נלחמים על כוח העבודה: תמונת מצב

אחרי תקופה מתמשכת של התמודדות מול הקורונה, ובדיוק כשהתחלנו ללקק את הפצעים, הגיע 'מבצע שומר החומות' וכינס אותנו, שוב, לתוך עצמנו. כל זה הולך להסתיים בימים הקרובים מאוד ולהשאיר אותנו עם שוק תעסוקה רעב לעובדים ושופע בהזדמנויות למחפשי העבודה

 

חיפוש עבודה

 

המספרים לא משקרים והיצע העובדים לעומת הביקוש לעובדים, מוביל אותנו למדד תעסוקתי משוכלל של 135%, מה שמשאיר אותנו עם מציאות מלאה בהזדמנויות תעסוקה עבורכם!

 

כבר תקופה ארוכה שאנחנו מדשדשים במקום, קורונה, חיסונים, חל"ת, דמי אבטלה ושאר ירקות, אבל אוטוטו גם דמי האבטלה לנפגעי הקורונה מסתיימים וזה בדיוק הזמן להיכנס בחזרה לשוק העבודה, ויש עבודה.

 

אל תחכו לרגע האחרון, בו כולם יתחילו לחפש עבודה באותו הזמן, כי אז יהיו לכם מתחרים רבים על כל משרה. שימו לב לנתונים הבאים:

 

הזדמנויות תעסוקה

 

הביקוש לעובדים בכל התחומים, ביחס לשנת 2019 (שנה ללא קורונה), גבוהה בעשרות אחוזים וכפי שניתן לראות, בעיקר בתחום הבריאות, השיווק, ההתמחויות ומשאבי האנוש. למעשה אין תחום שהוא בירידה ביחס לשנה ללא קורונה והתחומים בהם הצמיחה היא יחסית קטנה הינם החינוך וההייטק. אין זה אומר שיש פחות משרות בתחום זה, אלא רק שהגידול במספר המשרות ביחס ל- 2019 קטן יותר.

 

חיפוש עבודה

 

הגרף הזה מוכיח ומחזק את קריאתנו לחפש עבודה עכשיו, כי מה יותר אידאלי מהיצע משרות רחב ומגוון ותחרות נמוכה על כל משרה?

 

נסיים ב-5 טיפים למיקוד החיפוש ולמציאת עבודה:

 

*חיפוש עבודה מהווה משרה בפני עצמה - בצעו את החיפוש באופן מאורגן, מסודר ורציף. הגדירו שעות מסוימות ביום, שיוקדשו לתהליך החיפוש, הכינו טבלת אקסל, שתשמש אתכם למעקב אחר  המועמדויות שהגשתם, קורות החיים ששלחתם וכולי. הטיפ הכי חשוב עבורכם הוא לבצע Follow up –  אם לא חוזרים אליכם, אל תהססו להתקשר ולברר.

 

*חשבו 'רחב' - יש לכם כמה תחומים שמעניינים אתכם ואתם מתלבטים במה לבחור? יש לכם עכשיו אפשרות לפתוח עד 10 סוכנים חכמים, כאשר כל אחד ממנו יתמקד בתחום/מקצוע ספציפי.

 

*תבנית קורות חיים 'מסורתית' -כדאי שקורות החיים שלכם יהיו נקיים, מזמינים וקלים לקריאה ובאורך של כעמוד. חשוב להקפיד על הגהה, תמציתיות ובהירות.   פורמט קורות חיים צריך לכלול פרטים מסוימים אודות עברכם האקדמי והתעסוקתי. קיימים קודים ברורים לפיהם נהוג ליצור את המסמך, אבל אפשר ורצוי להתאים את קורות החיים למשרה בה אתם מעוניינים. למשל, במקרה בו ההשכלה שרכשתם אינה רלוונטית לתפקיד, אך הניסיון התעסוקתי אקטואלי, כדאי לשקול להחליף את מיקום הקטגוריות.

 

*צמצמו - אין צורך לציין את הניסיון התעסוקתי שלכם לפני יותר מעשור. התמקדו בעשר השנים האחרונות, בעיקר בתחומים ובתפקידים הרלוונטיים למשרה בה אתם מעוניינים. ותרו על 'מגילות' ועל פירוט תפקידכם בזמן התיכון... הישארו ממוקדים ורלוונטיים.

 

*ההווה הוא כאן ועכשיו - אל תכתבו בלשון עבר/עתיד כמו 'ניהלתי' או 'אנהג', ביטויים אלו לא יבלטו בקורות החיים שלכם. הדבר הנכון ביותר הוא לשקף את תיאור התפקיד שלכם וכך 'לקלוע' במילות המפתח הנכונות שהמגייסים מחפשים, כמו 'ניהול צוות', 'הכנת דו"ח תקציבים', 'בניית גאנטים חודשיים' וכו'.

 

מציאת עבודה

 

שורה תחתונה: זה הזמן הטוב ביותר למציאת עבודה. ביקוש גבוה לעובדים מאפשר לכם למקסם את הפוטנציאל התעסוקתי, השכר וההטבות הנלוות.