5 טיפים לאיזון בין קריירה לחיים אישיים

"העבודה היא חיינו" כך קבע שיר העבודה החלוצי, ונדמה שאם בזמנם של החלוצים, מייסדי ובוני הארץ, ריבוי שעות העבודה היה ענין של אידאולוגיה ותורת חיים, הרי שבשוק התעסוקה של היום הפך יום העבודה הארוך לסממן של העידן הטכנולוגי החדש...

 

למעשה ישנם מקומות עבודה, במיוחד בעולם ההייטק, בהם הגבולות בין העבודה לחיים האישיים היטשטשו עם השנים, ועובדים מוצאים עצמם עושים הפסקה קלה מהעבודה בה הם מתאמנים בחדר הכושר של החברה, משחקים בפלייסטיישן או בביליארד עם הקולגות, ולפעמים אפילו מנמנמים בחדרי מנוחה ייעודיים. לאחר מכן הם שבים למסך המחשב עד לשעות הערב המאוחרות. השאלה היא איך עושים זאת נכון? איך מצליחים לאזן בין החיים האישיים לקריירה בצורה בריאה שתשאיר אותנו גם פרודוקטיביים וגם בעלי חיי פנאי?

 

איזון בין עבודה לחיי פנאי

 

פשוט להתנתק

עשו לעצמכם כלל ברזל ואל תיקחו את העבודה אתכם הביתה. בסוף כל יום הקפידו לכבות את המחשב ואת היומן וסדרו את שולחן העבודה לקראת היום הבא. מעשה הסגירה הפיזי יאפשר לכם להצליח להתנתק מנטלית מהעבודה ולהתמסר לחיי הפנאי שלכם ללא הסחות דעת.

 

עובדים לפי הספק

לפעמים כשמחוג השעון מסמן כי יום העבודה הגיע לקיצו אנו קולטים פתאום שנותרו לנו משימות לא סגורות ואנו נשארים בעל כרחנו לצורך השלמתן. הפיתרון לכך הוא לעבוד לפי הספקים. ככל שתתמידו בביצוע המשימות שלכם עד תומן מדי יום, כך תוכלו לצאת מוקדם יותר מהעבודה, ואז יהיה לכם את כל הזמן שבעולם לשיחות עם חברים, גלישה באינטרנט וכן הלאה. בבית שלכם.

 

למדו לסרב בנימוס

בדיוק כמוכם, כך גם למנהל הישיר  יש מנהל מעליו שדורש ממנו לעמוד במשימות השונות. זה אומר שלעיתים המנהל שלכם יהיה לחוץ מדי ויבקש לבצע משימות או שיחות עם לקוחות עמוק לתוך הערב כשאתם כבר ספונים בביתכם. לכן, למדו לסרב למנהל או ללקוחות בנימוס הראוי והסבירו להם כי זהו הזמן האישי שלכם עם בני המשפחה ובני הזוג. חשוב להציב את הגבול כמה שיותר מהר שכן מתן לגיטימציה להתקשר אליכם בכל שעה של היממה יפגע בכם לאורך זמן.

 

התעלמו מהמייל

מקבלים התרעות על מיילים מהעבודה ולא עוצרים את עצמכם מלבדוק אותם? ובכן הפסיקו עם המנהג הזה. העבודה אף פעם לא נגמרת והיו בטוחים שכל ההתרעות שקפצו לכם במהלך הערב יכולות לחכות למחר. ככל שתצליחו להתנתק יותר כך תוכלו להעניק תשומת לב רבה יותר לילדים או לבני הזוג.

 

צאו לחופשות

פנקו את עצמכם וצאו מדי פעם לחופש. מותר ואף מומלץ לקחת מדי פעם חופש בשביל "לטעון את הסוללה מחדש". ולא, חופש אין משמעותו בהכרח חופשה מפנקת בקריביים או טיול של חודש במזרח הרחוק (למרות שהם תמיד מומלצים...) חופש יכול להיות סתם יום בו החלטתם לקום מאוחר, לקפוץ לקניון ולחדש את המלתחה, לשבת עם בירה וספר על חוף הים או לצאת לטיול מרגיע בטבע הקרוב לביתכם. תיהנו.

 

*קרדיט תמונה: shutterstock