איך להתכונן לראיון טלפוני ?

ראיון טלפוני הוא השלב הראשון בשרשרת הקבלה שלכם לעבודה ולכן חשוב להתנהל בו נכון. למעשה, ראיון טלפוני זאת ההזדמנות הראשונה שלכם להתרשם מהתפקיד ולשאול שאלות שחשובות לכם במיוחד. במקביל, זאת גם ההזדמנות של המעסיק להתרשם מכם ולהחליט אם לזמן אתכם לראיון פרונטלי, זהו הסינון הראשוני שהוא מבצע לפני הזימון לראיונות פרונטליים. אספנו עבורכם 9 טיפים יעילים כדי שתצלחו את הריאיון ותגיעו לשלב הבא. מוכנים?

 

* איך להתכונן לראיון עבודה?

*מדריך למציאת עבודה

*מדריך לכתיבת קו"ח

 

ראיון טלפוני

 

איך להתנהג בראיון עבודה טלפוני?

 

1: תפסו אתכם לא מוכנים – הטלפון מצלצל ואתם  נמצאים בתא המדידה בקניון (או משהו כזה), ענו בנימוס והסבירו שאינכם יכולים לשוחח כרגע. בקשו את מספר הטלפון ובררו מתי הזמן הנוח ביותר לחזור אליהם. הישארו אדיבים ונעימים גם אם תפסו אתכם בזמן ממש לא טוב!

 

2: טון ידידותי – התנהלו בשיחה בידידותיות אך ברשמיות המחייבת את המעמד. זכרו שהאדם בצד השני אינו חבר שלכם והשתדלו לשמור על גבולות ברורים של נימוס וכבוד. זכרו שקורות החיים שלכם בידיו והשאלות שישאל יתמקדו, לפחות בתחילה, בהם. דעו להסביר ולהרחיב כל נתון שכתבתם בקורות החיים ובכל מקרה - אל תתפרצו/תקטעו את דבריו אלא המתינו שיסיים את דבריו.

 

'3: נולדתם מוכנים' – הכינו מראש תשובות לשאלות בסיסיות, כך שכאשר הטלפון יגיע יהיו לכם תשובות מוכנות. דוגמות לסגנון השאלות הללו: ספר לי על עצמך, מדוע אתה חושב שהתפקיד מתאים לך? מדוע עזבת את מקום העבודה האחרון שלך? היכן אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים? וכו'. במקביל יכולות לעלות שאלות מקצועיות בתחום ולכן התכוננו להשיב גם עליהם. כתבו לכם משפטי מפתח שיהיו זמינים עבורכם ב'שלוף'.

 

4: זה גם הזמן שלכם... השיחה הזו אמנם נועדה לערוך סינון ראשוני מבחינת המעסיק אך גם עבורכם. אל תחששו לשאול שאלות שמעניינות אתכם באשר לתפקיד ו/או הארגון. עם זאת, אל תגזימו והשאירו חלק מהשאלות לשלב מאוחר יותר כמו נושא השכר, הלא הוא הריאיון הפרונטלי. אם המראיין מעלה את נושא השכר ושואל אתכם את צפיות השכר שלכם, תנו טווח גמיש. זה לא הזמן להתעקש על סכומים סופיים אלא רק בשלב הריאיון הפרונטלי

 

5: חיוניות וריכוז – הביעו התלהבות ומוטיבציה לאייש את המשרה ולהגיע לראיון הפרונטלי, בנוסף הישארו מרוכזים בשיחה והימנעו מהסחות דעת. כנסו לחדר שקט שבו תוכלו לשוחח ללא הפרעות או הסחות דעת כלשהן. דברו בשפה נהירה, ברורה, ממוקדת, קצרה ותיקנית והשאירו את האוכל והמסטיקים לזמן טוב יותר, כמו אחרי השיחה...

 

6: היו מאורגנים – תהליך חיפוש עבודה כולל שליחת קורות חיים למספר תפקידים בארגונים שונים, ואם פעלתם בהתאם להמלצותינו הרי שיש לכם מספר נוסחים שכל אחד מהם מותאם לתפקיד היועד. אז כיצד תישארו חדים וברורים לגבי מה שעליכם לומר? הכינו טבלה מסודרת וזמינה בה יהיו פרטים של התפקיד, שם הארגון, ומיקוד (כאן המקום לציין בנקודות את הנקודות החשובות למיקוד בשיחה טלפונית).

 

7: הערות שיאירו את דרככם – מומלץ לכתוב הערות תוך כדי הריאיון הטלפוני, אלו יסייעו לכם גם במהלכו (להישאר ממוקדים) וגם בסיומו על מנת שתזכרו כל מה שנאמר בשיחה זו.

 

8: תודה – לא הכרחי אך מומלץ במקרים בהם אתם מעוניינים להמשיך ולהגיע לשלב הבא: שלחו מייל למחרת והודו על הריאיון הטלפוני, ציינו כי תשמחו להשתמע בהמשך. המייל צריך להיות קצר, אדיב ו'לא משתפך'.

 

9: 'פולו אפ' – הישארו עם האצבע על הדופק ועקבו אחר התקדמות התהליך. אם לא יצרו עמכם קשר תוך שבוע, הרגישו בנוח לפנות ולברר באשר להתקדמות התהליך.

 

ראיון טלפוני

 

 

שורה תחתונה: מנהלת גיוס דרושים IL, גיטל אטיאה, מסכמת וממליצה: "כדאי לדעת לפרט היטב מה כלל תפקידם הקודם (והרלוונטי למשרת הגשת המועדות), ניתן לכתוב בנקודות על דף ולהשתמש בו בזמן הריאיון הטלפוני. בנוסף, כדאי להיות מכוונים לתחום חיפוש העבודה ולשלוח למספר מצומצם של מקומות עבודה כדי 'לא ללכת לאיבוד' ולהישאר בפוקוס. תשובה כמו: 'שלחתי להרבה מקומות, תוכל להזכיר לי במה מדובר'?' לא נשמעת כל כך טוב. לסיום, המלצתי החמה היא לקחת יום חופש (אם אתם עדיין עובדים) ולרכז בו מספר ראיונות פרונטליים, זה יעזור לכם לקבל החלטה מהירה וברורה יותר."

קרדיט תמונות: shutterstock