מדריך: איך כותבים מודעת דרושים שעובדת?

המטרה בניסוח מודעת דרושים היא למצוא את המועמד המתאים ביותר בזמן קצר ככל האפשר, אז איך עושים זאת נכון? בדיוק בשביל זה הכנו לכם 7 טיפים שיהפכו את מודעת הדרושים שלכם למנצחת!

 

דרושים עובדים


מדריך לכתיבת מודעת דרושים אפקטיבית

 

1. ספרו קצת על עצמכם

 

אין ספק כי תהליך הגיוס בחברת ענק שונה מהתהליך בחברה משפחתית קטנה, עם זאת בשני המקרים חשוב לתת למועמד רקע קצר על החברה. כל מודעת דרושים צריכה להכיל מידע בסיסי על החברה, על תחומי הפעילות שלה ועל אופי סביבת העבודה.

 

2. ציינו מספר שנות ניסיון ומיומנויות נדרשות מהמועמד

 

 אם החלטתם שאתם צריכים מועמד בעל ניסיון בתחומים מסוימים או בעל ידע או כישורים ספציפיים - חשוב שתציינו זאת במודעה. הסבר לכך יחסוך לכם שעות של ראיונות עם מועמדים שלכאורה עונים לדרישות המודעה אבל בפועל חסרי ידע מתאים לתפקיד הרלוונטי.

אם לעומת זאת, אתם מחפשים בוגר תואר ללא ניסיון, הקפידו לשייך את המודעה לקטגוריה עבור מועמדים "ללא ניסיון" באתר ואל תציינו 'ניסיון' במודעה עצמה, כדי לא לשלוח מסרים סותרים למועמד. כך תהיו בטוחים שלא תקבלו קו"ח ממועמדים לא מתאימים.

 

3. נסחו מודעה מקורית ומושכת

 

נכון שראיתם הרבה מודעות שמדברות על "חברה מובילה בתחומה"?

אז גם המועמדים רואים אותן בכל יום ואם אתם ראיתם מודעות בודדות, הם כבר ראו עשרות מודעות כאלו. לכן כדי לבדל את עצמכם, הקפידו על שימוש בשפה אישית, הימנעו מביטויים שחוקים ואם אתם בכל זאת רוצים להגיד שאתם החברה המובילה בתחום, אז שנו קצת את הניסוח, כמו: חברה מובילה בתחום הפרסום באינטרנט.

 

4. מודעה באורך הנכון

 

פעמים רבות מפרסם המודעה מתקשה למלא אותה במלל, כי הרי מה צריך בשביל לגייס מתכנת? רק שידע לתכנת בשפות הקוד הנדרשות, לא? אז זהו...שלא! ישנם פרטים נוספים, חשובים לא פחות, שצריכים להופיע במודעה, למשל: תיאור החברה המגייסת, תיאור הצוות / המחלקה, סמכויות התפקיד ופירוט תחומי האחריות, באיזו עיר נמצאת המשרה, מה הן שעות העבודה, ידע מוקדם שהכרחי לתפקיד ועוד.

חשוב שהמועמד יקבל תמונה כמה שיותר רחבה על מהות התפקיד ומקום העבודה, כך שלראיונות העבודה יגיעו רק מועמדים מתאימים. מעבר לכך, מלל קצר מדי משדר זלזול במועמד ובתפקיד.

 

5. זהירות: תפקידים גנריים

 

מודעת דרושים שמחפשת "מנהל/ת פרויקטים" אינה מעידה בהכרח באיזה תפקיד מדובר!

תפקידים 'זהים' קיימים בתעשיות שונות - הכרחי לעשות הפרדה בין גיוס של מנהלת פרויקטים שאחראית על השיווק בחברה לבין מנהלת פרויקטים שאחראית על אתר האינטרנט של החברה או מנהלת פרויקטים בפיתוח. כל תפקיד מצריך תיאור תפקיד שונה שאמור להיות מוגדר בשלב ניסוח מודעת הדרושים.

 

6. אל תנסו להרוג 2 ציפורים במכה אחת!

 

לא כדאי לפרסם מספר תפקידים באותה מודעת הדרושים. הדבר משדר חוסר רצינות כלפי המועמדים השונים וחוסר אינדיווידואליות ופניה אישית. כל תפקיד מאופיין בדרישות שונות ובקהל יעד שונה, לכן חובה לפרסם כל תפקיד במודעת דרושים נפרדת.

 

7. איך מתבלטים?

 

חשוב מאוד שלא תבלטו לרעה – לכן הקפידו לעבור על כל מודעה לפני הפרסום ולוודא שאין בה שגיאות כתיב, שהיא נראית מסודרת ושאין בה סתירות פנימיות. בנוסף, חשוב גם לתת למודעה נימה אישית, לא מדובר פה בפניה 'סחבקית' למחפש העבודה אלא על שפה מקצועית ושימוש בביטויים לא שחוקים. לסיום נמליץ פרסום מודעה בולטת בצירוף לוגו ומיקום שלא ייתן לאף מועמד לפספס אתכם, קיימת תחרות גדולה בין המעסיקים על מועמדים טובים ולכן צריך לשאוף למיתוג מעסיק ובולטות מובילה באתר.

 

דרושים IL מעמיד לרשותכם את הכלים להגיע לכמה שיותר מועמדים ולבלוט על פני המתחרים שלכם:

 

  • משרה מועדפת - תציג את המשרה שלכם מודגשת בצהוב בראש רשימת המשרות וגם תקפיץ אותה למיקום הראשון כל 24 שעות באופן אוטומטי.

 

  • משרה חמה - מאפשרת לכם חשיפה ייחודית: המשרה שלכם נמצאת בראש כל עמוד בתחום הרלוונטי, בנפרד מכל שאר המשרות וגם כוללת את לוגו החברה.

 

  • הצגה של לוגו חברה בדף הבית - דרושים IL מאפשר לכם לחשוף את מחפשי העבודה ללוגו שלכם במגוון מיקומים אטרקטיביים גם לצורך הגדלת מספר המועמדים למשרה וגם על מנת לסייע למיתוג החברה כחברה מובילה ומוכרת.

 

בנוסף, מומלץ לפתוח דף חברה באתר ולספק מידע נוסף על החברה שלכם. כלים אלו הם רק חלק מהכלים שאנו מציעים למעסיקים שמחפשים לגייס את המועמדים הטובים ביותר לכל תפקיד.

 

מחפשים עובדים? אם אתם מעסיקים המחפשים כוח אדם איכותי - לחצו כאן

 

קרדיט תמונות: shutterstock