האם שוק התיירות אכן מתאושש?

לאחר שנה וחצי בהן תחום התיירות בכלל וענף המלונאות בפרט ספגו מכה קשה בעולם בכלל וגם בישראל, נראה כי האופק פתוח. הטיסות הסדירות לישראל חוזרות להטיס תיירים מחוסנים לארץ, וענף המלונאות מתחיל להיערך. קבלו את תמונת המצב לקראת עונת החורף של 2021, אשר מתבססת בעיקר על גיוס עובדים חדשים

 

תיירות

 

בבחירות שנערכו בסוף חודש אוקטובר 2021 לנשיא התאחדות המלונות, נרשם שיא באחוזי ההצבעה, אשר נערכו דיגיטלית, וכללו 94% מאחוזי הזכאות. אבי ניסקורן נבחר להיות הנשיא החדש, ויחליף את רו"ח אמיר חייק, שהודיע על פרישה עקב מינויו לשגריר ישראל באיחוד האמירויות.

 

התאחדות המלונות מונה כ-440 בתי מלון בישראל, ולאחר מכה קשה שספג ענף המלונאות בישראל מאז החל משבר הקורונה בחודש מרץ 2020, השיח כעת ערב הבחירות ולאחריו הוא כי ענף המלונאות אכן צפוי להתאושש בקרוב ולעמוד על הרגליים, במיוחד עם החזרת התיירים לישראל החל מהחודש. לפי התוכנית, כך לפי הודעת משרד התיירות, בסיומו של חודש אוקטובר 2021 התיירים המחוסנים יוכלו להיכנס לישראל.

 

איך זה נראה בשטח?

 

על פי בדיקה שערכנו, ניתן להסיק ששוק התיירות אכן מתאושש לקראת חורף 2021, ולקראת התיירים הצפויים להגיע לישראל. את המסקנות האלו ניתן להסיק על פי פרסומי המשרות הפתוחות בשטח, בתחום המלונאות, נכון לסוף אוקטובר 2021:

 

בתי מלון רבים בתל אביב, ירושלים, באילת ובמקומות נוספים בישראל, מחפשים:

 

  1. עובדים בעבודות בסיסיות כגון חדרן/יות, מלצרים/ות, עובדי אחזקה, שוטפי כלים וכו'.

 

  1. עובדים בתחום הקבלה, המטבח, ההדרכה וכו'.

 

  1. סוכני מכירות, מפעילי טיולים, עובדי רכש וכו'.

 

  1. משרות ניהוליות בתחום התיירות.

 

עבודות בסיסיות – למי זה מתאים?

 

ענף התיירות מתחיל לגייס לשורותיו עובדים בתחומים שונים, רובם אינם מצריכים ניסיון קודם וניתן לקבל את ההכשרה באופן מיידי. אז למי זה מתאים?

 

  • לצעירים אחרי שחרור צבאי המחפשים לעבוד בעבודה מועדפת (עבודה במלון נחשבת מועדפת).
  • לאנשים שאינם יודעים עברית ומחפשים עבודה שהשפה אינה מהווה מגבלה – כגון חדרנית, עובד אחזקה, שוטף כלים וכו'.
  • לסטודנטים שמחפשים הכנסה חלקית פשוטה במהלך השבוע, על מנת שיוכלו להתרכז בלימודים שלהם.
  • לאנשים חסרי ניסיון בעבודה, אשר מחפשים עבודה ראשונה על מנת להתחיל להתקדם במסלול המקצועי שלהם.

 

איך אפשר להיכנס לתחום?

 

כיום מתבצע גיוס בענף התיירות בכל חלקי הארץ, צפון מרכז ודרום. חלק מהמקומות מציעים אף מגורים במסגרת העבודה, כלומר מבחינת מגורים אינכם מוגבלים לאזור אחד בארץ.

 

היתרון הגדול של עבודות מסוג זה הוא  בכך שלא נדרש ניסיון רב קודם לכן, וכמעט כל אחד יכול להיקלט בעבודה.

 

כיצד ניתן להיקלט בעבודות נוספות בענף התיירות?

 

אם אתם מעוניינים להשיג עבודה בענף התיירות, מעבר לעבודות הבסיסיות שהצענו לעיל, תוכלו לעשות זאת בתחומים שהזכרנו כגון סוכני מכירות, מאבטחים, עובדי קבלה, עובדי רכש. ניתן להשיג משרות בתחומים אלו באמצעות השתלמות ולמידה, בחלק מהמקרים מדובר בקורס קצר, בחלק מהמקרים מדובר בקורס ארוך יותר, בשורה התחתונה ישנן מסגרות אשר מכשירות עובדים לאבטחה, להיות סוכני מכירות ועוד. במקרים רבים המלון או הרשת עצמה אחראיים על הכשרת עובדי קבלה, עובדי רכש, מדריכים, עובדים עם ילדים.

 

כלומר, יש לכם את האפשרות להיקלט במשרה בדרגה גבוהה יותר מהדרגה הבסיסית, באמצעות לימודים / הכשרה מקצועית כלשהו אשר ניתנת לכם במסגרת המלון או במסגרת אחרת כגון מכללה, קורסים של משרד העבודה ועוד.

 

היתרון של הכשרה מקצועית כזו הוא רכישת הכלים להמשך פיתוח הנתיב המקצועי שלכם. יש לכם סיכוי להיקלט בעבודה ללא ניסיון, אך עם ההכשרה המקצועית המתאימה, ולצאת לדרככם המקצועית.

 

ענף התיירות אכן נראה במגמה של התאוששות וגיוס עובדים חדשים בכל התחומים, בכל רחבי הארץ. אנו מקווים לחורף פורה, גם בתחום התיירות.

 

*קרדיט תמונה: shutterstock