מחזירים את ישראל לעבודה: הכירו את המנטורים!

שוק התעסוקה היה אחד התחומים שנפגעו משמעותית, והיום החל"תניקים ומובטלי הקורונה נקראים לשוב לשוק העבודה. אחרי תקופה ארוכה בבית, זה לא תמיד פשוט אז בדיוק בשביל זה דרושים IL מרימה את הכפפה, ובשיתוף קשת 12, מזמינה אתכם למסע 'מחזירים את ישראל לעבודה' בליווי מנצח של 3 מנטורים מקצועיים

 

אז הכירו את פאנל המנטורים, שמטרתם לסייע בתהליך חיפוש העבודה:

 

המנטורית: רויטל אליאס

 

קרדיט תמונה: לילך אוזן

 

רויטל אליאס, בעלת קליניקה לייעוץ קריירה

 

הסיפור שלה בקצרה:


אליאס, בעלת A.B בעבודה סוציאלית ובוגרת לימודי אימון אישי, ייעוץ קריירה, גישור וייעוץ ארגוני. היא מעידה על עצמה כי היא  'חיה ונושמת' אנשים והגיעה לעולם ייעוץ הקריירה, לאחר כ-15 שנה בעולם משאבי האנוש. בשנים האחרונות הרגישה שהיא רוצה ללוות אנשים מחוץ לארגונים ולהעניק להם כלים וידע שצברה תוך ליווי צמוד שלה. אליאס מלווה אנשים בצמתי קריירה שונים ומרתקים, כגון תקיעות בחיפוש עבודה, מעבר בין ארגונים, שינויי קריירה, הסבה ועוד. 

 

מדוע צריך מנטורית?

 

אנשים רבים לא מכירים את כללי המשחק של שוק העבודה, תהליך אצל איש מקצוע מנוסה מקצר את הדרך, מדייק את החיפוש ומוביל לתוצאה. "בתהליכים שלי יש המון פרקטיקה, אבל מעבר לכך גם לא מעט עבודה על הצד המנטלי, חוזקות, הצלחות, יכולות ועוד".

 

הכי חשוב לה להגיד לכם ש...

 

"כשאנחנו מדויקים לעצמנו מבפנים אנחנו מדוייקים גם לעולם החיצוני, במקרה שלנו עולם העבודה. הרבה מחפשי עבודה לא מודעים לעוגני הקריירה שלהם ונופלים הרבה פעמים בתפקידים לא מתאימים. בנוסף, יש מחפשים שלא מעודכנים איך מחפשים היום עבודה ולא משקיעים זמן ואנרגיה בנטוורקינג - שהיא מילת מפתח בתהליך".

 

 

המנטור: דון שאול

 


קרדיט תמונה: טום זוילי

 

דון שאול, מייסד רשת קלירינג סנטר, הבית להתפתחות אישית בשיטת LifePower.

 

הסיפור שלו בקצרה:

 

אחרי 5 שנים של לימודים והדרכה ביוהנסבורג, שבדיה, דנמרק ובאנגליה חזר לארץ להפיץ וללמד את השיטה שהוא כ"כ מאמין בה ופתח את המכללה שלו בתל אביב ובחיפה, בהן לומדים אלפי תלמידים מכל רחבי הארץ. "אנחנו בית לכל אדם שרוצה להבין טיוב יותר את החיים, לשפר את היכולות שלו בכל התחומים - כגון תקשורת בין אישית, ביטחון עצמי, יכולות למידה, כלים להורות, זוגיות וכו' - וגם למי שרוצה לשחרר מהשורש מחסומים ומעצורים פנימיים", מסביר שאול.


מדוע בכלל צריך מנטור?

 

כדי להצליח ולגרום לדברים לקרות, צריך ידע. את הידע המאוד מדויק הזה ליישום, יש לו והוא רוצה להעביר לכם; "הדרך הכי קצרה, מהירה ומספקת לעשות זאת היא בעזרת בעל מקצוע שעוזר לך, החל מלדייק את הכיוון התעסוקתי שלך ועד ל-לדעת איך למכור את עצמך בריאיון עבודה. זה מתאים לכל אחד שרוצה לממש את עצמו באמת" טוען דון.


הכי חשוב לו להגיד לכם ש...

 

"מעסיקים מחפשים אנשים שמראים התלהבות, תשוקה, ורצון להצליח – זה משליך על איך הם הולכים להיות בתפקיד שלהם. אדם רציני מדי, מאופק שמתעניין רק בשכר המדויק אותו הוא הולך להרוויח - לא מושך אף מעסיק, הערך שלו מאוד נמוך בסדר העדיפויות. בקיצור, מכרו את עצמכם! אפשר להראות את התכונה הזאת עוד בקו"ח, לא רק בריאיון העבודה. הראו את ההתלהבות שלכם בכתיבה, כתבו שאתם חושבים שאתם יכולים לקדם מאוד את החברה שתעבדו בה, הראו רצון להגדיל ראש ופשוט הראו למה אתם העובדים המושלמים. אל תתמקדו רק בפרטים היבשים – הם הרבה פחות חשובים. אם באמת תביעו התכוונות ותעשו זאת, תוכלו להשיג הרבה יותר משרות מאשר מה שאתם חושבים".

 

המנטורית: מאיה בוכניק

 

קרדיט תמונה: פלג אלקלעי

 

מאיה בוכניק, מלווה עובדים ומחפשי עבודה בצמתי קריירה, יועצת בכתיבה ובשדרוג קורות חיים, הכנה לראיונות עבודה וגם הדרכות למתחילים ולמתקדמים בלינקדאין. במקביל, כותבת תכנים מקצועיים בתחום ובעלת האתר  CareerTips4Geeks ופודקאסט תחת אותו השם.

 

הסיפור שלה בקצרה:

 

עד לפני 13 שנים, עבדה כמגייסת בחברת הייטק ולאחר שנים רבות של גיוס עובדים כשכירה, החליטה לצאת לעצמאות ו'לגלות' את כל הסודות של מאחורי הקלעים למחפשי העבודה. היא הקימה בלוג בשם CareerTips4Geeks שבמהלך השנים הפך לאתר הגדול ביותר בארץ בנושא טיפים לקריירה ולחיפוש ומציאת עבודה, ויש בו מאות מאמרים ואלפי טיפים בנושא. במקביל הקימה עסק ליעוץ קריירה וחיפוש עבודה.

 

מדוע צריך מנטורית?


באופן טבעי, כשמחפשים עבודה מספרים את זה לאנשים רבים, הבעיה היא שמה שמתאים לחבר שלך, לא בהכרח נכון גם לך...

" יש כל כך הרבה פרמטרים שמשפיעים על תהליך החיפוש והם משתנים מאוד בין אדם לאדם, בהתאם לשבילי הקריירה שהם הלכו בהם ולבחירות שעשו, כך שאין באמת עצה או טיפ אולטימטיביים שמתאימים לכולם. מומחה עושה סדר בדברים, ומייעץ באופן פרטני שמותאם אישית."

 

הכי חשוב לה להגיד לכם ש...

 

תהליכי חיפוש עבודה הם תהליכי שיווק ומכירה לכל דבר ועניין - על כן, רבים מהטיפים שלה מתבססים על עקרונות מעולמות התוכן הללו: "הדיוק משמעותי, ואני ממליצה לא לאמץ שום טיפ לחיפוש עבודה או לראיונות עבודה, לפני שביקשתם וקיבלתם הסבר הגיוני עבורו. למשל, הטיפ על כך שקורות חיים חייבים לכתוב על עמוד אחד. החוק הלא כתוב הזה לא ממש הגיוני, הרי איך זה ייתכן שבוגר ללא נסיון ושמנכ"ל עם 20 שנות ניסיון יציגו את עצמם בטקסט באותו האורך? "