קריירה שנייה – יש דבר כזה?

קריירה שנייה מתייחסת למצב בו אדם עזב את המקצוע שלו ומתחיל קריירה שנייה. זה יכול לקרות לאחר שירות קבע ממושך בצה"ל או במשטרה, זה יכול לקרות גם לאחר היציאה לפנסיה, וגם פשוט באמצע החיים, אדם יכול לשנות כיוון מקצועי ומתחיל בדרך חדשה... מהי קריירה שנייה? כיצד היא מתפתחת? למי זה מתאים? כל השאלות וכל התשובות בנושא קריירה שנייה

 

קריירה שנייה

 

קריירה שנייה – למי זה מתאים?

 

בחירה אישית בקריירה שנייהקריירה שניה מתאימה לכל מי שבוחר בה ומעוניין. אין זה משנה בני כמה אתם, אם בחרתם בכך וזהו הכיוון בו בחרתם. יכול להיות שהחלטתם להתפנות למשפחה ולמצוא עבודה קצת פחות תובענית וממושכת, ויכול להיות שחשוב לכם להגשים את עצמכם ואתם בוחרים במסלול מקצועי חדש. הסיבה לא ממש חשובה אלא ההחלטה והבחירה האישית שלכם!

 

עזיבת המקצוע בלית ברירה – התרחיש הפחות סימפטי מתייחס למצב בו עובדים נאלצים לפרוש מעיסוקם המקצועי בלית ברירה, ועליהם לפנות לקריירה שנייה על מנת להמשיך לעבוד ולכלכל את עצמם ואת ביתם.

 

סיום קריירה ראשונה בגיל צעיר – סעיף זה מתייחס בעיקר לאלו המסיימים תפקיד בצה"ל או בשירותי ביטחון אחרים, נמצאים בשנות ה-40 לחייהם ולחלוטין מוכנים לכבוש את העולם בקריירה שנייה.

 

קריירה שנייה בשל קושי כלכלי – בחלק מהמקרים, לא מצליחים למצוא עבודה בעיסוק המקורי ונאלצים לבחור בקריירה שנייה.

 

קריירה שנייה – איפה מתחילים?

 

השאלות שיעזרו לכם לקבלת כיוון:

 

מה אתם רוצים לעשות? לפעמים אנחנו לא באמת יודעים מה נרצה לעשות, איפה, באיזו מסגרת וכו'. קודם כל כדאי להתגבש ולהחליט מה אתם רוצים לעשות, באיזה תחום. קיבעו את המסגרת, עד כמה שביכולתכם, ואל תמהרו לעשות זאת, בכל זאת, מדובר בקריירה שעשויה ללוות אתכם זמן רב, ולא תרצו לבזבז זמן או כסף מיותר בחיפוש אחר כיוון חסר תכלית או תועלת.

 

איך תדעו? בדקו את התחום והמקצוע בו אתם מתעניינים, חקרו אותו לעומק. היעזרו ביועצים ואנשי מקצוע שיסייעו לכם להחליט מה הכיוון הטוב והמיטיב ביותר עבורכם.

 

היעזרו בקשרים – בחלק לא מבוטל מהמקרים, קשרי העבודה שפותחו במהלך השנים, עשויים לעזור לכם במציאת עבודה חדשה, לאחר שהגדרתם את הכיוון. קיימת גם האפשרות להישאר בארגון שלכם ולמצוא תפקיד חדש, וגם בזה יש שקט וביטחון. בכל מקרה, כדאי להיעזר בחברים ועמיתים על מנת להצליח לקבל מידע על ארגון כזה או אחר, או אף להתקדם בעזרת המלצה מקצועית עליכם, מול המגייסים למשרה החדשה.

 

שכירים או עצמאיים? שאלה שחשוב לשאול מכיוון שמדובר בעולמות שונים לחלוטין. יכול להיות שהייתם עצמאיים עד עכשיו וממש מתאים לכם להיות שכירים בחברה טובה וחזקה. יכול להיות שהייתם שכירים כל חייכם ויש לכם חלום לפתוח עסק עצמאי? הכל נהדר, רק חשוב להבין מה עומד מאחורי הדברים. מה זה אומר להיות שכיר? מה זה אומר להיות עצמאי? תוכלו לקרוא מידע רב בנושא ואף להתייעץ עם אנשים שכירים ועצמאיים, כדי לקבל תמונה רחבה וכוללת, שתסייע לכם בבחירת הנתיב שלכם.

 

היכן אתם רואים את עצמכם בעוד 20 שנים? קיבעו לעצמכם מטרות ויעדים מוגבלים בזמן, על מנת לראות אם הם עומדים בקנה אחד עם שאר החיים שלכם. לדוגמה, החלטתם להצטרף כשכירים בגיל 40 למשרד תיווך נדל"ן, ואתם רואים את עצמכם בעוד 10 שנים עם משרד עצמאי משלכם. לגיטימי ואפשרי לחלוטין!

 

ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע שיכוונו אתכם ויסייעו לכם לענות על השאלות הנכונות על מנת להגדיר ולבחור את המסלול המתאים לכם ביותר.

 

עריכת תכנית כלכלית –חשוב להתייחס להשלכות הכלכליות של שינוי בקריירה, מכיוון שיש סיכוי לירידה בהכנסות בשנה או בשנתיים הסמוכות לשינוי. בחינת השינוי והשפעתו עליכם ועל משפחתכם מבחינה כלכלית, יכול לתת לכם נתונים ריאליים, ולענות על השאלות, כיצד עשוי להיראות המצב הכלכלי שלכם בעוד שנה, כמה זמן בממוצע לוקח לעשות את השינוי הזה, האם יש לכם את המשאבים הדרושים לשם כך? התוכנית הזו תיתן לכם ביטחון להמשיך בדרך באופן מחושב.

 

קריירה שנייה, זה אפשרי!
אנשים רבים מוצאים עצמם, מכל מיני סיבות, יוצאים לדרך עם קריירה שנייה, כשכירים או עצמאיים, ועושים זאת בהצלחה. מה שחשוב הוא לבחון את הנתונים, לקבל תמונת מצב כלכלית של השלכות השינוי, להתייעץ עם אנשי מקצוע מיומנים שיכולים לכוון אתכם, ולבחור במסלול המתאים לכם לטווח הארוך. היעזרו בניסיון ובכישורים שאספתם במהלך השנים, על מנת לבחור את המסלול המתאים לכם ביותר, מכל הבחינות.

 

*קרדיט תמונה: shutterstock