עשה ואל תעשה במקום העבודה החדש

מזל טוב! התקבלתם לעבודה חדשה, אחרי שעבדתם קשה בלמצוא את העבודה הזו, חשוב שתצלחו את הימים הראשונים – כי הם משפיעים מאוד על המשך הדרך המקצועית שלכם. באופן טבעי צפות בכם תחושות של התרגשות, התלהבות וצפייה אך לצד זאת גם הרבה חששות ודיס אוריינטציה כיצד התנהלו ימי העבודה שלכם הלכה למעשה או כיצד תתאקלמו בתרבות הארגונית. אתם וודאי יודעים שרושם ראשוני קשה לתקן...

 

עבודה חדשה

 

אז קבלו טיפים מה לא לעשות ומה כן לעשות כדי להבטיח את מקומכם והשתלבותכם במקום העבודה החדש שלכם.


מה לא לעשות?


 להביא מיליון רעיונות לשינוי של הקיים


תזכרו שלכל ארגון יש את שיטות העבודה שלו, את אופי המשימות המקובלות בו, את הסדר והארגון שהתהוו לאורך זמן רב. אולי יש סיבות טובות מדוע הדברים נעשים בדרך שבה הם נעשים, וייקח זמן עד שתראו את התמונה הכוללת ותבינו את הרציונל לכל דבר. לפני שאתם משנים אפילו פסיק, תפנימו ותלמדו קודם איך העבודה התבצעה עד היום. יש לכם רעיונות מעניינים? תכתבו אותם לעצמכם אבל עדיין אל תאמרו אותם בקול רם, הזמן להציג אותם יגיע.



להגיע מתי שבא לכם ולצפצף על נהלים


זה נשמע כזה פשוט וקל להגיע ולצאת בזמן, אך טובים מכם כבר נפלו בנקודה הזאת. גם אם יש עובדים שנוטים להגיע רק ב-10:00, אתם תגיעו בזמן שאתם אמורים להתחיל ולסיים את יום העבודה שלכם ועדיף שלא יהיו לכם אילוצים שונים לצאת מוקדם בשבועות הראשונים שלכם בתפקיד.

 

פרצוף תקוע בסמארטפון

 

נכון, הוא החבר הכי טוב שלכם, אבל תשתדלו שהוא לא יגזול מכם זמן ומשאבים בזמן העבודה שלכם. אם רוב יום העבודה תבלו בשיחות אישיות או בצ'יטוט בוואטסאפ – יחשבו שאתם לא רציניים, לא מקצועיים, מפריעים לעצמכם ללמוד את העבודה ולבצעה כנדרש, ואולי גם מקימים רעש ומפריעים לעובדים מסביבכם.



לחפף את החפיפה שלכם


חפיפה חשובה וקריטית להמשך עבודתכם בארגון, אם במקום להתעמק וללמוד ולשאול שאלות ולרשום הערות – תמקדו את האנרגיה בשיחות קפה לא תצליחו להגיע רחוק. ברור שקשרים חברתיים חשובים אבל יותר חשוב שתתמקדו קודם כל במשימות המקצועיות שלכם ובהבנה לעומק את כל המשימות שמעבירים לכם בחפיפה. במרבית המקרים, האדם שעורך לכם את החפיפה לא יהיה זמין לאחר תקופת ההסתגלות והחפיפה שהוגדרה מראש ולכן חשוב להיות ממוקדים ולשאול שאלות הקשורות בתפקיד שלכם.



מה כן לעשות?



השתדלו לשמור על צניעות


אפילו אם יש לכם כריזמה אדירה, יצירתיות מתפרצת או ניסיון מקצועי רב מאוד – בתקופה הראשונה במקום עבודה חדש צריך להנמיך פרופיל. תתמקדו בלמידה של הדברים שייתכן מאוד שבעתיד יהיו לכם ברורים מאליהם. תנו לעצמכם להרגיש את הארגון, שהוא יהיה במרכז ולא אתם. נסו לקלוט את הפוליטיקה הפנימית, את השלבים לביצוע פעולות ולו הקטנות ביותר, זהו את יחסי הכוחות בין העובדים והשתדלו לשמור על ענווה מקצועית.



שאלות, שאלות, שאלות


כל עובד חדש גם אם הוא כבר יודע חלק מהדברים, עדיין אין לו ביטחון מלא, וזה בסדר גמור שכך גם אתם תחושו. אל תתביישו לשאול כל דבר שלא ברור לכם עד הסוף. נצלו כל הזדמנות לקבל הדרכה והנחיה, כמו כן מומלץ לרכז כל פעם כמה שאלות ביחד ולקבל עליהן מענה מרוכז, זה פחות יציק לעובדים שחופפים אתכם תוך כדי ביצוע המשימות שלהם.


לסיכום, תעשו רושם ראשון טוב ואתם בדרך המלך להשתלב ולהתפתח בארגון, ואל תשכחו התלהבות! התלהבות גורמת לאנשים להתלהב מכם בחזרה .

 

קרדיט תמונות: shutterstock