כישורים 'זה החיים'!

כישורים ומיומנויות בעולם העבודה החדש, הפכו להיות אחד הדברים הכי חשובים שיש. עולם העבודה השתנה דרמטית ואיתו ההבנה שמושג היציבות התעסוקתית השתנה. עם ההבנה הזו, אנו למדים שההשקעה במיתוג של עצמנו ופיתוח של כישורים ומיומנויות בעולם העבודה, זה מה שהופך אותנו לבעלי ערך מוסף בעולם התעסוקה

 

 

מה הערך שאנו מביאים למקום עבודה והאם יש לנו את היכולת להמציא את עצמנו מחדש, תוך רכישת מיומנויות וכישורים הנדרשים לעולם העבודה העכשווי.   אלו שתי שאלות מהותיות שכל אחד צריך לשאול את עצמו.

 

במחקר שערכה "מקינזי", חברת ייעוץ הגדולה בעולם, נמצא כי ישנן כ- 56 יכולות מרכזיות ומשמעותיות שיכולות לקבוע את העתיד שלנו בעולם העבודה..

 

המחקר, מעלה מספר נקודות מעניינות:

 

יכולות קוגניטיביות- מקינזי מתייחסת לכישורים שלנו לפתור בעיות מורכבות. ובכללן גם את יכולות התקשורת והחשיבות של הסטוריטלינג, משמע איך לספר את הסיפור שלנו נכון בעולם העבודה. בנוסף, אנחנו נדרשים לדעת לעשות תכנון עבודה נכון, לעבוד בצוות ולדעת להתנהל גם במצבי אי ודאות.

 

יכולות בינאישיות- כוללות אתגר אישי, אמפתיה, יצירת אמון, אנושיות והיכולת להיות יצורים חברתיים. כאן באה לידי ביטוי גם יכולת עבודה בצוות.

 

ניהול ומנהיגות- הנהגת אנשים, פרויקטים וצוותי עבודה. לקיחת יוזמה ויצירת מהלכים חדשים יש מאין. באספקט זה יש מקום גם ליכולת לקחת אחראיות אישית בעבודה ולהוות מודל לעובדים שלנו.

 

תחום הדיגיטל- היא יכולת חשובה, הכרחית ונדרשת בעולם העבודה החדש, וכאן נמדדת יכולת הלמידה העצמאית והבנה דיגיטלית. שימוש בפלטפורמות דיגיטליות שונות נדרשות כיום בין אם אתה עצמאי ובין אם שכיר. וההבנה כי מערכות דיגיטליות משנות את הדרך שבה העולם כיום מתפקד, היא הכרחית.

 

4 הכישורים הכי חשובים בתקופה זו על פי מקינזי:

 

  • יכולת התמודדות עם שינויים.
  • פתרון בעיות מורכבות.
  • ניהול ותכנון זמן.
  • יצירתיות.

 

קורסים מקוונים של קמפוס IL לחידוד הכישורים והמיומנויות:

 

שורה תחתונה:

חשוב להפנים שעולם העבודה השתנה ושהצורך כיום הוא להשקיע בכישורים ובמיומנויות.

היכולות, המיומנויות והכישורים שלכם, כאן להישאר ואף אחד לא יוכל לקחת אותם מכם!

קחו לכם כמה דקות וחישבו, מהם הכישורים הכי בולטים שלכם בעולם העבודה ועל מה הייתם רוצים לעבוד?

 

 

כותבת המאמר: רונית קופר, יועצת ארגונית, מאמנת אישית לפיתוח קריירה ולאי ודאות ארגונית ומנטורית של דרושים IL.

אתר: https://www.ronitcooper.com/

 

*מאמר מחקר מקורי/מקנזי