המקצועות שאפשר לעבוד בהם מכל מקום בעולם

עבודה מרחוק מהווה מודל שאומץ על ידי חברות רבות בשנים האחרונות ונמצא אפקטיבי ובעל ערך לעובדים וגם למעסיקים. בתקופת הקורונה זה בלט במיוחד והמודל של עבודה מרחוק זכה להערכה מחודשת. שני גורמים עיקריים תומכים בעבודה מרחוק: הגלובליזציה והטכנולוגיה הדיגיטלית המתקדמת

 

נוודות דיגיטלית

 

הגלובליזציה מחברת בין אנשים וחברות מכל רחבי העולם ופותחת בפני חברות את האפשרות להעסיק עובדים מכל מקום בארץ וכמעט מכל מקום בעולם. והטכנולוגיה הדיגיטלית המתקדמת, המאפשרת גישה למערכות הממוחשבות של המשרד מרחוק - מכל מחשב המחובר לרשת. כך בהתאם, יותר ויותר מקצועות מאפשרים כיום עבודה מרחוק ללא צורך להגיע למשרד כלל.

 

מומחי תעסוקה סבורים כי עבודה מרחוק היא המודל של העתיד, ואם החלום שלכם הוא לעבוד בתחום שיאפשר לכם לעבוד מכל מקום בעולם, וודאי תשמחו לגלות את המקצועות שכבר היום מאפשרים לכם זאת באופן מלא. להלן כמה מהמובילים שבהם:

 

שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא תחום תעשייה פורח בשנים האחרונות, שהולך וצובר ביקושים. עסקים קטנים, דרך חברות מקומיות ועד לארגוני ענק גלובליים, כולם מתבססים על שיווק דיגיטלי לקידום המותג, המוצרים והשירותים שלהם ברשת. מומחי שיווק דיגיטלי מקדמים את המותגים בגוגל, ברשתות החברתיות, בדוא"ל ובנכסים דיגיטליים נוספים. זו עבודה שנעשית דרך המחשב באופן מקוון לחלוטין, ולכן ניתן לבצע אותה מכל מקום בעולם, כולל עבודה מהבית.

 

קידום אתרים בגוגל - SEO

כל מי שיש לו אתר אינטרנט (שזה כמעט כל בעל עסק או חברה כיום), זקוק לקידום האתר בגוגל בין היתר, באמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). SEO מאפשר לאתר להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל, ואנשי SEO מנוסים זוכים לביקוש אדיר. תפקידו של מומחה קידום אתרים הוא לעזור לחברות לשפר את הדירוג שלהן בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. העקרונות הבסיסיים קלים להבנה, אבל יש הרבה פרטים קטנים שהופכים את התחום למורכב. כדי להצליח ולהיות יעיל בתחום, תצטרך להיות בעל ידע מעמיק כיצד פועלים מנועי החיפוש ומה משפיע על דירוג האתרים.

 

מכירות טלפוניות

עבודה במכירות טלפוניות הוא תפקיד הדורש מיומנויות תקשורת וכושר שכנוע מצוינים. נציגי מכירות טלפוניות מקדישים את מרבית זמנם לביצוע שיחות ללקוחות פוטנציאליים ושכנוע לרכישת מוצרים או שירותים של החברה. ניתן לבצע עבודה זו מכל מקום באמצעות הטלפון הנייד ותיעוד השיחות בתוכנה במחשב.

 

שירות לקוחות

נציגי שירות לקוחות מסייעים לאנשים שרכשו מוצר או שירות בחברה וזקוקים להכוונה וסיוע, החל ממידע לגבי מוצרים ומחירים, דרך סיוע טכני בהפעלת המוצר וטיפול בתקלות ועד להכוונה בנושאים כספיים: חיובים, זיכויים ועוד. בעבר הלא רחוק, נציגי שירות לקוחות עבדו במוקדי שירות ייעודיים של החברה בלבד אולם כיום נפתחות יותר ויותר אפשרויות לעבודה מהבית באמצעות חיבור מרחוק לרשת של החברה ולתוכנת ה- CRM לניהול לקוחות, ומענה לשיחות במכשיר הנייד שהחברה מספקת לנציגים.

 

רכזי גיוס

רכזי גיוס הם מומחי משאבי אנוש שעובדים כמתווכים בין מגייסים בחברות ועובדים פוטנציאליים. הם בודקים את הפניות וקורות החיים של המועמדים ועורכים ראיונות מקדימים. אנשים בתפקיד זה יכולים לסייע גם למחפשי עבודה בהכנת קורות חיים והכנה לראיונות. אם פעם היה הכרח בפגישות פרונטליות, היום כבר ברור שהזום מעניק פתרון לגמרי נוח ויעיל ולכן גם עבודה זו ניתן לבצע מכל מקום בעולם.

 

בניית אתרים

מפתח ובונה אתרי אינטרנט הוא תחום מבוקש מאוד כיום. באמצעות המומחיות הנכונה וחיבור אינטרנט חזק, ניתן לבצע עבודה זו מכל מחשב ומכל מקום. עבודה זו דורשת מידה רבה של מיומנות, אך לא מצריכה תואר אקדמי. ניתן ללמוד את התחום בקורסי הכשרה אוף ליין ואונליין ואף ללמוד בעצמכם דרך סרטוניYouTube  ומאמרי הדרכה ברשת המלמדים וורדפרס ותוכנות רלוונטיות נוספות להקמת אתרים.

 

כתיבת תוכן

כותבי תוכן הם למעשה מספרי הסיפורים של המותג. הם מעבירים מסרים משמעותיים, מועילים ומלאי תובנות כדי לעורר השראה ולהניע את הלקוחות הפוטנציאליים לנקוט פעולה: לרכוש את המוצר או השירות של החברה המשווקת.

 

כתיבת תוכן כוללת תהליך של כתיבה, עריכה ופרסום תוכן בפורמט דיגיטלי, לעתים גם ביצוע ראיונות עם גורמים בחברה. התוכן יכול לכלול פוסטים בבלוג ו/או ברשתות החברתיות, תסריטי וידאו או פודקאסטים, דפי נחיתה, מאמרים לאתר האינטרנט של החברה, ניוזלטרים ללקוחות, כתבות שיווקיות לעיתונות, ספרים אלקטרוניים, מסמכים, הודעות לעיתונות, תיאורי קטגוריות מוצרים, ועוד. יצירת תוכן כיום היא מרכיב קריטי ברוב אסטרטגיות השיווק של העסקים והביקוש לתוכן עצום. כתיבת תוכן ניתנת לביצוע מכל מחשב ומכל מקום שמספק לכם שקט ויכולת להתרכז למשך שעות.

 

עיצוב גרפי

מעצב גרפי איכותי הוא בעל מיומנויות וידע בעיצוב ונראות, וכן בתוכנות לעיצוב גרפי: Adobe Photoshop, Illustrator ו-InDesign. מעצבים גרפיים יכולים לעסוק במגוון תחומים: החל מעיצוב לוגואים, דרך עיצוב תבניות לתוכנות, ועד לעיצוב אתרים. עיצוב גרפי היא עבודה מושלמת למי שאוהב עיצוב ורוצה לעבוד מהבית. תחום זה אינו מחייב תואר אקדמי, וניתן ללמידה והכשרה באמצעות קורסים ייעודיים.