מכירות: ככה תמתגו את עצמכם!

חיפוש עבודה לא מסתיים בשליחת קורות חיים, יש עוד כמה דברים שנמצאים בצ'יק ליסט כמו נטוורקינג, יצירת פרופיל נכון ברשתות החברתיות ומיתוג עצמי. יש לכם הזדמנות נהדרת לעשות מייק אובר ולהתעדכן כדי ליצור לכם קדימות על פני מתחרים אחרים במשרה הבאה שלכם

 

מיתוג אישי - חיפוש עבודה

 

המציאות מוכיחה שמעבר לשליחת קורות חיים, יש לעשות עבודה נוספת באפיקים החברתיים. נטווריקינג הוא אחד מהם והוא עוזר לכם מאוד בשלב הזה של חיפוש עבודה. כדאי וחשוב לשמור על קשרים מקצועיים עם מורי דרך, מובילים בתחום, אנשים שאתם מעריכים את דעתם ובעלי השפעה. אם לא טרחתם לפתח קשרים כאלו לאורך הקריירה, התחילו עכשיו.

 

נטוורקינג

ברור שחלק מהקשרים שיצרתם ותיצרו יהיו אישיים וחלק אחר, אולי הגדול יותר יהיה דרך הרשתות החברתיות, הרעיון הוא למצוא את הקשרים הנכונים בכל מקום. קשרים אלו יכולים לקדם את השתלבותכם המקצועית במקום שאתם רוצים. מיותר לציין שאת החבר הכי טוב שלכם, כנראה לא תמצאו ברשתות החברתיות... החברות ברשתות נועדה להגדיל את טווח הקשרים, לאו ישירות למעסיקים, אך ככל שמגדילים את טווח הקשרים ברשת אפשר להצליח להגיע אל 'מישהו שמכיר מישהו'...  כאשר מגיעים בדרך זו, אוטומטית הטרסט שאתם יוצרים הוא גבוה יותר.

 

אז איך עושים זאת?

 

מכינים את 'הקרקע' ברשתות החברתיות : בלינקדין, פייסבוק ואינסטגרם – יוצרים שיח חברי ומקצועי ולא שוכחים גם להכין את הפיד שלכם לביקור אפשרי של המעסיק/ הממליץ הפוטנציאלי שלכם.

 

מיתוג אישי נכון ברשתות החברתיות:

 

עדכנו מידע אישי

השלב הזה נכון לשלב שלפני הגשת מועמדות למשרות כלשהן. קחו את הזמן ובצעו ביקורת עצמית - זה הזמן לשנות הגדרות פרטיות. כמו כן, שימו לב לפוסטים בוטים והערות פוגעניות והימנעו מכך. בנוסף, תהיו בטוחים שהמידע שאתם מפרסמים אודות עצמכם ברשתות תואמים את הפרטים בקורות החיים שלכם. תהיו בטוחים שאתם מציירים תמונה עקבית ומכובדת של עצמכם.

 

צרו פרופיל מקצועי

גם אם אינכם מחפשים עבודה חדשה או לא מתכוונים להשתמש במדיה החברתית כאמצעי למציאת עבודה, עליכם להיות מודעים לעובדה שאולי אנשים מחפשים מידע עליכם. הקמת חשבונות ברשתות חברתיות, שהם מקצועיים ובולטים תשפיע באופן בולט על הפרסונה המקוונת שלכם.

 

היו דיסקרטיים

אם אינכם מרוצים מתפקידכם או ממקום עבודתכם בעבר, אל תפרסמו הערות שליליות אודותיו ברשת. אם מעסיק פוטנציאלי נתקל בהודעות מסוג זה, רוב הסיכויים שהוא לא יאהב את זה. לא משנה כמה אתם מתוסכלים או מוטרדים, חישבו פעמיים לפני שתפרסמו באינטרנט. אתם לא רוצים שתסכול רגעי יסכן את סיכויי הקבלה שלכם לעבודה.

 

היו פרודוקטיביים

אם אתם מעוניינים להגיש מועמדות לעבודה בחברה מסוימת, זה תמיד רעיון טוב להרחיב את הנוכחות שלהם ברשתות החברתיות שלהם ולעקוב אחר הערוצים שלהם. זה לא רק ישמור אתכם מעודכנים, אלא גם יוכיח את העניין שלכם לעבוד עבורם.

 

שורה תחתונה

המדיה החברתית בוודאי משנה את נוף חיפוש העבודה ועם שינויים אלה מגיעים פרוטוקולים חדשים שמעסיקים אוהבים לעקוב אחריהם. במקום ללבוש חליפה חדשה ולדפוק על דלתות, אנו יכולים להגיע למעסיקים פוטנציאליים באמצעות טלפונים חכמים מחצי העולם

 

וקצת על מיתוג אישי...

מטרתו של המיתוג האישי הוא לקדם את עצמכם בחייכם העסקיים, המקצועיים וגם האישיים. לאורך התהליך אתם אמורים לעורר רגשות וערכים מוגדרים אצל מעסיקים.

 

הנה כמה נקודות למחשבה על מיתוג עצמי:

 

*ביטחון הוא המפתח

הסוד כיצד לפתח את המותג האישי שלכם הוא להאמין במוצר (בעצמכם!). אמונה עצמית תגרום למסר שלכם להישמע טבעי יותר וזה הרבה יותר קל 'למכור' משהו שאתם עומדים מאחוריו. תרגול על חברים יכול לעזור לכם לחדד את המסר ואת הדרך להעביר אותו.

 

*לתכנן מראש

ביצוע עבודת בלשות על האנשים שלהם אתם אמורים 'למכור' יעזור לכם להדגיש נקודות עניין ולהתחבר אליהם, ותוכלו להשתמש בה כטכניקה לשבירת הקרח ויצירת אמפתיה.

 

*אירועי רשת וזום

השתתפות באירועי רשת  נכונים יכולה להיות דרך נהדרת להיפגש עם האנשים המקצועיים הנכונים. אירועים אלה הם מקומות טובים לבנות ולטפח קשרי עבודה מועילים וגם למתג את עצמכם!

 

*קלילות

הומור זאת תמיד דרך נעימה לשבור את הקרח, אבל חשוב לא להיסחף...

סיפור אנקדוטות קונקרטיות שיש בהם כמה אלמנטים מצחיקים היא ללא ספק הדרך הבטוחה לגרום לעניין ורושם טוב אצל המראיין...

 

*מחשבות אחרונות*

ההבנה כיצד לפתח את המותג האישי שלכם תלמד אתכם יותר על עצמכם. חיבור לערכים שלכם ויצירת זהות מותגית חייבת לשמש כנקודת המידה  שכנגדה אתם שוקלים את כל ההחלטות המקצועיות שלכם, ולהבטיח שכל מהלך מחושב ומותאם לשאיפותיכם לטווח הארוך.

 מוכנים לחפש את העבודה הבאה שלכם?

 

קרדיט תמונות: shutterstock