סיעוד: מקצוע עם לב

עבודה בסיעוד היא עבודה כאח או אחות, בבית חולים, קופת חולים וגם במוסדות פרטיים. מדובר במקצוע מבוקש בישראל וגם בעולם – הן עבור העובדים והן עבור מקומות העבודה. התחום הזה הוא מאתגר וטומן בחובו דברים נפלאים רבים וגם אפשרויות קידום עתידיות

 

סיעוד בישראל

 

מקצוע הסיעוד משלב בתוכו הרבה ידע, מקצועיות, וגם הרבה לב. מדובר במשרה שכרוכה בעבודה עם קהל שמגיע ברגעים לא פשוטים בחייו. אלו שעוסקים בסיעוד עובדים עם תינוקות, ילדים, מבוגרים, וקשישים, ומלווים אותם במהלך הטיפולים. אחיות ואחים עוזרים לאנשים להקל על המכאובים שיש להם, וגם מספקים אוזן קשבת וכתף תומכת ברגעים מאתגרים. השילוב בין מקצוע רפואי ובין עבודה עם קהל הופכת את מקצוע הסיעוד לייחודי.

 

לימודי סיעוד בישראל

עבודה בסיעוד מתחלקת למספר תחומים: ישנו צוות סיעודי שעובד בתחום המעשי (אח/אחות מעשית), ולשם כך אין צורך בתואר, אך יש צורך בלימודי קורס או הכשרה בתחום. לעומת זאת, ניתן לעבוד גם כאח/אחות מוסמכת בתחום הסיעוד. במדינת ישראל, מסלולי לימוד של סיעוד אורכים 4 שנים, במהלכם לומדים מקצועות מרתקים רבים: פיזיולוגיה, פסיכולוגיה, אנטומיה, כימיה, ועוד.

 

המקצוע הזה הוא מקצוע רפואי לכל דבר, והתפקיד המרכזי של אחים ואחיות הוא לשפר את איכות החיים של מטופלים. לאחר סיום הלימודים, ניתן להיכנס מיד לעבודה בקופות חולים ובתי חולים בישראל. יש ביקוש תמידי לאחים ולאחיות, כך שמציאת עבודה בתחום היא ממש לא בעיה.

 

מה עושים בעבודה?

התשובה לכך תלויה במוסד שבו עובדים ובתחום שבו עוסקים. יש אחיות שעובדות בבתי חולים במחלקות שונות – כמו מחלקה גריאטרית או מחלקת יולדות. האחריות משתנה בהתאם לתפקיד, וגם הקהל שאיתו עובדים משתנה בהתאם.

 

אחיות ואחים נותנים סיוע שוטף לרופאים, במסגרת תפקידם נכללים: מתן חיסונים, מעקב בריאותי, סיוע משקם, ועוד. בנוסף, ניתן לעבור הכשרה ולעבוד כאח/ות חדר ניתוח. במשרה הזו, אחים ואחיות מסייעים לרופאים מנתחים, ולוקחים חלק בניתוחים שונים.

 

אז למה דווקא סיעוד?

במקצועות הסיעוד, ניתן לקבל תנאים סוציאליים טובים– בעיקר עבור אחיות מוסמכות. ימי חופשה רבים, הטבות, הנחות במקומות שונים, ועוד. בנוסף, ישנה גמישות בעבודה, בייחוד כאשר עובדים בקופות חולים, או מוסדות פרטיים. ניתן לבחור משמרות נוחות, מדובר בתנאי חשוב עבור אנשים רבים, בייחוד בעידן שבו רובנו מבינים שהעבודה היא לא מרכז החיים.

 

צעירים רבים בוחרים בתחום הסיעוד גם בגלל אפשרויות הקידום. לאחר גמר הלימודים האקדמיים, ועם צבירת ניסיון בתחום, ניתן ללמוד קורסים אל-בסיסיים, ולהתקדם לתפקידי ניהול. כך למשל, אחים ואחיות שעובדים בקופת חולים יכולים להיות מנהלי מרפאה, לאחר השלמה של קורס אל-בסיסי.

 

עבור אלו שמעוניינים בעבודה מעבר לים – סיעוד הוא אופציה מעולה. צעירים רבים בוחרים בסיעוד לא רק בגלל הביקוש לאחיות בישראל, אלא גם בגלל הביקוש לאחיות בחו"ל.

 

סיעוד: למי מתאים?

אלו שהם בעלי לב גדול מטבעם, אוהבים לסייע ומרגישים שהם יכולים לתרום לחברה, יכולים לשגשג במקצוע הסיעוד. מדובר בעבודה מאתגרת וכזו עם גמול גדול לצידה. העובדה שאחים ואחיות מעניקים סיוע ותמיכה – רפואית וגם נפשית, לאנשים שנמצאים ברגעים לא פשוטים בחייהם גורמת לרבים לבחור בתחום הזה, ולדבוק בו במשך שנים רבות.