מחזון למציאות: 4 כלים למימוש החזון התעסוקתי

הרבה פעמים אנו מתקשים לממש את החזון התעסוקתי שלנו. החיים שלנו מורכבים מהרבה אתגרים, שינויים, אי ודאות ומשברים שפעמים רבות מובילים להתכנסות פנימית וחשבון נפש. חשוב שנזכור שאין לנו שליטה על מה שיקרה, אך יש לנו שליטה על האופן שבו נבחר להסתכל על המציאות.  רונית קופר, מנטורית דרושים IL, מלמדת אותנו איך לעשות את זה נכון

 

התמודדות עם אתגרים

 

 "כשהיא כתובה בסינית, המילה 'משבר' מורכבת משני סימנים, האחד מסמל טרגדיה והשני מסמל הזדמנות" (גון פ.קנדי ( - קבלו 4 כלים להתנהלות במצב של אי ודאות ממנטורית דרושים IL, רונית קופר:

 

כלי ראשון: מימוש תדריך 3 השלבים: הערכות ותכנון, הפגת מתחים ושגרה

 

בשלב התכנון וההערכות כדאי לקחת את הזמן לצרכי הערכות ותכנון בעזרת טבלת ניהול זמן. הטבלה מורכבת מלו"ז יומי. מומלץ להדפיס את הטבלה כשלב ראשון ולבנות עבורכם את סדר היום לתקופה הקרובה, חשוב שסדר היום יכיל גם פעילויות מגוונות, בייחוד בתקופת הקיץ בו זמן איכות ובילוי משפחתי הוא מתבקש.

 

בשלב השני, שלב הפגת המתחים, חשבו על מה שמפחיד ומטריד אתכם בתקופה זו ואפשרו לעצמכם זמן לעכל את הדברים . הדרך הטובה ביותר להפיג מתחים היא באמצעות מיידפולנס או כל סוג אחר של מדיטציה שיכולה לסייע לכם לנשום ולהירגע.  התעכבו על השלב הזה.

 

השלב האחרון הוא שלב השגרה: זה הזמן להיכנס לשגרה חדשה, סדר היום שבניתם יחזיר לכם את תחושת הודאות והקבלה.

 

כלי שני: שדרוג גלגל החיים

 

כשאנו יוצאים למסע של שינוי, בין אם הוא שינוי תעסוקתי או בכל תחום אחר בחיים, חשוב לעצור ולבחון את גלגל החיים שלנו. גלגל החיים הוא הגלגל אשר ממנו מורכבים כל התחומים בחיינו, כגון: הורות, זוגיות, קריירה והאני הפנימי שלנו אשר ביחד הם מהווים את ה- 100% שלנו.

 

שרטטו עיגול וחישבו כמה מזמנכם האישי מוקדש לכל אחד מהתחומים בחייכם, בכל יום. לאחר שציינתם (באחוזים), ציירו עיגול נוסף של גלגל החיים העתידי שלכם, לאן הייתם רוצים להגיע ומה יגרום לכם לחוש שלמים יותר ובצעו את החלוקה בעיגול (שוב באחוזים).

 

בשלב האחרון הביטו על שני העיגולים שיצרתם, העכשווי והעתידי ובדקו היכן נמצא הפער הכי גדול ומה החל ממחר בבוקר אתם מתחייבים לעשות על מנת לשנותו.

 

כלי שלישי: בניית רשימת החלומות שלכם

 

המסע האישי שלי עם עולם החלומות, התחיל בחודש אוקטובר שנת 2017 , כאשר התבשרנו בעלי ואני על הבשורה הרעה מכל שלבעלי יש סרטן בשלב 4 במעי גס אשר נמצא בשלב גרורתי וסופני. מאותו רגע שעון החול התהפך והתחלנו לרוץ. כ- 3 שבועות לאחר הגילוי, בחרנו לנהל את רשימת החלומות שהפכה לכלי להתמודדות רגשית עבורנו ברמה המשפחתית, עם המשבר שפקד אותנו. הרשימה שלנו הייתה מבוססת על הספר "הרשימה" (יובל אברמוביץ) והייתה מורכבת מ- 100 חלומות, ועד יום מותו של בעלי ז''ל,  הצלחנו להגשים ביחד 92 חלומות.

 

כדאי להרכיב את רשימת החלומות מ- 3 תחומים עיקריים: זוגי/משפחתי, אישי/פרטי וקריירה/עבודה. בכל תחום בחרו 3 חלומות, שבצו את החלומות הנבחרים בטבלת התכנון שלכם ובכל שבוע השיגו חלום/יעד אחד מהרשימה שלכם. לדוגמא, בתחום הקריירה והעבודה: ללמוד לימודי תעודה כלשהם. בתחום האישי: להתחיל לעשות ספורט כלשהו. בתחום הזוגי: לצאת לדייט שבועי, לזמן איכות משותף,אחת לשבוע.

 

ניהול של רשימת החלומות מחזיר את תחושת השליטה בזמן משבר, מייצר עוגנים של וודאות בתקופה של אי ודאות וכנראה גם מאריך חיים כמו במקרה של בעלי ז''ל.

 

כלי רביעי: קלפי אימון

 

הקלפים הללו מאפשרים לנו לעצור, להתבונן לתוך עצמנו, לנתח מצבים ולקבל מסרים על תחומים בהם אנו מבולבלים או לא בטוחים. קלפי האימון מגיעים בשלל אפשרויות (באופן אישי כדאי להתחיל עם קלפי מרילין, קלפי view of Point ,, קלפי "עושים אושר" ו/או הקלפים של ביירון קייטי).

 

שורה תחתונה: זכרו לסיום ש"כולם רוצים להגיע לפסגה, אבל הדבר האמיתי קורה בטיפוס עצמו". ואל תשכחו לעצור להנות מהדרך.