6 משפטים שאתם חייבים להבין בדרך לשינוי קריירה

בתקופה זו , רבים שוקלים את צעדיהם המקצועיים ובכללם את האופציה לבצע הסבת מקצוע ולשנות את נתיב הקריירה שלהם. הסיבות יכולות להיות רלוונטיות כדוגמת צורך משתנה של השוק, הזדמנות עסקית טובה או פשוט 'עייפות החומר' ורצון לשנות. כך או אחרת, יש 6 משפטים שכדאי שתיקחו בחשבון, בזמן שאתם שוקלים שינוי קריירה

 

?שינוי תעסוקתי - כן או לא

 

משפט 1: תבינו מה אתם רוצים לעשות

זה נשמע, על פניו ברור ופשוט אבל זה ממש לא תמיד כך ולכן חשוב שתשאלו את עצמכם ראשית, מדוע אינכם מרוצים מעבודתכם או תפקידכם הנוכחי? האם יכול להיות ששינוי מקום עבודה יפתור את הבעיה, או אולי שינוי קל בהגדרת התפקיד או התמקצעות נוספת שלכם בתחום ולאו דווקא שינוי דרמטי של עיסוק וקריירה חדשה?

 

אם השינויים שקרו בתחום שלכם חדים מידי עבורכם, אם אתם חשים כבר פחות רלוונטיים או יש לכם תחושת מיצוי כדאי שתעשו בדיקה, יש מצב שהכישורים שלכם יכולים להתאים למקצועות/תפקידים אחרים. כדאי להתחיל וליצור רשימה של מיומנויות, כישורים ותכונות שאתם חושבים שיש לכם, לצד מקצועות ותחומים שמושכים אתכם. בשלב זה יהיה נכון להתייעץ עם אנשי מקצוע מיומנים בתחום ההכוונה המקצועית וכן לשוחח עם בעלי המקצוע בתחום בו אתם מעוניינים כדי לשמוע מהם יותר על אתגרי התפקיד ועוד.

 

*אם לא הבנתם עד כה, זהו שלב המחקר.

 

משפט 2: הזדמנות נוצרת בזמן ובמקום מסוים

מי לא מכיר את המשפט 'משנה מקום משנה מזל'? לפעמים זה פשוט נכון וההזדמנות לעסוק במקצוע חדש נוצרת בהקשר של זמן ומקום שאתם נמצאים בו, לכן חשוב להיות ערניים לסביבה ולזהות הזדמנויות נהדרות שכאלו. המקרה של גילה אלקלעי (31) ממחיש זאת: "עבדתי כצלמת חתונות וראיתי שיש הרבה מודעות בתחום השיווק הדיגיטלי ברשתות החברתיות. חשבתי שוודאי יש לי יתרון על רקע הידע שלי בצילום וניצלתי את ההזדמנות לשנות את הקריירה שלי לתחום מבוקש אחר שמושך אותי, מבלי לוותר על אהבת הצילום שלי".

 

זכרו: מינוף מערך הכישורים שלכם לניצול הזדמנות תעסוקתית חדשה יכול להיות הדלת לקריירה הבאה שלכם.

 

משפט 3: גיל (לפעמים) מהווה מחסום לשינוי קריירה

אם אתם מעל גיל 40, 50 או 60 ורוצים להחליף קריירה, דעו שהדבר הראשון ברשימת המשימות שלכם הוא קיצוץ קורות החיים. מה זה אומר? לרשום רק את התפקידים האחרונים שלכם ולא לציין את תאריכי הגמר בהכשרות ובתארים הקדומים שלכם. להתגבר על מחסום הגיל מצד המעסיקים, זה לא פשוט ומה שיכול לסייע זה לחקור קצת ולגלות חברות עם צוות עובדים במגוון גילאים. מלבד זאת, הצטרפו לקבוצות רשת מקצועיות המסבירות פנים ומכילות אנשים בכל הגילאים.

 

בגילאים הללו צריך לעבוד יותר קשה כדי להתקבל לעבודה, לכן חשוב שתבליטו את היתרונות שלכם כבעלי ניסיון חיים עשיר וידע ומיומנויות רבות. במקביל אל תהססו ללמוד ולהתפתח ע"י לימוד טכנולוגיות חדשות.

 

משפט 4: דעו לספק את הסחורה!

 

אף אחד לא מתכוון לתת לכם עבודה אלא אם כן אתם יודעים כיצד לבצע אותה. בררו מה בדיוק עליכם ללמוד, ואז למדו זאת בצורה המהירה והחסכונית ביותר שתוכלו. הירשמו לקורסים מקוונים, תכניות הרחבה או תוכניות לימודים מן המניין. האפשרות האחרת שלכם היא לבחור בדרך יזמית יותר כבעלי עסק או פרילנסרים.

 

משפט 5: תואר = עבודה (לא תמיד)

שינוי קריירה לא מחייב לימודי תואר, לכן חשוב שאפשרות זו לא תהיה עבורכם כברירת מחדל.  יש רק שתי סיבות טובות לחזור לאוניברסיטה/מכללה, למידה לצורך למידה או חקירה מעמיקה של דרישות המקצוע החדש שמעניין אתכם, שהעלתה כי  למידת תואר במקרה זה היא הכרחית.

 

משפט 6: שינוי קריירה הוא תהליך, לא יעד

אין לנו הגדרה ברורה מה מהווה שינוי בקריירה: יתכן שאתם עוברים משכירים לבעלי עסק באותו תחום, נשארים מקצוע ומשנים ענף, או ממקצוע מסוים למקצוע אחר לגמרי. בהתאם למה שאתם בוחרים, הנסיבות וגורמים חיצוניים שונים, התהליך כולו יכול להימשך כמה חודשים עד כמה שנים. אל תתייאשו, הדרך הטובה ביותר לגשת לשינוי בקריירה היא לחשוב על זה כעל תהליך: אם אתם לא מרוצים מהמקצוע הנוכחי שלכם, הרגע שתתחילו לפעול לקראת מציאת אושר בקריירה יהיה גם הרגע בו תתחילו להחזיר את תחושת העצמה שלכם. עשו את הצעד הראשון, תחגגו כל הצלחה ותגלו שתהליך שינוי הקריירה יכול להיות מהפך נפלא.

 

ליאת הדר שרביט, מנכ"לית דרושים IL, מסכמת: " שינוי קריירה הוא מסע לא פשוט, במהלכו חווים הרבה קשיים אך זהו גם מסע נפשי של גילוי עצמי שמוביל את האדם להתחבר אל עצמו באופן הטוב ביותר ולגלות חוזקות וכישורים, שלא תמיד הכיר בעצמו. כאשר מתחילים לעסוק במקצוע חדש או תחום לא מוכר, אמנם מגיעים עם חוסר ניסיון בתחום הספציפי אך הימצאות הכישורים המתאימים היא החשובה ביותר. השכלה וניסיון ניתנים להשלמה, לכן הדגישו והעצימו את היכולות והכישורים שלכם. ספרו למעסיקים הפוטנציאליים כיצד החוזקות שלכם יועילו ויתרמו בעבודתכם החדשה והאמינו בעצמכם".

 

חיפוש עבודה - דרושים

 

קרדיט תמונות: shutterstock