השתלמות מקצועית: כל היתרונות

הציעו לכם לצאת להשתלמות? לא רק שהיא תהפוך אתכם לעובדים מקצועיים יותר אלא גם תשדרג את קורות החיים שלכםעולם התעסוקה של היום הוא עולם דינמי ומשתנה. קצב ההתפתחויות הטכנולוגיות מביא להטמעת כלים מתקדמים ומהירים יותר בחברות ובארגונים השונים, והעובדים צריכים ליישר קו עם הטכנולוגיות או שיטות העבודה החדשות. זה קורה בכל התחומים ובשורה התחתונה, העובדים צריכים להתרגל למציאות הארגונית החדשה, ואחת הדרכים להמשיך להיות מעודכנים היא לצאת להשתלמויות וקורסים מקצועיים

 

השתלמות מקצועית - כן או לא?

 

ההשתלמויות משדרגות את קורות החיים

מה עושים בהשתלמות? ההשתלמויות מבוססות על תכנים משתנים ונבנות על בסיס המידע והנתונים העדכניים ביותר שידועים בכל תחום ותחום. למרות היתרון הגדול הטמון בהן, עובדים צעירים מדמיינים בעיני רוחם מפגש לימודי –מקצועי משמים, וזוהי כמובן הסתכלות שגויה. ההשתלמות חשובה לא רק מבחינה מקצועית כאמצעי להתעדכן במה שחדש בתחום עבודתכם ולהיות רלוונטיים יותר, אלא היא חשובה לנראות המקצועית שלהם, כלומר לקורות החיים שלכם.

 

התאמה מיטבית לדרישות התפקיד

על חשיבות ההשתלמות והקורסים המקצועיים אליהם אתם נשלחים בעבודה ניתן ללמוד כמעט מכל מודעת דרושים. בחלק דרישות התפקיד מופיעות לא אחת שלל דרישות שונות שאינן קשורות במישרין לעבודה, כמו למשל כישורים ניהוליים, כישורי מכירה, כישורי הצגת פרזנטציות למול קהל, וכן הלאה. דרישות אלו יופיעו לרוב כ"יתרונות" עבור המועמד על פני שאר המתחרים על התפקיד. אם יצא לכם להיתקל במודעה כזו ולגרד את ראשכם במבוכה למי יש את שלל הכישורים האלו, כנראה שלא השתתפתם בהשתלמויות או קורסים שהוצעו לכם. וכאן צריך להבין אם הציעו לכם בעבודה השתלמות או קורס מקצועי בנושא שנראה לכם קצת רחוק מכם כמו למשל לימודי אנגלית עסקית, תוכנות חדשות, קורסי מכירה, ניהול או שיווק, הרי שמומלץ לכם לקחת אותם בשתי ידיים.

 

עולם התעסוקה משתנה וככל שהזמן עובר כך העובדים החדשים צריכים להיות בעלי סל כלים רחב יותר מבעבר.  זה מתבטא בידיעת שפות (כי העולם נהיה יותר ויותר גלובלי), בשליטה מעולה במחשב ובאפליקציות השונות,  ביכולות מכירה או שיווק (כי הנראות הפכה למהות הכל) וזה מתבטא כמובן גם ביכולות ניהוליות שיועילו לכם במידה והעסק יצמח ויתרחב והחברה תשכור עובדים שיעבדו תחתיכם.

 

בולטות רבה יותר בתהליך המיון

ככל שתצברו יותר השתלמויות וקורסים "נחשבים" כך עינו של המעסיק העתידי שלכם תהיה רגישה יותר למראה קורות החיים שלהם ואתם כנראה תוזמנו לראיון.

 

ההשתלמויות המקצועיות מלמדים עליכם עוד משהו. ראשית, שאתם בעלי תשוקה ללמוד דברים חדשים, וזה משהו שכל מעסיק שמח לשמוע. שנית, שאתם לא מקובעים ובעלי גמישות ללמוד דברים חדשים שיכולים לדרוש מכם לשנות את צורת העבודה שלכם מהקצה אל הקצה, ושלישית, שאתם מוכנים להשקיע בעבודה גם בשעות שמעבר לשעות המקובלות, שהרי מרבית הקורסים וההשתלמויות נעשים בשעות שלאחר העבודה.

 

הערה חשובה: גם אם יצא שעברתם אין ספור קורסים והשתלמויות הרי שמומלץ לציין בקורות החיים את המשמעותיים והרלוונטיים ביותר ולא את כולם. כמו כן, מומלץ לציין את סעיף הקורסים וההשתלמויות בסוף המסמך ולא בתחילתו שכן בסופו של יום מדובר על כישורים נלווים בלבד ולא על הכישורים המהותיים לתפקיד.

 

*קרדיט תמונה: shutterstock