 

-מכתב התפטרות חייב לכלול את תאריך כתיבת המכתב וגם את תאריך הסיום הרשמי שלכם להפסקת העבודה (נקבע בהתאם לוותק, בחצי שנה הראשונה לעבודה צריך לתת יום לכל חודש).

 

-אל תשלחו את מכתב ההתפטרות שלכם במייל לבוס – קבעו פגישה ונהלו שיחה אישית בה השתדלו להישאר קונקרטיים והגישו את המכתב במעמד הפגישה באופן אישי. אל תתנצלו או תטיחו דברים קשים בשיחה זו, עשו את הכל בנועם ובנימוס כי אתם אף פעם לא יודעים אם ומה תצטרכו מהבוס בהמשך. לא כדאי לשרוף גשרים ורצוי להשאיר רושם טוב ומכובד עם עזיבתכם.

 

 

דוגמה למכתב התפטרות -

 

(תאריך נוכחי) 3/3/21  

 

נושא: מכתב התפטרות

 

לכבוד: גבריאל שלום

העתק: מחלקת משאבי אנוש

 

אני מגיש/ה בזאת את התפטרותי מתפקידי כמנהל חשבונות בחברה. יום עבודתי האחרון יהיה 17/3/21

התראה של (משתנה) שבועיים כנדרש עפ"י חוק.

זוהי הזדמנות עבורי להודות לך על תמיכתך בעבודתי ועל צבירת הניסיון והידע שרכשתי.

 

אני מאחל/ת הצלחה בהמשך,

יואב שב, ת"ז 123456789

 

5 תובנות ששווה לחשוב עליהן

 

ניצול ימי חופשה ותשלום דמי הבראה

שימו לב ליתרת ימי החופש והחלק היחסי של דמי ההבראה שלכם. אם עבדתם שנה אחת לפחות במקום העבודה שלכם, מגיע לכם עפ"י חוק תשלום עבור דמי ההבראה שלכם בחישוב יחסי מאז תשלום ההבראה הקודם שקיבלתם ובהתאם לוותק שצברתם. אם נותרו לכם ימי חופש, על המעסיק לשלם לכם עבורם או לאפשר לכם לממשם עד עזיבתכם הסופית.

 

אבטלה - הזכאות לאבטלה לאחר התפטרות בתוקף לאחר 90 יום מיום הרשמתך בשירות התעסוקה, אלא במקרים בהם ההתפטרות נחשבת כמוצדקת. התפטרות מוצדקת נחשבת ככזו בתנאים הבאים: הרעת תנאי העסקה, מצב בריאותי לקוי של המתפטר/ת או בן משפחה מקרבה ראשונה, שינוי מקום מגורים של המתפטר/ת או של מקום העבודה בהתאם למרחק הקבוע בחוק, ועובדת לאחר חופשת לידה שהתפטרה במטרה לטפל בתינוק.

 

הודעה מוקדמת – במקרה בו המעסיק מוכן לוותר על תקופת ההודעה המוקדמת ולנתק את יחסי המעסיק- מועסק מיידית, עליו לשלם לכם שכר מלא תמורת הימים הללו אך ללא תנאים סוציאליים נלווים. אפשרות נוספת היא לנצל את ימי החופשה אשר נצברו לטובתכם.

 

הפרשות סוציאליות –

עובדים שהתפטרו אינם יכולים למשוך את פיצויי הפיטורים שנצברו להם, ללא הסכמת המעסיק. תנאי הפוליסה נשמרים לתקופה מוגבלת ולכן חשוב שתיצרו קשר עם חברת הביטוח בה מתנהל החשבון הפנסיוני לשמירת המשכיות הזכויות הפנסיוניות עד לחידוש ההפקדות. במקרה בו המעסיק אינו מוציא הודעה לשחרור הפוליסה, תוך 4 חודשים ממועד סיום ההעסקה - העובד יוכל למשוך את כספי הפיצויים ללא אישור המעסיק.

 

מסמכים חשובים –

אישור סיום העסקה מהמעסיק, בו מפורטת תקופת העסקתכם. הזכאות לקבלת המכתב היא עפ"י חוק!

מכתב שחרור לביטוח הפנסיוני, ע"מ למשוך את כספכם.

 

* אין באמור לעיל משום המלצה או מתן ייעוץ – ט.ל.ח.

קרדיט תמונות: shutterstock

אולי יעניין אותך לקרוא עוד בנושא מכתב התפטרות