תהליכי גיוס מוצלחים לא מסתיימים בניסוח מודעה טובה, הם נמדדים גם בדרך שבה מנהלים את המועמדים לאורך כל התהליך. בעולם תחרותי שבו מועמדים טובים מקבלים כמה פניות במקביל, ניהול לא נכון עלול לגרום לאובדן טאלנטים

מועמדים איכותיים לא נשארים פנויים לאורך זמן. תגובה מהירה (אפילו בסיסית) יוצרת תחושת רצינות ושייכות. גם אם אין לכם אפשרות לשלוח באופן עצמאי, שימוש במערכת אוטומטית ששולחת עדכון ראשוני על סטטוס למועמד, מעניקה לו יחס ולמרות שזה לא מחליף מגע אישי, זה מאפשר לשמור על קשר ראשוני ומונע חוסר ודאות מצד המועמד.
יש כמה דרכים פשוטות ליישום שיעניקו למועמדים שלכם חווית מועמד חיובית. הדבר הראשון הוא שקיפות בתהליך. ספרו למועמדים מה הצעד הבא, גם אם זה "נחזור תוך שבוע". חוסר בהירות מייצר תסכול. השתדלו לעשות זאת ביחס אישי, כלומר פנייה בשם, התייחסות לניסיון או להישג מתוך קורות החיים, זה משדר מסר של תשומת לב.
זכרו - גם תשובה שלילית היא תשובה. מועמדים מעריכים לדעת איפה הם עומדים. אפילו תשובה שלילית שמגיעה בזמן עדיפה על חוסר מענה. אחרי הכל, גם מועמד שלא התקבל עשוי להיות לקוח, ממליץ או מועמד עתידי. חוויה חיובית משאירה טעם טוב.
לסיכום: ניהול מועמדים חכם בנוי על שילוב של מהירות תגובה, יחס אישי ויעילות בתהליך. תגובה מהירה יוצרת אמון, חוויית מועמד חיובית משאירה רושם טוב, גם למי שלא התקבל וסינון ממוקד חוסך משאבים יקרים.
קרדיט תמונה:shutterstock