איך להבליט את החוזקות שלכם בראיון עבודה?

ריאיון עבודה הוא חלון זמן קצר ומוגבל בו יש לכם הזדמנות להרשים את המעסיק הפוטנציאלי, להראות לו מי אתם, מה היכולות שלכם, הכישורים והחוזקות. זה ה"מאני טיים" אז, איך תבליטו את החוזקות שלכם במהלך ריאיון עבודה בפועל?

 

חוזקות - ריאיון עבודה

 

כדי להיערך כראוי לריאיון עבודה, ולהתקדם שלב נוסף, ואולי אף להתקבל לעבודה, כדאי שתחשבו על החוזקות הרלוונטיות שלכם!

 

מה החוזקות הרלוונטיות לעבודה הזו?

אחת השאלות החשובות שעליכם לשאול את עצמכם היא: מה החוזקות שלי ואיך הן משרתות אותי בתפקיד המיועד? לכל אחד יש את הדברים שהוא טוב בהם מעל הממוצע, מוכשר, מיומן, מנוסה, ולפעמים זה גם כישרון טבעי מלידה, בלי קשר למיומנות וניסיון. את כל אלו נרצה להציג בצורה חכמה בריאיון עבודה.

"בצורה חכמה" פירושו לשזור את החוזקות באופן טבעי, להבליט אותן, לגרום למראיינים להבחין בהן מבלי לציין אותן– WALK THE TALK. נסו להדגים את החוזקות בפועל, כיצד החוזקה מתבטאת באופן התפקוד המקצועי שלכם. למשל, אם אתם טובים בייעול תהליכים, תנו דוגמה ספציפית בה גרמתם לתהליך מסוים להפוך לאפקטיבי וקצר יותר.

 

כיצד תוכלו להבליט את החוזקות הרלוונטיות באופן טבעי בריאיון העבודה?

מיומנויות תקשורת

לא ממש משנה באיזה תחום עוסק הארגון, כל מקום זקוק למיומנויות תקשורת מפותחות בעל פה ובכתב, אצל העובדים. בריאיון העבודה בהחלט ניתן לשקף את חוזקת התקשורת באמצעות יכולת ביטוי קולחת, ממוקדת, חברותית אך לא מדי, מענה עם חיוך, להסתכל בעיניים, לענות בביטחון ועוד.

 

גמישות

משרות רבות דורשות יכולת גמישות, ובמהלך ריאיון העבודה אתם יכולים להפגין את חוזקת הגמישות (הן מחשבתית והן זמנית) באמצעות מענה חיובי על שאלות הנוגעות לשינויים, התאמת לוח הזמנים שלך, התאמת מקום העבודה ונושאים נוספים. כמובן שהתשובות שלכם צריכות להיות בהתאם ליכולות שלכם בפועל, אך בהחלט יש מקום לשקף גמישות במהלך הריאיון, ותנועה זורמת מול המראיינים.

 

עבודת צוות

כיצד מבליטים את החוזקה הזו בריאיון עבודה? ניתן לציין את תפקידכם הקודם כחלק ממערך קיים ולספר על האינטראקציה בינכם. למשל אם השתייכתם למחלקת שיווק ותפקידכם היה ניהול המדיה, תוכלו לשתף על נקודות ההשקה עם חברי הצוות האחרים, שיתוף תוכן, קבלת החלטות משותפת וחלקכם בכל האינטראקציה.

 

ניסיון ומקצועיות

את הנתונים היבשים של ניסיון ומקצועיות יכולים המראיינים לקרוא במסמך קורות החיים שלכם, אבל כיצד תעבירו להם את החוזקה הזו בריאיון? שתפו בניתוח מקרים והצלחות שלכם מהעבר, ספרו על מסקנות שצברתם מתוך הניסיון הרב שלכם. אפשרות נוספת היא שישאלו אתכם ישירות שאלות מקצועיות פתוחות ובסיומן תידרשו לשתף כיצד הייתם פועלים. זה בדיוק הזמן לתת ביטוי למקצועיות וליכולת שלכם. 

 

יכולת סדר וארגון

היכולת להתנהל בצורה מסודרת ומאורגנת, היא בהחלט חוזקה מוערכת, כאן המקום לשתף בשיטות ארגון/תיוק שנותנות ביטוי ליכולת הזו שלכם. סדר וארגון מתבטאים באופן שונה בכל תחום לכן חשוב לפרט שלבי עבודה לפיהם ניתן להבחין בסדר וארגון ודפוס קבוע של התארגנות.

 

שורה תחתונה: תסמכו על עצמכם, הגיעו מכווני מטרה, אך עדיין שמרו על פתיחות, תקשורת ישירה, ואל תשכחו לחייך. כל שעליכם לעשות הוא לשקף את החוזקות שלכם!