לקבוע יעדי קריירה לשנה החדשה: איך לעשות זאת נכון

קריירה ועבודה הם שני דברים שונים עבור רבים; עבודה היא בעיקר דרך לשלם את החשבונות, בעוד שקריירה היא ייעוד מקצועי ארוך-טווח. קביעת יעדי קריירה לשנה החדשה, תעזור לכם לקבל בהירות לגבי הקידום המקצועי שלכם

 

יעדי קריירה

 אם אתם רוצים ליהנות מקריירה ארוכת שנים, וליהנות ממה שאתם עושים – חשוב שתציבו לעצמכם יעדים , וככה תעשו זאת נכון:

 

היו ספציפיים ככל שניתן

אין ספק שהצלחה היא יעד הקריירה המרכזי עבור מרבית האנשים, אך מדובר ביעד כללי מדי. כדי שתוכלו להצליח במשימה, אתם צריכים להגדיר תחילה מה זאת הצלחה עבורכם – האם להגיע לתפקיד ניהולי? או אולי יעד משכורת מסוים? לכל אחד מאיתנו יש הגדרה שונה להצלחה, ואתם צריכים להגדיר מה היא אותה הצלחה עבורכם ואיך אתם פורטים אותה למשימות ברות ביצוע.

 

הגדירו מסגרת זמן לכל יעד

השלב השני הוא לתחום כל צעד בפרק זמן מסוים. הציבו פרק זמן לכל יעד. חשוב שיהיו לכם מטרות  ארוכות טווח וקצרות טווח. קחו טווחי זמן הגיוניים לכל משימה, אל תפריזו בזמנים אך גם אל תלחיצו את עצמכם יתר על המידה.

 

 היו מציאותיים לגבי היעדים

הצלחה אמיתית בקריירה היא לא להגיע ליעדים מופרכים, אלא ליעדים מציאותיים. אם תציבו לעצמכם יעדים מציאותיים – הסיכוי שתגיעו אליהם יגדל. למסלולי קריירה שונים יש נתיב טבעי שצריך לעבור, ואתם צריכים להתוות את הדרך שלכם בנתיבים האלו. כך למשל, אתם צריכים להציב יעדי עבודה וזמן מציאותיים: אם אתם נמצאים בתפקיד זוטר, תצטרכו לעבור מספר תחנות עד שתגיעו לתפקיד ניהולי.

 

הגדירו את הפעולות שעליכם לבצע בכל שלב

תכנון של יעדי קריירה הוא נחמד, אבל אם לא מגבים את הצעדים האלו במעשים, לא ניתן להתקדם. לכן, עליכם לגבות את התכנונים שלכם במעשים, ובתכנון של הצעדים שעליכם לעשות בכל שלב – עד שתגיעו לכל יעד. אם אתם צריכים להשלים קורס כדי לקבל קידום בעבודה – הירשמו לקורס. אם אתם צריכים לפתח רעיונות כדי לקבל קידום – חשבו על רעיונות מקוריים. ההתקדמות שלכם היא בידיכם בלבד, ואתם צריכים להיות פעילים כדי להתקדם.

 

התייעצו עם יודעי דבר

פעמים רבות, הדרך לא תמיד ברורה, ועצה של מישהו מנוסה יכולה לסייע לכם לקבל בהירות ותשובות לשאלות חשובות בנוגע לקריירה שלכם. אם אתם רוצים לתכנן את מהלך הקריירה שלכם אבל לא יודעים כיצד לעשות זאת – דברו עם מישהו שנמצא בעמדה שאתם רוצים להיות בה. שאלו באילו תפקידים הוא/היא היו לפני שהגיעו לתפקידם הנוכחי, מה היו צריכים לעשות בדרך, האם יש הכשרות מיוחדות שצריך לעבור, ושאלות אחרות. בקריירות שונות, אין חכם כבעל ניסיון, וכולנו זקוקים לעתים לעצה של מומחים כדי להציב לעצמנו יעדי קריירה.

 

קביעת יעדי קריירה היא חלק חיוני מהצלחה בקריירה. הטיפים מעלה יעזרו לכם לקבוע יעדים לקריירה שאתם מעוניינים בה, ולהצליח באפיקים השונים שזמינים לכם.

קרדיט תמונות: shutterstock