איך להתקדם רוחבית במקום העבודה?

אוהבים את מקום העבודה שלכם אך חשים שהגעתם למיצוי בתפקיד הנוכחי? למה שלא תמשיכו להתפתח מקצועית באותו מקום עבודה? קוראים לזה קידום רוחבי והוא טומן בחובו הרבה יתרונות

 

תחושת השחיקה או המיצוי גורמת למרבית העובדים לחפש אחר תפקיד חדש ומאתגר יותר במקום עבודה חדש, אבל מה אם אתם אוהבים את מקום העבודה שלכם ולא רוצים לעזוב אך מרגישים שהגיע הזמן לשינוי? אם זה המצב, אולי כדאי שתחשבו על קידום רוחבי שמשמעו להישאר באותו מקום עבודה אך לחפש בו הזדמנויות מקצועיות חדשות.

 

התקדמות רוחבית

 

מדוע כדאי להישאר באותו מקום עבודה ולעבור תפקיד או להרחיב את התפקיד הקיים?

 

  • יציבות תעסוקתית – הביטחון התעסוקתי שלכם נשמר איתן ויציב וגם אם התפקיד חדש היציבות נשמרת כל עוד מדובר באותו מקום עבודה. ביטחון כלכלי תעסוקתי הוא אחד הפרמטרים המבוקשים כיום בשוק התעסוקה.
  • ותק – המשך צבירת ותק מצוינת לשכר ולתנאים הסוציאליים שלכם.
  • פיתוח אישי והרחבת ידע – תפקיד נוסף / חדש, יוביל אתכם להכיר עולמות תוכן חדשים, או לחלופין ממשקים חדשים. בכל מקרה הרחבת הידע וההתנסות שלכם בתחומי אחריות חדשים יפתחו וירחיבו את עולמכם.
  • שדרוג תנאים ושכר – קבלת תפקיד נוסף או שינוי התפקיד הוא הזדמנות טובה להעלות לדיון את התנאים והשכר שלכם. כדאי להיערך מראש ולבדוק בשוק העבודה בארץ כמה מקובל לשלם בתחום זה.
  • חידוש המוטיבציה – קבלת תפקיד חדש ואחריות חדשה, בהחלט מעלות את המוטיבציה להצליח!

 

 

להציף את הרצון שלכם

כדי להתקדם רוחבית במקום העבודה, עליכם להעלות את האפשרות ו/או הרצון שלכם בכך. לא תמיד מעסיקים מודעים לנכונות והרצון של העובדים לאייש תפקיד אחר בחברה ולכן חשוב להציף זאת בשיחה.

 

עליכם להשקיע מחשבה, חקר ובחינה של האפשרויות שעומדות בפניכם. לא תמיד הצורך לתפקיד חדש עולה מתוך הארגון ולכן כדאי באמת לבחון ולראות מה חסר, מה לא עובד טוב, איפה צריך עזרה ובאילו תחומים אתם יכולים לתרום. אם תתנו תשובה חלקית, או לא מעמיקה מספיק, אתם עשויים להיראות לא מקצועיים ולהשיג את התוצאה ההפוכה לה אתם מייחלים.

 

שילוב בין צרכי המקום לבין היכולות שלכם

לאחר שזיהיתם, חקרתם ובחנתם היטב את הצרכים והחוסרים, וראיתם שיש לכם את היכולת למלא את החוסר או הצורך המסוים בארגון, הגיע הזמן להציע את העזרה שלכם. יכול להיות שתקבלו תשובה שלילית, אבל גם אם כן, זה לא הסוף. ניסיתם, עברתם תהליך, כעת אתם מנוסים יותר בבדיקת הנושא ובוודאי שהיוזמה שלכם נחשבת חיובית מול המעסיקים שלכם, גם אם קיבלתם תשובה שלילית.

 

בסופו של דבר, הישארות במקום העבודה מקנה לכם יתרונות רבים ובראשם היציבות, ישנן אפשרויות רבות לחדש, להתחדש, לשנות ולהשפיע במקום העבודה הנוכחי שלכם. באמצעות בחינה וחקירה, והגדלת ראש, בהחלט ניתן למצוא רעיונות חדשים ומקוריים, ולתרום לכל ארגון בדרך יצירתית, מועילה ומשתלמת גם עבורכם.

 

קרדיט תמונות: shutterstock