ניהול קריירה: 5 טיפים לעשות את זה נכון

עולם העסקים הוא עולם רווי תחרות, והשחקנים השונים הפועלים בו, צריכים לדעת לנווט בו בתבונה על מנת להשיג את יעדיהם, לצמוח ולהתפתח. יכולת הניווט הזו או ניהול הסיכונים וההזדמנויות אם תרצו, אינו מאפיין רק בעלי עסקים וחברות אלא את כל אחד ואחת מאיתנו במהלך הקריירה שלנו

ניהול קריירה

בחרתם מקצוע לעסוק בו והמשכה של הקריירה שלכם כרוכה בניהול מתמיד של מקומות העבודה והתפקידים אליהם תגיעו בדרככם המקצועית, כמו גם האפיקים אליהם תבחרו לפנות ולהרחיב את ידיעותיכם.

אז מה זה בכלל 'ניהול קריירה '?

הצורך בניווט שכלתני של כל דרכנו המקצועית החל מהתפקידים הזוטרים בתחילת הדרך וכלה בתפקידים הבכירים והניהוליים אליהם תרצו להגיע בהמשך, כל אחד על פי כישוריו ויכולותיו. איך קובעים את הדרך בקריירה ואיך מציבים יעדים לפי זמנים וקצב התקדמות יעיל לאורך שנים?

קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם לנהל את הקריירה שלכם:

טיפ 1: בחרו תחום מקצועי שמעניין אתכם – גם אם אתם צעירים וההורים לוחצים עליכם להיות עורכי דין או רואי חשבון (כי זה מה שהסבא והאבא עושים) או להשתלב בתעשיית הייטק (בגלל הכסף) הרי שהמצפן שלכם בבחירת הקריירה שבה באמת תוכלו להצליח צריך להיות הלב שלכם. רק במקצוע אליו אתם מרגישים תחושת שייכות ולפעמים אפילו שליחות תוכלו להשקיע את המיטב, להתמקצע ולהפוך למומחים ברמה גבוהה. חישבו על המקרה ההפוך – אם תבחרו במקצוע שאתם לא מחוברים אליו באמת, הרי שאחרי מספר שנים לא תוכלו לשאת זאת עוד.

טיפ 2: הפעילו מבערים- אם כבר בחרתם במקצוע שאתם מרגישים שהוא תפור עליכם, זה הזמן להפעיל מבערים, לקחת עליכם כמה שיותר אחריות ולרוץ עם העבודה. ככל שתצברו יותר ניסיון וידע, ככל שתדעו לפעול ביצירתיות גם במצבים מורכבים ומסובכים, כך יעלה המוניטין המקצועי שלכם ותוכלו להתבלט בפני המעסיקים שלכם כעובדים מקצועיים. יתירה מכך, ברגע שתהפכו למומחים בתחום שלכם תוכלו אף להרצות בנושא בפני קהלים שונים, לפרסם מאמרים ולהשתתף בפאנלים מקצועיים, מה שעוד יותר ידגיש את העובדה שהגעתם לטופ בתחום עיסוקכם.

טיפ 3: הביטו אל עבר התפקיד הבא ניהול קריירה משמעותו שאין לכם זמן לנוח על זרי דפנה ובכל תפקיד שאתם עושים, אתם צריכים במקביל לבחון במבט פני עתיד, לאן תוכלו להמשיך מכאן במטרה לשפר את דירוגכם המקצועי, את תנאי השכר או את התחומים עליהם תהיו אחראיים. תוכלו לסמן לכם יעדים הן במקום העבודה הנוכחי והן במקומות עבודה אחרים.

טיפ 4: בנו רשת קשרים - יכולות מקצועית וניסיון, חשובים ככל שיהיו, אינם תחליף לאחת היכולות החשובות ביותר בחיינו – יכולת התפקוד החברתי. חישבו על כמה מנהלים העובדים אתכם בחברה שאינכם חושבים שהם מקצועיים מספיק. מהו האקס פקטור שלהם אם כך? אולי אלו יכולות חברתיות גבוהות שבאמצעותן הם השכילו לרכוש עם השנים רשת קשרים בארגון ומחוצה לו, וכך הם התקדמו. נטוורקינג זה המפתח להתפתחות מקצועית-קרייריסטית מוצלחת!

טיפ 5:למדו להיות אופורטוניסטים – במהלך חיינו המקצועיים נקרות בפנינו הזדמנויות שונות ומגוונות למעבר לתפקידים שונים, לתחומי אחריות שונים, למיקומים גיאוגרפיים לא תמיד סטנדרטיים, וכן הלאה. לימדו לבחון היטב את ההזדמנויות השונות וכיצד הן יכולות להועיל לכם (כמו למשל משרה בשכר נמוך יותר אבל בחברה גדולה עם הטבות סוציאליות ובונוסים שונים או משרת חלומות במיקום גיאוגרפי מרוחק עבורכם)  ויתירה מכך אל תתביישו לשווק את עצמכם בפני האנשים הנכונים ולנצל את ההזדמנויות אליהן נחשפתם בשתי ידיים.

בשורה התחתונה, העובד החכם אינו זורם עם הקריירה שלו למקומות אליו היא לוקחת אותו, אלא מנהל אותה ולומד לשלוט בה לצרכיו. רק בדרך של ניהול מושכל של קריירה ניתן להגשים את השאיפות המקצועיות ולהגיע למקומות עליהם חלמתם.