מתי כדאי להתפטר ורק אז לחפש עבודה חדשה?

אחד הכללים החשובים בהחלפת מקום עבודה, הוא לא להתפטר מהעבודה שלכם לפני שמצאתם עבודה אחרת. חיפוש עבודה בזמן שאתם עדיין עובדים מספק לכם יתרונות רבים כגון: חיפוש עבודה בנחת ולא תוך לחץ להביא משכורת הביתה, שמירה על הרגלי עבודה ועל המיומנויות העדכניות, ועוד. עם זאת, ישנם מקרים שבהם כדאי קודם להתפטר ורק אז להתחיל לחפש עבודה חדשה

 

התפטרות - מתי ולמה?

 

כשמשהו לא חוקי מתרחש במקום העבודה ועלול לפגוע בכם

אחד המקרים שבהם אין ספק שמן הראוי להתפטר ממקום העבודה, הוא כשאתם מגלים כי מתחולל משהו לא חוקי או לא מוסרי במקום והדבר עלול להשפיע עליכם לרעה. מקרים שבהם לדוגמה, גיליתם שיש מעילה בכספים, גניבות, שימוש לא מוסרי בכספים של לקוחות, וכל תרחיש כזה או אחר שיכול לפגוע בשמכם הטוב ובמוניטין שלכם מתוך שיוככם למקום העבודה הזה. אין ספק שבמקרים אלו, מן הראוי להודיע על התפטרות ולחפש מקום עבודה חדש. מומלץ להיוועץ קודם לכן עם עורך דין על מנת לוודא שלא תיפגעו ממהלכים לא חוקיים שבוצעו בחברה.

 

כשהעבודה בחברה פוגעת בבריאות שלכם

פגיעה בבריאותו של עובד יכולה להיגרם ממגוון רחב של סיבות, החל מתוך אי שמירה על כללי הבטיחות במקום העבודה, דרך סביבת עבודה לא נקייה או לא מאווררת ועד לדרישות לא ריאליות מהממונים עליכם, כגון: לעבוד בשעות לא שגרתיות הרבה אחרי שעות העבודה ובסופי השבוע או עומס עבודה מוגזם. במקרים כאלו בהם ישנה פגיעה בבריאות הגופנית או הנפשית של העובד, אין ספק כי מוטב להתפטר לפני הכל ורק לאחר מכן להתחיל לחפש עבודה חדשה.

 

תרבות חברה "רעילה"

למרבה הצער, לא בכל החברות יש תרבות חברה בריאה וחיובית. יש מקרים שבהם תגלו שתרבות החברה במקום העבודה שלכם לוקה בחסר עד כדי "רעילה". זה עלול לקרות מתוך הנהגה לא הולמת בחברה, מנהלים קשים ולא מתחשבים, או אפילו היעדר ניהול, שגורם לכך שהעבודה הופכת לקשה עד בלתי אפשרית לביצוע. מקום עבודה רעיל יכול להשפיע רבות על הבריאות הנפשית שלכם, לא בטוח שכדאי להישאר במקום עבודה כזה עד שתמצאו מקום עבודה אחר.

 

סוגיות משפחתיות מורכבות

במקרים של סוגיה או בעיה משפחתית מורכבת, כגון: הורה שחלה ועליכם להתפנות עבורו למשך תקופה ארוכה או רילוקיישן של בן/בת הזוג שמצריך מכם מעבר למדינה אחרת, וכן הלאה, עלולים להיות מצבים בהם לא תוכלו לטפל בסוגיה כשאתם מחויבים לעבודה. מקרים אלו כדאי להתפטר מהעבודה או לבקש חל"ת (חופשה ללא תשלום) עד להסדרת המצב.

 

שינוי קריירה

בתהליך שינוי קריירה, המצריך זמן רב פנוי לצורך הלימודים, או התמקצעות בתחום החדש שבו בחרתם, ייתכן ותמצאו כי אין טעם להישאר ולעבוד באותו מקום עבודה השייך לתחום המקצועי הקודם שלכם. אתם עומדים בפתחה של קריירה חדשה ורוצים להשקיע בכיוון המקצועי החדש שלכם, זה עשוי להצריך השקעה רבה וייתכן שיהיה קשה לעבוד באותו הזמן במקביל.