רק בגלל הרוח: הרוח הארגונית הופכת לאסטרטגיית צמיחה

הקרב על הטאלנטים, השקיפות של הסושיאל מדיה (אם אתה לא מספר את הסיפור שלך מישהו אחר מספר אותו במקומך) וההשפעה ההולכת וגדלה של התדמית הארגונית על העובדים – העבירו השנה את ה׳מיתוג הארגוני׳ ו׳מיתוג המעסיק’ לראש סדר היום של חברות רבות

 

ההבנה כי יש לנהל את הביקוש של המותג הארגוני, בדיוק כפי שמותגים מנהלים ביקושים בעולם המסחרי, הולכת ותופסת מקום. לצידה גם התפיסה כי ישנה משמעות הולכת וגדלה בעיני עובדים, מועמדים, לקוחות ומגוון מחזיקי העניין של הארגון – למהות, לייעוד, למיתולוגיה, לתרבות ולרוח הארגונית.

 

מיתוג ארגון

 

איך הופכים את הארגון למותג נחשק?
איך משתמשים בכלי מדיה הדיגיטלית (פנים וחוץ) והקהילות כדי לייצר אימפקט?
איך רותמים את הרוח הארגונית ואת העובדים להיות חלק בלתי נפרד מהסיפור ב- Co-Storytellers

 

חפשו את הנרטיב

סיפורים הם הדלק של הנשמה והתודעה שלנו, הם מרימים אותנו, מנחמים אותנו ומספקים לנו סיבה והצדקה לקיומנו. סיפור טוב הוא כלי טרנספורמטיבי רב עוצמה, וכשהרבה אנשים מתחברים לנרטיב משותף נוצרת רוח משותפת וגאוות יחידה. חיבור של הסיפור המשותף לכלים של מדיה דיגיטלית – נוצר כוח "צנטריפוגלי" שמסוגל לרתום, להאיץ וליצור שינויים משמעותיים באנשים, בקהילות ובארגונים. 

 

השנה האחרונה הפכה אותי לאשה מאמינה. אני מאמינה גדולה ש״סיפור מסופר היטב" בכלים דיגיטליים, הוא הכלי היעיל, רב העוצמה והטוב ביותר שארגונים יכולים לבחור היום, כדי ליישם אסטרטגיות צמיחה עסקית בתוך הארגון ומחוצה לו.

 

הנרטיב הארגוני של 2020

 

‎* מבוסס משמעות

* מבוסס טכנולוגיה ודיגיטל> מבוסס קהילות

* מסופר בו זמנית על ידי קולות רבים, מזוויות שונות, בפלטפורמות שונות.

* סיפור מורכב, עשיר, צבעוני ומרתק

 

 3 הנחות יסוד:

 

1.הארגון הוא מותג לכל דבר! הוא מנהל ביקושים מול קהלים שונים ומחזיקי עניין שונים ומתמודד עם תחרות בכל הזירות, כמו כל מותג אחר.

 

1. הנרטיב הארגוני הוא מנוע צמיחה עסקית: לשימור וגיוס עובדים, בניית מוטיבציה וחיבור עובדים, מיצוב הארגון באקו-סיסטם בו הוא פועל ועוד.

 

3. העובדים הם היתרון התחרותי הכי משמעותי של הארגון. הם צריכים להיות הפוקוס של כל פעילות, ולקחת חלק אקטיבי משמעותי בהדהוד הסיפור הארגוני.

 

Road Map

 

- הגדירו מה הם האתגרים?

- על מי תרצו להשפיע?

- איזה סיפור צריך לספר כדי להשפיע?

- מי יספר אותו הכי טוב?

- איפה נספר אותו? בפלטפורמות דיגיטליות, פיזיות, פנים ארגוניות, חיצוניות

 

 

איך נמדוד אם הסיפור הצליח?

 

אני מאמינה שארגון שיפעל בדרך זו יהפוך למותג שימגנט אליו את כל בעלי הענין וימצב את עצמו כמוביל שוק ובעל השפעה בעיני העובדים, המועמדים, הלקוחות הקיימים והחדשים.

 

 

*כותבת המאמר: 

אימי עירון , מומחית למיתוג ארגונים בזירה הדיגיטלית

שותפה מייסדת ומנכ"ל לשעבר של אתר סלונה

מייסדת Likearainbow  - מיתוג ארגוני ועסקי מבוסס פלטפורמות מדיה דיגיטליות.

 

אולי יעניין אותך גם:

 

דרושים Ebranding: הטרנד החדש והמוביל בעולם הגיוס

 

קרדיט תמונות: shutterstock

קרדיט תמונות: shutterstock