סקר גילה: 10 השגיאות שיהרסו לכם ראיון עבודה

אין כל ספק שהשלב המהותי והחשוב ביותר בחיפוש עבודה, זה שאולי אפילו ידיר שינה מעיניכם בלילה שלפני... הוא ראיון עבודה. סקר שביצעה חברת פייצ'קס מצאה את 10 השגיאות הכי קריטיות שאסור לכם לעשות

 

 

יותר מידי דברים עלולים להתפקשש בראיונות עבודה: אתם עלולים לפספס את האוטובוס או להתקע בפקק בדרך לראיון, אתם עלולים לחטוף בלאק אאוט או להילחץ מהמראיין. ואולי בכלל חסר לכם ידע או נסיון עבור התפקיד, או שאתם לא בטוחים איך לענות על שאלה כלשהי.

אם תהיתם, אז הפתרון הוא לנטרל מראש וככל האפשר את הגורמים שעלולים לפגוע בסיכויים שלכם להצליח.

 

ומהם הגורמים שעלולים לפגוע בסיכויים לצלוח ראיונות עבודה?

חברת פייצ'קס האמריקאית שעוסקת בשירותי פיירול והשמה ביצעה לאחרונה סקר שהשתתפו בו יותר מ- 200 מעסיקים. מטרת הסקר הייתה לזהות מהן השגיאות הגדולות ביותר שמועמדים לעבודה עלולים לעשות, שגיאות שיובילו לתשובה שלילית לאחר ראיון העבודה.

 

מצליחים לנחש איזו שגיאה מופיעה בראש הרשימה?

מסתבר שהשגיאה החמורה ביותר היא להגיע לא מוכנים לראיון העבודה - 62% מהמעסיקים ציינו את הגורם הזה. מיד בהמשך הרשימה מופיעה שגיאה נוספת עם 61% מההצבעות והיא לאחר לראיון.

 

אלה 10 השגיאות שיהרסו לכם את ראיון העבודה:

 

 1. להגיע לא מוכנים לראיון (62%)

 2. לאחר לראיון (61%)

 3. לא להקשיב למראיין (56%)

 4. להגיד דברים שליליים על המעסיק הנוכחי/הקודם או על עובדים אחרים במקום העבודה (42%)

 5. לדבר בשפה נמוכה (38%)

 6. להתרברב מידי (36%)

 7. אובר ביטחון עצמי (33%)

 8. לא לשאול שאלות את המראיינ/ת (33%)

 9. לסטות מהעיקר, לענות באופן מבולבל (30%)

 10. לא ליצור קשר עין עם המראיינ/ת (25%)

 

מה חשוב ללמוד מכל זה? הנה 6 מסקנות חשובות:

 

מסקנה 1: אל תלכו לראיון עבודה מבלי להכין את עצמכם מראש, קראו על החברה ועל התפקיד, חטטו קצת ברשתות חברתיות, דברו עם אנשים שאולי מכירים את החברה הזו והכינו כמה שיותר שאלות.

 

מסקנה 2: קחו מרווח ביטחון וצאו מהבית מוקדם כדי שלא יהיה שום סיכוי לאיחור.

 

מסקנה 3: היו אותנטיים. לדעת למכור את עצמכם זה חשוב מאוד, אבל, יותר מידי זה גם לא טוב.

 

מסקנה 4: התאמנו על יצירת קשר עין עם מי שאתם משוחחים איתו. לדבר עם מישהו ולהסתכל למעלה, למטה או לצדדים במקום להישיר מבט ייתן לו תחושה שאתם מסתירים משהו או שאתם לחוצים או ביישנים מידי- בכל מקרה זה אף פעם לא נעים.

 

מסקנה 5: התאמנו ככל האפשר על שאלות שתמיד שואלים בראיונות עבודה, תכננו מראש מה תענו אם ישאלו אתכם למה אתם מחפשים עבודה, מה אתם מחפשים, למה פוטרתם, מה החוזקות שלכם ומה החולשות, איך היו היחסים שלכם עם המנהלים ועם קולגות וכו' וכו'... ככל שתכוננו טוב יותר לפני- כך גם רמת הלחץ/ החרדה תרד.

 

מסקנה 6: לסיום, זכרו שראיון הוא סוג של פגישה תחת זכוכית מגדלת- הקפידו על שפה נכונה (כמה שפחות סלנג שאפשר), התמקדו ככל האפשר במסרים חיוביים והכי חשוב- הקשיבו היטב ואף פעם את תקטעו את המראיינ/ת!

 

הכתבה באדיבות: מאיה בוכניק, יועצת קריירה וחיפוש עבודה, מנטורית דרושים IL