השתחררתם? 5 שאלות שיעזרו לכם להחליט לגבי האזרחות

ברוכים הבאים לעולם האזרחות! לאחר השחרור מהצבא, רוב המשוחררים מחפשים את העבודה שתעזור להם לצאת לדרך בחיים החדשים. כיצד מוצאים את העבודה הזו? הנה מספר שאלות שיעזרו לכם להתכוונן בדרככם החדשה
 

משוחררים מהצבא

 

הגעתם לרגע המיוחל, השתחררתם מהשירות הצבאי ואתם מוכנים להתחיל את החיים החדשים, אחרי שאולי גם הספקתם לנפוש, ליהנות ולנוח. אז איך ממשיכים? תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

 

שאלה 1: מה המטרה של העבודה הזו?

 

האם המטרה היא לקדם אתכם באופן מקצועי בתחום מסוים בו בחרתם? האם המטרה היא לעזור לכם להרוויח כמה שיותר כסף, ופחות משנה לכם מה דורשת העבודה בפועל? או אולי  המטרה של העבודה הזו היא להיחשב כעבודה מועדפת ולסייע לכם לקבל את המענק?

לאחר שהתפקסתם על המטרה, תוכלו לחפש את העבודה שמתאימה לכם:

  • עבודה זמנית ללא קשר לנתיב המקצוע – לאלו שלא בטוחים מה הם רוצים ללמוד או להיות, פתוחים לשמוע על עבודה מועדפת, אבל בעיקר רוצים לחסוך כסף, ופחות משנה להם במה, והיכן יעבדו.
  • עבודה שתקדם אתם בנתיב המקצועי – לאלו שיודעים מה הם רוצים לעשות, ללמוד, להיות.
  • עבודה מועדפת – לאלו שרוצים להתקדם מיידית עם העבודה המועדפת ולקבל את המענק.

 

שאלה 2: היכן אתם מעוניינים לעבוד מבחינה גיאוגרפית?

 

האם אתם מעדיפים למצוא עבודה קרובה למיקומכם הנוכחי? האם אתם רוצים ללכת לעבוד בקיבוץ או מושב כלשהו בצפון או בדרום? אולי אתם מעדיפים להדרים לעיר הנופש אילת או להצפין?

צעירים רבים מעדיפים להתנסות במקומות מגורים חדשים מחוץ לבית ההורים אחרי הצבא, ובאותה מידה צעירים רבים גם מעדיפים לחסוך כמה שיותר הוצאות, למצוא עבודה בה יוכלו לחסוך כסף, ולהמשיך לגור אצל ההורים בתקופה זו.

 

חשוב שתהיו מודעים לעובדה שמקומות עבודה רבים מציעים לעובדים צעירים גם אופציית מגורים בארץ או בחו"ל. החוויה הגלובלית מועצמת במקרה זה ואתם יכולים להרוויח גם חוויה חברתית חדשה אם אתם מעט הרפתקנים או מעזים.

 

שאלה 3: האם אתם מעדיפים לעבוד בעבודה שדורשת כושר פיזי, או לא?

 

שאלה נוספת שתסייע לכם למצוא את סוג העבודה שמתאים לכם הוא הנושא הפיזי. גם כאן זה מתחלק בין צעירים אחרי צבא המעדיפים לעבוד בעבודות פיזיות, על מנת להמשיך לפתח את עצמם, או פשוט מכיוון שיותר נוח להם לעבוד בעבודה שדורשת תנועה.

 

מצד שני, ישנם רבים שיעדיפו לעבוד בעבודה שבה יושבים כל היום או עומדים בחלק מהיום, אך אינה דורשת מאמץ פיזי. מה אתם מעדיפים? את ההעדפה הזו תוכלו להוסיף לשאר ההגדרות שתעזורנה לכם למצוא את העבודה הטובה ביותר בשבילכם.

 

שאלה 4: אילו כישורים יש לכם שיכולים להתאים לעבודה כזו או אחרת?

 

יכול מאוד להיות שיש לכם כישורים טבעיים שיכולים לסייע לכם להשיג עבודה כזו או אחרת. במה אתם טובים? יש כאלו שטובים עם ילדים (חינוך והדרכה), יש כאלו שטובים עם אנשים (שירות לקוחות, מכירות), יש כאלו עם ידיים טובות (בעלי מקצוע) ואפילו ניסיון בעבודת ידיים, ויש כאלו שמוכשרים בעבודת מחשב.

 

 

שאלה 5: מה אפשר לעשות אם אין לכם ניסיון בכלום?

 

בהמשך לשאלה הקודמת, אף אחד לא מצפה שתשתחררו מהצבא עם ניסיון. אחרי הכל, לא היו לכם הרבה הזדמנויות להשתפשף בעולם העבודה ולצבור ניסיון. גם מי שלא עבד באף עבודה לפני הצבא, וישנם הרבה כאלו, מצליחים למצוא עבודה לצעירים דיי בקלות.

 

שורה תחתונה: כולנו מתחילים את הצעד הראשון שלנו מתישהו...  הכי חשוב להגיע עם מוטיבציה, ביטחון, חיוך ונכונות. תגלו שגם אלו עשויים לפתוח דלתות.

 

 

*קרדיט תמונה: shutterstock