טלמרקטינג: קווים לדמותו של המקצוע הכי נוח

טלמרקטינג הוא מקצוע מבוקש ופופולרי בשוק העבודה. על מנת לבצע את העבודה, כל מה שזקוקים לו הוא... טלפון! אז אלו יתרונות מסתתרים מאחורי העבודה הזו? למי היא מיועדת ולאיזה שכר אפשר להגיע? כל התשובות לפניכם

 

*מחפשים עבודה מהבית?

*מדריך לכתיבת קורות חיים

*עצמאי או שכיר?

 

איזון בית-עבודה מקסימלי מהווה את היתרון הכי בולט של עבודת הטלמרקטינג, אבל בהחלט לא היתרון היחידי. אם אתם טיפוסים אנרגטיים, שאוהבים כסף ואנשים שאומרים להם 'לא' רק מגבירים את הדחף שלהם להשיג את המטרה, אז זה המקצוע עבורכם!

 

 

טלמרקטינג

 

במשרת טלמרקטינג יש מקסימום תשואה ותמיד יש לאן להתקדם ולהתפתח ולהגיע לדרגת ניהול. מדובר בקריירה שלא מחייבת תואר אקדמאי, עם הרבה רווח, עניין, אופציות לעבוד בתחומים שונים ובמקומות רבים – כי תמיד יש ביקוש. אבל אנחנו דווקא רוצים להתחיל בהגדרת המשרה ומה צריך לעשות בה. לשם כך פנינו לאבירם ששון, מנהל מוקד גיוס לקוחות בחברת פלאפון ולגיטל אטיה, מנהלת גיוס 'דרושים IL', שיעזרו לנו להבין את מהות התפקיד.

 

אופציה - עבודה מהבית

 

את עבודת הטלמרקטינג ניתן לבצע מכל מקום, גם מהבית. בדרך כלל יש רשימת טלפונים, בה מציידים אתכם וכן נוהל שיחה, הכולל תסריט שיחה. עכשיו כישרון המכירה תלוי בכם, האם תצליחו למכור את השירות/מוצר?

 

טלמרקטינג ניתן לבצע ממשרדי הארגון או מהבית, את ההחלטה על כך לוקח הארגון ובהתאם לכך מקצה משאבים. עבודה מהבית היא עצמאית, ללא פיקוח מנהל וגמישה, עם זאת עבודה במסגרת הארגון מספקת לכם מקום עבודה קבוע, הכולל עמדות ממוחשבות וטלפונים, חברה וגם אנשים להתייעץ עמם בזמן אמת.

 

טלמרקטינג, בעבר, נתפסה במשרה המיועדת לצעירים בלבד. היום המצב שונה ולא רק צעירים מתעניינים בה אלא גם עובדים המעוניינים בקריירה חדשה – פרק ב' בחיים המקצועיים שלהם. הסיבה לפופולריות העולה והביקוש נובעים מהיכולת לאזן בין חיי המשפחה והעבודה, איזון זה נתפס כמבוקש מאוד.

 

הדרכת טלמרקטינג

 

יכול להיות שיש לכם כישרון 'מולד' למכירות, זה לא סותר את העובדה שחייבים להדריך אתכם לתפקיד. אם אתם מוכרים מוצר X אתם חייבים להכיר אותו כמו את כף ידכם! בנוסף, יש דרכי גישה ופנייה ללקוחות וכל מיני שיטות מכירה שאתם אמורים להכיר כדי להצליח למכור וגם לעשות זאת בצורה מכובדת. זאת הסיבה שבכל ארגון, המכבד עצמו, יש 'נוהל שיחות' שמכוון את אנשי הטלמרקטינג כיצד לנהל את השיחה וכן את כל פרטי המוצר.

 

בחברת 'פלאפון' קיימים 2 מסלולי הכשרה לתפקיד טלמרקטינג: מכירות - קורס הכשרה אשר נערך במשך 7 ימים המועברים על ידי צוות ההדרכה של החברה וכוללים (היכרות עם החברה, מערכות, מוצרים, תכניות מכר, נהלי עבודה, מיומנות מכר). לאחר הקורס מקבלים העובדים 3 ימי חניכה עם נציגים ותיקים שעברו הכשרה לחניכת עובדים חדשים.

 

הכשרה יחידנית נערכת 5 ימים ומלווה ע"י נציג/ה בכיר/ה, מנהל/ת צוות ורפרנט/ית מקצועי/ת (מותאם לקליטת כמות קטנה של עובדים, מדובר בשיטה טובה המשלבת למידה תאורטית ומעשית בשטח).

 

גיטל אטיאה, מנהלת גיוס 'דרושים IL', מספרת על תהליך ההדרכה הנהוג בפורטל: " כל עובד חדש מקבל הדרכה צמודה ממנהל הצוות הכוללת הסבר מפורט על המוצרים, תסריט שיחת לקוחות, הדרכה על המערכת הפנימית והכרת האתר באופן מעמיק. בסיום שלב זה, העובד יושב עם נציג פיילוטים ומאזין לביצוע המכירות במשך מספר ימים, לאחר מכן בשלב השלישי העובד ממשיך להאזין אך במקביל גם מתעד במערכת לפי הצורך. כאשר העובד מוכן לעבודה עצמאית הוא עובר לעמדה עצמאית הכוללת מחשב וטלפון", מסכמת אטיאה.

 

עבודה מהבית

 

חשיבות ההדרכה

 

נהוג לבצע הדרכות וריענון מידי תקופה מסוימת, באופן משתנה בין ארגון לארגון. בעת הדרכה, וודאי תצוידו ברשימת טלפונים ללקוחות פוטנציאלים ותידרשו לעמוד ביעדים מסוימים. חשוב שתתעקשו לקבל הדרכה מקצועית ומקיפה הן על המוצר והן על שיטת המכירה הטלפונית. שימו לב שהיעדים ברי השגה ורציונליים.

 

כאמור, ישנה חשיבות רבה להדרכה, אבירם ששון, מנהל מוקד גיוס לקוחות בחברת פלאפון, מסביר לנו על כך: " ההדרכה מהווה תהליך של למידה, העצמה ובקרה, שבה העובד במוקד מלווה, מתנסה ותורם להתפתחותו. להדרכה חשיבות מקצועית ואישית ולכן, בנוסף להכשרה לתפקיד, אנו מעבירים לעובדים גם הדרכות מתקדמות ולמידה בשטח לאחר כניסה לתפקיד בנושאים שונים. מטרות ההדרכה הן שימור ושיפור הידע והמיומנות לאורך זמן, העשרה וחשיפה לעולמות תוכן נוספים בפלאפון שיוביל לפיתוח העובד. לדוגמה, במוקד המכירות בחטיבה הפרטית יש תכנית הדרכה הכוללת:  הרצאות ted : הדרכות העשרה חודשיות ע"י מנהלים בחברה. הדרכות מכר: פעמיים בשנה בנושא מיומנויות שיחה ושיפור ביצועים".

 

אטיאה מוסיפה: " קיים משקל רב לריענון החומר והדרכת מכירות חיצונית מידי תקופה ולכן אנו בפורטל מבצעים מדי תקופה מבדק ידע על מנת לדעת היכן כל עובד זקוק לחיזוקים ושיפור, כדי שנדע על מה לעבוד אתו. ההדרכות החיצוניות מחדשות ופותחות אופציות מכירה יעילות ואחרות ואף מאפשרות הטמעה טובה ע"י סימולציות".

 

 

שחיקה מוגברת והפתרון

 

מדובר באחת המשרות המתגמלות ביותר והביקוש להן הוא גבוה, תחום המכירות מהווה כ- 25% מכלל המשרות המוצעות בדרושים IL. עובדה זו מוכיחה כי תחום המכירות שופע בהצעות עבודה. א.נ עובדת כבר 5 שנים כמתל"ית ומשתפת: "בשנה הראשונה הרווחתי 7,500 ₪ ותוך שנה הקפצתי את השכר ל- 9,000 ₪ . נכון שהעבודה יכולה להיות שוחקת אבל הכל תלוי בך – עד כמה יש לך מוטיבציה להצליח ולהגדיל את חוג הלקוחות שלך. אני רואה בעבודה שלי אתגר ואף פעם לא משתעממת כי אני מציבה לעצמי יעדים חדשים בכל פעם".

 

עבודת הטלמרקטינג מתבצעת במרבית המקרים בגופים גדולים, המאפשרות קידום וצמיחה מקצועית בארגון. הבעיה העיקרית של הטלמרקטינג נעוצה בשחיקה גבוהה של העובדים. שאלנו את ששון מה לדעתו הפתרון לשחיקה הזו: " התפקיד לא פשוט ולכן מנהלי המוקד יחד עם משאבי אנוש עובדים הרבה על ציר האנרגיה והמוטיבציה של העובדים. יש במוקדים אווירה כיפית וצעירה, עושים הרבה פעילויות ליצירה ושימור האנרגיה כדוגמת תחרות חודשית לכלל העובדים, ימי הפנינג, ימי בריאות וימי ספר. בנוסף, קיימת תכנית שנתית עם הרבה פעילויות רווחה וגיבושים, במסגרת הרווחה המשותפת של הארגון ושל וועד העובדים".

 

משרת טלמרקטינג - אפשר גם מהבית

 

יש לאן להתקדם

 

אנשי הטלמרקטינג הם אנשי מכירות אטרקטיביים, שכרו של נציג במוקד מכירות יכול להגיע לשכר של 6,000 עד 10,000 בממוצע ואף יותר.  העבודה מתאימה למגוון אוכלוסיות, משמרות נוחות בדגש על סטודנטים והורים. "מעבר לשכר החודשי ישנן הרבה תחרויות ודרכים לדרבן את הנציגים וכך ניתן לזכות בפרסים שווים", אומר ששון ומוסיף: "מי שמעוניין לפתח קריירה, צריך לזכור כי קיימת אפשרות להתפתח לתפקידי ניהול ותפקידי מטה בחברה, למשל: בכירים, מנהלי משמרת, מנהלי צוותים ומשרות מטה בחטיבות השונות בחברה. יש תכניות אופק בהן משתתפים נציגים עם יכולות ופוטנציאל ניהולי כדוגמת האקדמיה לניהול - תכנית עתודה ניהולית בה מקבלים כלים והדרכות לתפקיד הבא. הכל עניין של מוטיבציה ורצון להצליח ולהתקדם. תמיד יש לאן לשאוף!" מסכם ששון באופטימיות ואנו שמחים לסיים את המאמר בנימה זו.

 

קרדיט תמונות: shutterstock

 

 

בקרו אותנו בפייסבוק