האם דרושים אקדמאיים ללא נסיון?

אקדמאים רבים מוצאים את עצמם בסיום תואר במעין מלכוד 22 מודרני. מצד אחד הם כרגע סיימו את חוק לימודיהם ומנסים למצוא עבודה ראשונה על מנת לצבור נסיון ומצד שני כל כך הרבה משרות מתחילים לאקדמאיים דורשות שלמועמד יהיה נסיון התחלתי. וכך נוצר מצב שבו בשביל לצבור נסיון אקדמאי שמחפש עבודה צריך להיות בעל נסיון ואז יקבלו אותו לתפקיד המבוקש.

 

דרושים אקדמאים ללא ניסיון

 

דרושים אקדמאיים ללא נסיון
 

על מנת להגביר את הסיכויים שלכם במציאת עבודה ראשונה אחרי התואר חשוב לנהל את תהליך חיפוש העבודה בצורה נבונה ומחושבת. בוגרים רבים מתחילים את חיפוש העבודה בצורה איטית וממוקדת, הם שולחים את קורות החיים למספר חברות שמעניינות אותם ואז מחכים לתשובה של החברה בשביל להמשיך במאמצי חיפוש העבודה שלהם. אך אקדמאים ללא נסיון דרושים כל הזמן ובהרבה חברות במשק ולכן אין שום סיבה לחכות לתשובה מכמה חברות כאשר אפשר לשלוח את קורות החיים שלכם גם דרך לוחות דרושים וגם דרך האתרים של החברות עצמן. ככל שיותר חברות יקבלו את קורות החיים שלכם, כך תקבלו יותר פניות וכך יהיה לכם מגוון רחב יותר של ראיונות עבודה ללכת אליהם.
 

אם סיימתם זה עתה את התואר שלכם, הרי שאתם ברי מזל כי זה בדיוק הרגע המושלם לחפש בו עבודה ולהמשיך את מה שהתחלתם על ספסל הלימודים – ההתפתחות האישית והמקצועית שלכם. ישנם הרבה מעסיקים שמחפשים אנשים צעירים ונבונים שיוכלו לתפוס בתחילה תפקידים ראשוניים בחברה אבל שיש להם את הפוטנציאל הדרוש בשביל להתקדם עם הזמן בתוך החברה ועם השנים לתפוס תפקידי מפתח. זוהי השקפה נפוצה בחברות בינלאומיות שמתכננות אסטרטגית למספר שנים בכל פעם, ולכן מחפשות לגייס מועמדים שאולי חסר להם נסיון אבל שיש להם את היכולת ללמוד ולהתפתח עם החברה.  
 

בנוסף חשוב לשלב את חיפוש העבודה הראשונה לאחר התואר עם עבודת שיווק עצמי בכל האמצעים שעומדים לרשותכם. וכאן הכוונה היא כמובן לחיפוש עבודה ברשתות חברתיות. תבחרו את הרשתות שבהן אתם פעילים ויש לכם קהילת חברים ותתחילו לכתוב פוסטים/ציוצים/לפרסם תמונות ויראליות שלכם, כל זאת בשביל שכמה שיותר אנשים יעשו שותפים לחיפוש העבודה שלכם ואם אחד מהם במקרה ישמע על תחילת גיוס של אקדמאים ללא נסיון הוא יפנה אתכם למודעת דרושים הרלוונטית או אפילו טוב יותר לאיש הגיוס בחברה.
 

לוח דרושים לאקדמאים ללא נסיון
 

כמו שכבר אמרנו בשביל להגיע להרבה ראיונות עבודה צריך קודם שמספיק חברות יקבלו את קורות החיים שלכם ויחליטו לזמן אתכם לראיונות הללו. לכן חשוב מאוד לא להגביל את עצמכם לוחות דרושים שמיועדים באופן בלעדי לאקדמאים ללא נסיון אלא לחפש את הקטגוריות המתאימות גם בלוחות דרושים כלליים בהם יש מגוון משרות ובין השאר את המשרות שמתאימות לכם. מדובר בעבודת סינון מרובה יותר ועל כן גם קשה יותר אבל שווה להשקיע ולא לפספס אף משרה משרה לחיות את החיים הקלים ולראות רק חלק מהמשרות בתחום שלכם כי חברות גדולות מעדיפות לפעמים לפרסם את כל המשרות שלהן בלוח דרושים אחד ועל כן בוחרות באתרים הגדולים שיכולים לתת להן את המענה הדרוש לכל התחומים.
 

דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו זה מכתב מקדים. כאשר אתם מתמודדים אל מול מאות מועמדים אחרים שראו את המשרה הנחשקת בלוח דרושים פופולארי כדאי שתהיה לכם דרך לבדל את עצמכם. והאמצעי המקובל לכך הוא מכתב מקדים שאתם מצרפים לקובץ קורות חיים וכך אחראי הגיוס בחברה מקבל גם פניה אישית מכם וגם מתרשם מאותן נקודות שבחרתם להדגיש במכתב המקדים.
 

-טבלאות שכר עדכניותוLinkedIn – חיפוש עבודה בלינקדאיןמדריך וטיפים לחיפוש עבודההעבודה הראשונה שלי – מציאת עבודה ללא נסיון 

 

קרדיט תמונות: shutterstock