הדילמה: התמחות ב- #C  או ב- JAVA?

 

אם גם אתם מתלבטים באיזו שפת תכנות להתמחות, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה שמציגה שתי דעות שונות של מומחים בתחום. שתי השפות יכולות להפעיל מגוון רחב של יישומים, אז באיזו מהן לבחור? תלוי את מי אתם שואלים

 

שפת ה- JAVA נחשבת כשפה פופולרית אך קשה יותר ללמידה. היא יעילה לפיתוח יישומים מורכבים, ובמקביל מתאימה לעבודה באקו סיסטם עם קוד פתוח. לעומתה, #C משמשת לפיתוח יישומי משחקים, מכשירים ניידים ויישומים לאינטרנט, במיוחד בפלטפורמות של מיקרוסופט אך לא רק.

#C   היא שפה עשירה וקלה ללמידה וליישום, היא מתבססת על C++ ונחשבת לשימושית מאוד הודות להתקדמות שחלה בה והפיכתה לשפה מולטי-פלטפורמית (NET CORE.) כמו שפת ה-JAVA.

שפת ה-#C הינה שפת תכנות עצמאית בעלת פלטפורמה מונחית עצמים ותומכת באפליקציות Multi  Thread  המאפשרת לפתח אפליקציות מורכבות.

 

שפת תכנות

 

אז מה ללמוד?

 

וובה צינמן,  CTO בדרושים IL,  נמנה עם תומכי #C אך עם זאת מתנגד לקביעת עמדות דוגמטיות בעד או נגד שפה מסוימת. לדעתו, שפות התכנות משמשות ככלים ולכן לעיתים כלים מסוימים טובים יותר למטרות ספציפיות מאשר אחרים. לכל אחת מהשפות יש את היתרונות הברורים שלה

 

פרדריק וואסן, עובד כ-Team Lead Search Evolution בשפת JAVA בחברת stepstone ולדבריו,  JAVA  מגובה על ידי קהילה גדולה שמספקת לא רק ספריות לשימוש חופשי, אלא גם ספריות Open Source  אותן ניתן לשנות ולהתאים לפי הדרישות. לעומת זאת, מספר ספריות ה-Open Source שניתן להשיג ב-#C  בקהילת מיקרוסופט נמצא בירידה. דוגמה אחרת, אותה מספק צינמן הינה ששפת התכנות #C תומכת בסוגי נתונים בסיסיים רבים יותר ביחס לשפת ה-JAVA.

 

מאיזו מדינה אתם?

 

הצוות בראשו עומד וואסן אחראי על פיתוח מנוע החיפוש המניע למעלה מ-20 לוחות דרושים ברחבי העולם, כולל דרושים IL. מתוקף תפקידו, הוא נחשף לנתונים מעניינים בנוגע לדרישה למתכנתים, לפיהם שפת התכנות המבוקשת משתנה בין מדינה למדינה.

למשל, נראה כי בגרמניה (Stepstone.de)  הדרישה למתכנתים בשפת JAVA שכיחה פי שלוש מהדרישה למתכנתים בשפת #C אולם בבריטניה  ישנן 5,000 משרות מוצעות למתכנתי  #C ( TotalJobs )לעומת 3,000 משרות למתכנתי Java.

 

על פי נתוני דרושים IL, הביקוש בארץ למתכנתים בשפת JAVA נמוך בכ- 22% מהביקוש הקיים מצד המעסיקים למתכנתי #C. . לדברי וואסן  JAVA היא שפת תכנות עצמאית עם פלטפורמה מונחית-עצמים ופשוטה ללימוד, אך עדיין מאפשרת למפתח מיומן ליצור יישומים מאובטחים בעלי ביצועים טובים עבור מגוון רחב של שימושים. למרות היותו תומך JAVA ברור לוואסן ששתי השפות לא הולכות לשום מקום, ושהתעשייה תמשיך להשתמש בשתיהן. מה שכן, שתי השפות יצטרכו להילחם ולהשתפר תמידית כדי להישאר רלוונטיות.

 

 

ואם למדת JAVA ובחברה שאתה רוצה להתקבל אליה שפת התכנות היא #C או להיפך?

 

 

צינמן בעד חיפוש עבודה בהתאם לשפת התכנות שלמדת מלכתחילה, אולם וואסן חושב שתכנות, באופן כללי, דורש דרך מחשבה ספציפית של פירוק בעיות ולכן אם יש לכם את הכישורים האלה, זה לא משנה איזו שפה למדתם. וואסן מדגיש כי המיומנות החשובה ביותר עבור כל מתכנת טוב היא יכולת הסתגלות, ולכן חשוב להתעדכן בהתפתחויות בשוק, ואם ההתפתחות הזו לוקחת אתכם לשפה אחרת, אל תתקעו.

 

 

מסקנה

 

וואסן וצינמן מסכימים ששתי שפות התכנות, JAVA ו-#C מספקות ללומדים הרבה מאוד הזדמנויות עבודה. ההחלטה איזו מבין השתיים ללמוד צריכה להיות מונעת על ידי שיקולים כמו החברה בה אתם מעוניינים לעבוד וסוג היישומים שתרצו לפתח. הכישורים שתרכשו כמתכנתים מתחילים יהיו מועילים בשתי השפות, הדבר החשוב הוא להכיר את התעשייה ולהבין כיצד היא עובדת, ולצבור ניסיון וקשרים.

 

קרדיט תמונות: shutterstock

*הכתבה פורסמה מטעם דרושים IL בגיקטיים

קרדיט תמונה: shutterstock