משבר הקורונה: מורה נבוכים למחפשי העבודה ולעובדים

 

 

ההודעה הדרמטית של רה"מ באשר להתנהלות המשק בזמן משבר הקורונה, השאירה רבים מבולבלים ולא בטוחים באשר להעסקתם באופן כללי, ולהגעתם למקום עבודתם בפרט. מה קורה עם שכר העובדים אשר נמצאים בבידוד? כיצד להתנהל במצב של חל"ת? איך לדרוש את דמי האבטלה ועוד

 

תחילתה של התפרצות נגיף הקורונה בסין, מאז הנגיף הספיק לבקר במדינות רבות וגרם לנזק בריאותי ובעיקר לנזק כלכלי נרחב. הבורסה ספגה פגיעה קשה וכך גם הכלכלה העולמית, אז איך מכינים מהלימון הכל כך חמוץ הזה לימונדה? מוסיפים הרבה סוכר ועובדים בצורה מסודרת וחכמה. התנהלות מבוקרת ונכונה תעזור לכולנו לשרוד את המצב הזה יחדיו. אז בואו נעשה קצת סדר בבלגן...

 

חיפוש עבודה בזמן הקורונה

 

 

חופשה ללא תשלום או היעדרות?

משבר הקורונה גרם למעסיקים רבים להוציא את עובדיהם לחל"ת. בתקופה זו העובדים זכאים לדמי אבטלה, בתנאי שהחל"ת הוא למשך 30 יום לפחות ועבדתם לפחות במשך ששת החודשים הקודמים. עובדים בחל"ת שמעוניינים בדמי אבטלה צריכים להצטייד באישור שכר ותקופת העסקה, כולל ציון סיבת החל"ת (הקורונה), וכן לטופס 100. ואם תהיתם אז בתקופת החל"ת המעסיקים פטורים מהפרשות פנסיוניות אבל חשוב שאתם תוודאו שהזכיות הפנסיוניות שלכם לא יפגעו.

 

היעדרות ממקום העבודה בעקבות חשיפה ישירה לווירוס הקורונה או לאדם נגוע, נעשית למשך 14 יום לפחות לפי צו משרד הבריאות. עובד שנמצא בבידוד שכזה זכאי לתשלום ע"ח ימי מחלה בתשלום (את ההצהרה מקבלים באתר משרד הבריאות ולא בקופ"ח). לאחר תקופה זו, אם לא פיתחתם תסמינים מיוחדים וחשודים אתם יכולים לחזור לעבודה.

 

* אישור מחלה רפואי לשוהים בבידוד

 

 

פיטורים או הקטנת שכר?

אם המעסיק שוקל לצמצם את היקף המשרה או השכר שלכם, הוא חייב לשתף אתכם ולקבל את הסכמתם לכך, אחרת זה ייחשב כהרעת תנאים לא חוקית. כמו כן, בסיטואציה זו חשוב להבהיר  צמצום בשכר/בהיקף המשרה פוגע, מן הסתם, גם בזכויות הסוציאליות שלכם.

 

החליטו לפטר אתכם? שימו לב שאסור להם לעשות זאת בזמן ימי מחלה (כולל בידוד בעקבות הקורונה), חופשת לידה, היריון ומילואים. בנוסף, הם מחויבים לתת לכם הודעה מראש ואף לערוך לכם שימוע כנדרש לפי חוק. כמובן שאתם זכאים לקבל פיצויי פיטורים, דמי הבראה ואת שווי ימי החופש שלכם.

 

 

*הרשמה לשירות התעסוקה

*הגשת תביעה לביטוח לאומי

 

 

כמה מגיעים לכם?

סכום דמי האבטלה שלכם מחושב לפי גיל ושכר קיים, לפניכם הנתונים, באדיבות המוסד לביטוח לאומי:

 

 

עד גיל 28:

 

 

מעל גיל 28:

 

 

*לא מצאתם? נסו כאן

 

חיפוש עבודה

משבר הקורונה מורגש היטב אצל מחפשי העבודה. מעסיקים רבים מקפיאים את תהליכי הגיוס החדשים מחשש לקראת הבאות. חוסר הוודאות וחוסר היציבות עושים את שלהם וגורמים לצעדים מובנים מצד המעסיקים. עם זאת, חשוב להזכיר שלצד תהליכי הקפאת גיוסים נמשכים תהליכי גיוס שכבר החלו ומתוגברים גיוסים בענפים נדרשים בזמן זה כדוגמת: שליחויות, קמעונאות, שירותי תמיכה מרחוק, בק אופיס, רפואה וכו'.

 

זוהי הזדמנות עבורכם, מחפשי העבודה, בתקופה זו לחשוב 'מחוץ לקופסה', וזה אומר לשקול אופציה תעסוקתית זמנית בענפים המבוקשים לתקופה מוגבלת. פעולה זו תהיה חיובית גם עבורכם וגם תהווה יוזמה חברתית מבורכת.

 

דרושים IL מתגייס לעזור - לשירותכם מוקד גיוס לימי הקורנה שמטרתו לקשר בין מעסיקים ומחפשי עבודה!

התחברו או התקשרו אלינו: 073-2922211

 

ראיון עבודה וירטואלי

מחפשי עבודה שנמצאים בתהליך גיוס ונקבע להם ראיון וירטואלי, חייבים להתכונן אליו באותו האופן שהיו מתכוננים אילו היה במשרד. זה אומר להתלבש בצורה מכבדת ולא להישאר עם הפיג'מה מהלילה, להיראות מסודרים ולהיות מוכנים לשאלות מקצועיות כפי שצריך. (הנה כתבה שתעזור לכם להתכונן: 12 טיפים להתנהלות נכונה בראיון עבודה).

 

היתרון שלכם הוא שאתם נמצאים בסביבה הטבעית שלכם ולכן יכולים להיות יותר נינוחים. החיסרון הוא שסביר שגם בני הבית האחרים נמצאים סביבכם ולכן עליכם לדאוג להכין אותם שאתם זקוקים לשקט וריכוז בזמן הריאיון. קחו לכם זמן התארגנות לבדיקה שהחיבור לראיון הווירטואלי שלכם עובד, הכינו לכם כוס מים, את קורות החיים שלכם (למקרה ותישאלו לגביהם) וכל מה שנראה לכם שתזדקקו לו בזמן הריאיון והסתגרו בחדר שקט.

 

 

ותזכרו, עברנו את פרעה – נעבור גם את זה :)

 

*קרדיט תמונה: shutterstock

*הטבלאות באדיבות אתר ביטוח לאומי