נעים מאוד: הכירו את רויטל - מנטורית דרושים IL

פגשנו את רויטל בקליניקה שלה, וביקשנו להבין מי עומדת מאחורי הטייטל "יועצת קריירה" בעזרת 5 שאלות. גם הפעם לא ויתרנו על קפה ומאפה ויצאנו מחוזקים...

 

מנטורית דורשים IL

 

 מי את?

יועצת קריירה, מרצה וכותבת בתחום. מלווה א.נשים בתהליכי חיפוש עבודה, שינוי קריירה וצמתים שונים ומגוונים. בעברי מנהלת מש"א במספר ארגונים, מכירה היטב את שוק העבודה בארץ ומחוברת לארגונים רבים. בוגרת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת ת"א ולימודי אימון אישי, ייעוץ ארגוני, גישור וייעוץ קריירה ממוסדות מובילים.

 

למה בחרת דווקא בתחום ייעוץ קריירה?

בשנים האחרונות החלטתי שאני רוצה ללוות א.נשים מחוץ לארגונים למצוא את התפקיד הבא שלהם ולסייע להם להתנהל בעולם התעסוקה. מדובר בעולם מורכב שדורש היכרות מעמיקה, ידע וניסיון רב ולא תמיד א.נשים מודעים לכך.

 

אני בעצמי חיפשתי מספר פעמים עבודה במהלך הקריירה שלי כמנהלת מש"א ויודעת בדיוק מה עובר על מחפשי עבודה בהיבט הרגשי. מעבר לידע הפרקטי, הנדרש בתהליך, מדובר בתהליך שהוא מאוד מנטאלי רגשי. אני מביאה איתי לפגישות עם לקוחות שילוב של השניים בזכות הכלים הרבים שרכשתי במהלך השנים והניסיון הרב שצברתי בעבודה עם א.נשים בארגונים. שילוב של עבודה פרקטית ומנטאלית מביא תוצאות יפות ועל כך אני מודה ומוקירה.        

 

מהו התהליך שעובר מחפש העבודה מרגע הגיעו ועד למציאת העבודה?

ראשית אני מדייקת את התפקיד שהלקוח מעוניין בו כולל סוגי חברות, אזור גאוגרפי, ציפיות שכר ועוד. במקביל, הלקוח ממלא שאלון עוגני קריירה וזאת על מנת לזהות את העוגנים המרכזיים שלו שיסייעו לו במציאת התפקיד הנכון עבורו.

 

לאחר מכן, כתיבת קובץ קורות חיים מקצועי הכולל חוזקות, הצלחות ועוד. אני מדריכה אותו איך לחפש, היכן, כיצד לגשת לכל נושא ה Networking ומחברת אותו לארגונים, הד האנטרים, חברות השמה ועוד. בנוסף, מכינה אותו היטב לראיונות עבודה ומשוחחת אתו על כניסה לתפקיד חדש. לאורך כל התהליך אני בודקת את ההתקדמות ועובדת עם הלקוח על הצד המנטאלי רגשי הכולל התייחסות לאמונות מעכבות, תקיעויות, עבודה על חוזקות, State of mind  של מחפש עבודה ועוד. מדובר בעבודה המותאמת אישית לכל הלקוח עפ"י המצב בו הוא נמצא.      

 

איזה סיפור של מחפש עבודה, נגע בך באופן מיוחד?

בשנה שעברה ליוויתי לקוחה שהגיעה אליי אחרי כמעט שנה וחצי של חיפוש עבודה. היא לא עבדה לאורך כל התקופה והגיעה מיואשת וחסרת כל תקווה. באיזשהו מקום היא כבר לא האמינה שתמצא. בתחילת התהליך עבדנו על הביטחון העצמי שירד ועל ההערכה העצמית שנפגעה. שמתי דגש רב על חוזקות והצלחות שהיו לה בעבר כדי להזכיר לה, אחרי תקופה ארוכה שלא עבדה, מי היא ומה היא מביאה איתה.

 

חלק משיעורי הבית שקיבלה בתחילת התהליך היו לשוחח עם אנשים שקרובים אליה על מנת שיכתבו את החוזקות והכישורים שהם מזהים בה. כשהאמונה בעצמה התחילה לחזור אט אט שילבתי בתהליך את ההיבטים הפרקטיים של שיפוץ מסמך קורות החיים, כיצד לחפש, נטוורקינג, הכנה לראיונות עבודה ועוד. אני שמחה לשתף שאחרי כשלושה חודשים של תהליך היא מצאה את העבודה שחיפשה שנה וחצי.     

 

מהו הטיפ הכי משמעותי שיש לך למחפשי העבודה?

תאמינו בעצמכם וביכולות שלכם. השמיים הם כבר לא הגבול.   

 

 

 

פרטי יצירת קשר:

פייסבוק: רויטל אליאס - ייעוץ קריירה

לינקדין: www.linkedin.com/in/revital-elias-nofarber

 

קרדיט  צילום: לילך אוזן