מחסנאי ממוחשב: הדרך לשדרג את התפקיד שלך

המערך הלוגיסטי של החברה כולל ניהול מחסן, ואם בעבר ניהול המחסן נעשה בעיקר באופן ידני, הרי שכיום מנהל מחסן ומחסנאי נדרשים לעבור לניהול לוגיסטי ממוחשב. מהם היתרונות שבתפקיד ומדוע כדאי להשתדרג ממחסנאי למחסנאי ממוחשב?

 

מחסנאי ממוחשב

 

מחסנאי או מנהל מחסן ממוחשב אחראי על כל מה שנוגע למחסן החברה: הזמנת סחורה, קבלתה, אחסון, תיעוד המלאי, הובלה והפצת מלאי, אספקת מלאי למחלקות השונות. המחסנאי הממוחשב אחראי על ביצוע ספירות מלאי, ידיעה מעמיקה במיקום כל הסחורה הלוגיסטית במחסן, סקירת חוזים עם ספקים, וכמובן שימוש תדיר במחשב לצורך ביצוע העבודה.

 

דרישות התפקיד כוללות בדרך כלל:

  • ניסיון בעבודה במחסן
  • ידע והבנה בלוגיסטיקה
  • ניסיון ועבודה בסביבה ממוחשבת
  • שליטה בתוכנות ניהול מחסן ממוחשב (בחלק מהמשרות, לא בכולן)

 

היתרונות בסביבת עבודה ממוחשבת במחסן

 

לעבודה במחסן ממוחשב מספר יתרונות מובהקים על פני מחסן שאינו ממוחשב:

  • סדר וארגון ברמה גבוהה הרבה יותר ביחס לנתונים שנשמרים מחוץ למחשב, במחסן שאינו ממוחשב
  • יכולת שליפת נתונים זריזה
  • קבלת סטטוס לגבי כל מה שיש במחסן באופן מדויק ומהיר
  • חיסכון בזמן, כלומר חיסכון בקצב העבודה והתפוקות

 

מדוע כדאי להתקדם לתפקיד מחסנאי ממוחשב?

 

תפקיד המחסנאי הממוחשב מעניק מעקב בזמן אמת אחר הכמויות, הציוד וכל המוצרים, ומסייע להתכונן לשינויים מבעוד מועד ובצורה מקצועית יותר. מלבד זאת, הדרישה למעבר ממוחשב גם בתחום הלוגיסטי כבר קיימת ברוב החברות והארגונים וזה רק עניין של זמן עד שיכולת טכנולוגית וגישה למחשב יהיו חלק בסיסי בדרישות התפקיד של כל מחסנאי מתחיל.

 

העבודה בסביבה ממוחשבת מעניקה לכם את ההזדמנות להתקדם בתחום המחשבים, לזהות נקודות תורפה אפשריות מבעוד מועד, ולמנוע טעויות עתידיות. במקום להתנהל ידנית ובאמצעות דפים, אתם יכולים להפיק דוחות ממוחשבים בעזרת תוכנות המחסנאות, לחסוך זמן ואנרגיה יקרה, ולהיות בטוחים שהנתונים מדויקים בזמן אמת.

 

מחסנאי ממוחשב הוא תפקיד בעל ביקוש גבוה במקומות רבים, מבטיח לכם סיכוי גבוה לעבודה יציבה רבת שנים, משמעותית לארגון ומחוצה לו.

 

מחסנאי

 

להשתדרג למחסנאי ממוחשב - איך עושים את זה?

 

קורס מחסנאי ממוחשב – ניתן ללמוד בקורס מחסנאי ממוחשב במסגרות מקצועיות רבות ברחבי הארץ. מכללות מקצועיות רבות מציעות את הקורסים הללו, אשר מספקים כלים חדשניים ומקצועיים לביצוע התפקיד, ו"מכסים" את כל התחומים החשובים: שרשרת אספקה, מיקור ורכש, מלאי, הובלה והפצה, קליטה, מערכות טכנולוגיות, בקרת חיזוי מלאי ועוד.

 

שדרוג המחסן והתפקיד במקביל – אם אתם כבר עובדים כמחסנאים במקום מסוים, אחת האפשרויות להשתדרג למחסנאי ממוחשב היא באמצעות תהליך שנעשה במקום העבודה, באופן עצמאי וללא קורס חיצוני. כלומר המחסן ואתם עוברים שינוי, ולמדים יחדיו כיצד לתפעל מחסן ממוחשב. תחילה יש לתכנן את מהלך השינוי, לרכוש את התוכנות הנכונות וללמוד להתמצא בהן, ולבצע את התהליך של הפיכת המחסן הממוחשב לפי תוכנית עבודה עם יעדים ידועים מראש.

 

הכשרה עצמאית במקום העבודה – אפשרות נוספת, במידה ואתם נקלטים כעובדים במחסן ממוחשב, ולא למדתם את הנושא בצורה מסודרת, היא ללמוד אותו באמצעות אנשי מקצוע מיומנים במקום העבודה. נדרש גם במקרה הזה לתכנן את המהלך ולבנות לוח זמנים מסודר, ההבדל היחיד מהמהלך הקודם הוא שיש מי שמכיר את המקצוע ואת התוכנות הרלוונטיות, ויכול לסייע לכם בלמידת התהליך.

 

שורה תחתונה: משרת מחסנאי ממוחשב היא משרה מלאת אחריות ורחבת אופקים, חולשת על פני העובדים בחברה, הספקים, הלקוחות, והיא לחלוטין עולם שלם אליו ניתן להיכנס באמצעות הכשרה חיצונית או פנימית בחברה, ולהצליח לעבוד / לנהל בהצלחה רבה ובסיפוק רב!

 

*קרדיט תמונה: shutterstock