ניו-טרנד: חיפוש עבודה בדרך חדשנית

81% ממחפשי העבודה מחפשים מתוך מקום עבודה קיים, במטרה לשפר את תנאי העבודה הקיימים שלהם. היום הביקוש לעובדים הינו בשיאו בכל העולם ובפרט בישראל עם אבטלה נמוכה כבר מעל 5 שנים. הטרנד החדש הוא לבחור מקום עבודה 'עם פלוס', כלומר לצד האבנים הגדולות של התפקיד והשכר מתפתח שוק עבודה שבוחן לעומק פרמטרים נוספים: שמשפרים את איכות החיים בעבודה . המוטו של מחפשי העבודה העדכניים הוא להתקדם ולשפר את תנאיהם, לאו דווקא הכלכליים

 

תנאי עבודה נחשקים

 

קירבה לרכבת, חוגי העשרה או קבוצות ספורט?

 

השירות החדש חושף את מחפשי העבודה לתנאי עבודה עדכניים וחשובים כדוגמת: תרומה לקהילה, קייטנות ילדים, חוגי העשרה לעובדים ועמדה כשרה. מחפשי העבודה יכולים לסנן את תוצאות החיפוש שלהם, בהתאם לעקרונות והתנאים המובילים שחשובים להם במקומות העבודה:

 

מקום 1: משרה להורים - שעות עבודה גמישות

 

34% ממחפשי העבודה מייחסים חשיבות גבוהה ליכולת לעבוד בשעות גמישות ומותאמות להורים צעירים ובכלל. היכולת להגיע בזמן לאיסוף הילד מבית הספר או הצהרון בשעה סבירה ונוחה, משמעותית למרבית ההורים.

 

מקום 2: אופציה לעבוד מהבית

 

21.5% ממחפשי העבודה חושבים שהאפשרות הזו תקל עליהם למצוא איזון אידיאלי בין העבודה לבית ולמשפחה. במקומות בהם קיימת אפשרות לעבוד מהבית בחלק מימות השבוע או בחלקים מסוימים של יום העבודה, הביעו שביעות רצון גבוהה.

 

מקום 3: אירועי חברה

 

10% ממחפשי העבודה מייחסים לאירועי חברה כדוגמת נופש חברה וערבי גיבוש, חשיבות לא מבוטלת. נתון זה מוכיח כי לעובדים חשוב לייצר יחסים טובים עם עמיתיהם בעזרת פעולות גיבוש.

 

 

תנאי העבודה המובילים

 

מקום 4: בונוסים מול קייטנות לילדים

 

5% ממחפשי העבודה רואים בבונוסים כאמצעי להוכחת הערכת המעביד כלפיהם, וחשוב להם לקבל ביטוי כספי לכך. במקביל 5% מעוניינים בקייטנות קיץ לילדיהם במקום העבודה, זה נוח, יעיל ובעיקר מתחשב בצרכי העובדים בתקופת החופש הגדול והארוך.

 

מקום 5  HAPPY HOUR     

 

4% ממחפשי העבודה חושבים שהאתנחתא באמצע יום חמישי לטובת חגיגת הסופ"ש מרעננת והכרחית, וחשוב להם שהיא תתרחש.

 

מקום 6: ימי כיף וידידותי לבע"ח

 

3.5% מוכיחים שוב את החשיבות הרבה שמייחסים ליחסים עם עמיתים ומנהלים, ומדגישים את חשיבותם של ימי הכיף בחברה שמעודדים גיבוש והתערות כל חברי הארגון. מספר זהה של מחפשי עבודה חיפשו מקום עבודה לבעלי חיים, משמע מקום שניתן להביא אליו את חיית המחמד שלהם.

 

 

תנאי העבודה שהעובדים מחפשים

 

 

מקום 7: חדר משחקים לעובדים וקבוצות ספורט

 

כל אחת מהאופציות זכתה ב- 2.5% מקולות מחפשי העבודה, ששוב מחפשים הזדמנות להתגבש ולהשתייך לקבוצת הארגון וגם לקבל אתנחתא בידורית וחברית.

 

מקום 8: עמדה כשרה, חדר כושר וקרבה לרכבת

 

2% ממחפשי העבודה חושבים שעמדה כשרה הכרחית וחשובה במקום העבודה, אחוז דומה מחפש מקומות קרובים לרכבת

 

מקום 9: נגישות לבעלי מוגבלויות

 

1.5% ממחפשי העבודה הביעו רצון למצוא מקומות נגישים לבעלי מוגבלויות

 

מקום 10: סבסוד לימודים

 

רק 1% ממחפשי העבודה חיפשו הטבת סבסוד לימודים במקומות העבודה שלהם.

 

 

גיבוש במקום העבודה חשוב לעובדים החדשים

 

 

ליאת הדר שרביט מנכ"לית דרושים IL: "שוק מחפשי העבודה משתנה והופך להיות יותר מותאם אישית. ומחפשי העבודה מחפשים לא רק תפקיד אלא גם ערך מוסף המתיישב עם אורח החיים שלהם. זו הסיבה שהרחבנו את המידע באתר על המעסיקים מפירוט על החברה ועיקר עיסוקה, למשך הזמן שלוקח להגיע למקום העבודה בתחבורהציבורית או אישית, ההטבות והתנאים הנלווים כדוגמת: עמדה כשרה, קרבה לרכבת, ידידותי לבע"ח, שעות גמישות, תרומה לקהילה ועוד.  המידע שנאסף מאלפי מעסיקים, מאפשר למחפשי העבודה להתאים בין אורח חייהם לבין מקום העבודה  הבא שלהם."

 

רוצים גם אתם לשדרג/למצוא את מקום העבודה שלכם? – פתחו עכשיו פרופיל בדרושים IL!