הם לא מחפשים רק עבודה. הם מחפשים סיבה מלהיבה לקום בבוקר, כזאת שגורמת להם לעבוד באהבה ועם הרבה אמביציה. אם תדעו לזהות אותם, הם יהפכו לעובדים הכי מחויבים שלכם…
משהו עמוק השתנה בעולם העבודה. לא מדובר רק במהפכת ההייטק, בשוק תעסוקה תחרותי או בפיתויים מהירים. מדובר בצורך פנימי של יותר ויותר אנשים להרגיש שהם חלק ממשהו גדול וטוב, שהם לא רק מבצעים משימות, אלא עושים עבודה שיש בה ערך. עבורם, שכר טוב הוא תנאי בסיס, אבל משמעות היא תנאי קיום.
המועמדים האלה שרואים את עצמם לא רק כעובדים, אלא כשותפים לדרך, הם בדיוק האנשים שאתם רוצים בארגון שלכם. הם מביאים מחויבות אמיתית, יוזמה ולב. הם לא שואלים רק 'מה התפקיד כולל', אלא גם 'איזה מקום זה? איך אתם מתנהלים כשקשה? על מה לא תוותרו גם כשיש לחץ?' כדי למצוא אותם, צריך לדבר בשפה שלהם. להבין מה מושך אותם ואיך לבנות תהליך גיוס שלא בוחן רק קורות חיים, אלא גם חיבור.
כשהם נתקלים במודעת דרושים שכתובה כמו בריף טכני, כלומר כרשימת משימות יבשה, תנאים ודרישות - הם ממשיכים הלאה. הם עוצרים ומתעניינים כשהם נתקלים בטקסט שמדבר על ערכים, על תרבות, על שיתופי פעולה אמיתיים . לפעמים הם אפילו שולחים קורות חיים לפני שהם מרגישים 100% מתאימים, רק כי משהו הדליק אותם בפנים.
לכן כשאתם מספרים על החברה, אל תתחילו מההישגים והציפיות תתחילו מ'הלמה'. למה קמתם בבוקר והחלטתם לבנות את מה שבניתם? למה חשוב לכם לעבוד דווקא כאן? מה חשוב לכם לא פחות מהרווחיות? עובדים שמחפשים משמעות רוצים לדעת שהמקום שבו הם הולכים להשקיע את האנרגיה שלהם, ראוי לאנרגיה הזו.
גם הראיון משתנה. כבר לא מדובר בשיחה סטנדרטית עם שאלות של 'תספר לי על עצמך' ו'מהן החולשות שלך'. מדובר במפגש אנושי. ובמפגש כזה, צריך לתת מקום לעומק. לשאול על רגעים משמעותיים בקריירה, על פרויקטים שהם גאים בהם, על ערכים שהם לא מוכנים לוותר עליהם בעבודה.
אבל יותר מזה, חשוב להקשיב. לא רק למילים, אלא לאופן שבו הן נאמרות. למבט בעיניים כשמדברים על שינוי, לקצב הדיבור כשהם מספרים על פרויקט שנגע להם בלב. שם תגלו את האנשים שאתם באמת מחפשים.
אין טעם לייפות את הדברים. אם אתם חברה קטנה, תגידו את זה בגאווה. אם יש אצלכם קצב גבוה, שיתוף פעולה, חופש פעולה אבל גם אחריות, תדברו על זה. דווקא השקיפות הזו היא זו שתיצור אמון. כי מועמדים שמחפשים משמעות, מחפשים קודם כל אמת.
שורה תחתונה: אנשים שמחפשים ערך רוצים לעבוד אצל אנשים שחיים ערך. זה לא תהליך פשוט, אבל הוא משתלם פי כמה. כשהערכים הארגוניים שלכם ברורים וכשאתם מביאים אותם לידי ביטוי בתהליך הגיוס, אתם לא רק מוצאים עובדים מתאימים יותר. אתם מושכים אליכם את מי שיראה בכם בית. והבית הזה, כשיש בו משמעות הדדית, הופך להרבה יותר ממקום עבודה. הוא הופך למקום של שייכות.
קרדיט תמונה: shutterstock