5 עובדות מפתיעות על תהליך חיפוש העבודה

שלחתם קורות חיים ולא חזרו אליכם? כדאי שתבדקו את 'מילות המפתח' בקובץ שלכם. חולמים להגיע לעבודה עם הכלב? סננו הצעות עבודה לפי הלייף סטייל  שאתם מעוניינים בו. בחרתם באחד מהמקצועות: נהג, מחסנאי או מאבטח? אתם יותר ממבוקשים! הנה עוד כמה עובדות שחשוב שתדעו לפני שאתם מתחילים לחפש את הג'וב הבא שלכם...

 

חיפוש עבודה

 

עובדה 1: הטבות ומידע מקדים על מקום העבודה בראש!

 

הטרנד החדש הוא לבחור מקום עבודה 'עם פלוס', כלומר לצד האבנים הגדולות של התפקיד והשכר מתפתח שוק עבודה שבוחן לעומק פרמטרים נוספים: שמשפרים את איכות החיים בעבודה . המוטו של מחפשי העבודה העדכניים הוא להתקדם ולשפר את תנאיהם, לאו דווקא הכלכליים. מחפשי העבודה מחפשים לא רק תפקיד אלא גם ערך מוסף המתיישב עם אורח החיים שלהם כדוגמת: עמדה כשרה, קרבה לרכבת, ידידותי לבע"ח, שעות גמישות, תרומה לקהילה ועוד. המידע שנאסף מאלפי מעסיקים בלוחות הדרושים, מאפשר למחפשי העבודה להתאים בין אורח חייהם לבין מקום העבודה הבא שלהם.

 

לצד ההטבות ותנאי העבודה חשוב לקבל את מירב המידע האפשרי על הארגון, לפני שהופכים להיות חלק ממנו. כיום ניתן לקרוא לא מעט חומר על הארגון, כולל תמונות, מרחק נסיעה ועוד. אופציה נוספת שיש למחפשי העבודה היא לקרוא חוות דעת מאנשים שעבדו/עובדים בארגון, מידע על שכר ואף לקבל דוגמות לשאלות ריאיון שנערכו בו. אתר מומלץ שמספק מידע זה הוא אתר www.theworker.co.il

 

עובדה 2: בוטים במערכת סינון קו"ח עושים את העבודה

 

זה כבר מזמן לא סוד שמערכות רובוטיות ממיינות את קורות החיים ששלחתם במערכת גיוס עצמאית. כלומר, לפני שאדם כלשהו רואה את קורות החיים שלכם, הם חייבים לעבור את הרובוט. אם קו"ח לא עוברים, הם מאונדקסים במערכת ולא עוברים הלאה.

 

אז איך זה עובד?

 

מערכת הסינון עוקבת אחר מילות המפתח של המשרה ומחפשת את המילים האלו בקובץ קורות החיים שלכם, אם לא ציינתם את המילים החשובות הסיכוי שתעברו את הסינון הרובוטי נמוך. כדי להבטיח שכן תעברו – חשוב לציין בקורות החיים את טייטל המשרה המבוקשת וכן מילות מפתח הקשורות למשרה ולכישורים הנדרשים לה, כמו למשל במשרת מתכנת חשוב שיופיעו שמות שפות התכנות העיקריות והמבוקשות וכן הכישורים המבוקשים במשרה, כמובן בהתאם לניסיון התעסוקתי. בקו"ח של מפתח #C מצופה שיופיע הביטוי #C וזאת רק כדי לעבור את מערכות הסינון האוטומטיות.

 

עובדה 3: קיים פער חיפוש בין עובדים למעסיקים

 

עובדה זו אולי תפתיע אתכם אבל מה שאתם מחפשים, אינו בהכרח תואם את מה שהמעסיקים מבקשים.

 

מה זה אומר?

 

מחפשי עבודה מתמקדים בחיפוש לפי ניסיון תעסוקתי וכישורים הנוגעים לתחום מסוים אך לא בהכרח מדויקים, ואילו המעסיקים פחות נוטים 'להמר' ולקחת סיכונים ובהתאם לכך מחפשים עובדים בעלי ניסיון ספציפי לתחום המבוקש. משמעות הדבר כי מעסיק אשר מחפש לאייש משרת ניהול בתחום העמותות, יתמקד במחפשי עבודה שהם כמובן בעלי ידע והשכלה בתחום הניהול אך עם התמחות וניסיון ספציפי בתחום העמותות. להבדיל, מחפשי עבודה שהם אנשי ניהול בעלי ניסיון בתחום אחר כמו הגיוס, עשויים בכל זאת להגיש מועמדות למשרה זו ולהביע עניין ורצון בתפקיד. הם מבחינתם מוכנים לנסות ולהתנסות, גם אם הניסיון שלהם הוא דווקא מתחום אחר. כמובן שאין זו קביעה חד משמעית וישנם עדיין מעסיקים שיהיו מוכנים לתת גם לאנשי ניהול מתחומים אחרים צ'אנס, אך הסיכוי שיהיו יותר מחפשי עבודה שיסכימו להתנסות בתחום חדש להם גבוה יותר.

 

עובדה 4: המקצועות הכי מבוקשים – תתפלאו אבל יש גם לא מעולם ההייטק...

 

בין המקצועות בהם קיים חוסר משמעותי הם נהגים בכלל ונהגים מעל 15 טון בפרט, מחסנאים, אנשי מכירות, אנשי שירות לקוחות, מאבטחים, מדריכים, רכזי גיוס, מנהלי חשבונות, מהנדסי מכונות ופועלי ייצור. בעקבות המחסור במקצועות הנ"ל, יש נכונות מצד המעסיקים לקבל עובדים שעברו הסבה לתחום ואינם בעלי ניסיון. כיום נעשות הרבה הסבות לתחומים מגוונים כמו אחיות סיעוד, הוראה והדרכה, נהגי אוטובוס ועוד. הכניסה למשרות המבוקשות ללא ניסיון קלה באופן משמעותי.

 

עפ"י נתוני דרושים IL המקצועות הכי נדרשים מצד המעסיקים הינם:

 

תפקידים מבוקשים

 

עובדה 5: הסוד להישאר אטרקטיביים בשוק העבודה הוא לפתח גישה טכנולוגית

 

עובדים ותיקים שרוצים להישאר רלוונטיים בשוק העבודה חייבים לדאוג להישאר מעודכנים בחידושים שבמקצוע שלהם, ובעיקר לפתח גישה טכנולוגית. כאשר אתם נשארים מעודכנים, אתם תמיד מוכנים לג'וב הבא שלכם.

 

איך זה קורה בפועל?

 

אם אתם אנשי שיווק כדאי לכם ללמוד על שיווק דיגיטלי. אם אתם מתכנתים, חשבו איך אתם יוצרים את 'הקשר' המתבקש עם עולם הבינה המלאכותית או ה- BIG DATA כי אלו התחומים החמים שלכם. לעוסקים בעולם עריכת וכתיבת תוכן כדאי לדעת ולהשתכלל ביכולת כתיבת מידע קצר ומונגש לגולשים ובשילוב ויז'ואל ברשתות.

 

הרעיון הכללי הוא שהטכנולוגיה נמצאת בכל מקום והאינטראקציה הבסיסית כיום היא דרך מערכות טכנולוגיות ואף ספציפיות כדוגמת: תוכנת הנהלת חשבונות, תוכנה מותאמת לניהול מחסן ועוד. כיוון שגם המידע נגיש והכלים ללמידה פתוחים בפניי כל אחד, ניתן לעשות זאת די בקלות ולכן חשוב כל העת להיות עם האצבע על הדופק ולבדוק 'לאן המקצוע שלי צועד? מה יגרום לקפיצה הבאה שלי בקריירה?' לעיתים יש צורך ביותר מצעד אחד אלא במספר צעדים. עשו זאת והישארו חדים, מעודכנים ורלוונטיים!

 

קרדיט תמונות: shutterstock