יש דבר כזה 'ביטחון תעסוקתי' בהייטק?

קצב החיים המהיר המאפיין את שגרת החיים הגלובלית שלנו, חלחל גם אל עולם התעסוקה ונדמה שגם הקריירה שלנו אינה עוצרת לרגע. החיפוש אחר התפקיד הבא, האתגר, המקצוע והמקום שבו נגיע לסיפוק מקצועי מקסימלי אינו נפסק. המעברים החדים האלו אופייניים לכל המקצועות אך בתחום ההייטק הוא בולט במיוחד...

 

ביטחון תעסוקתי

 

הייטקיסטים רבים מחפשים, כמעט תמיד, את המקום הבא שלהם מתוך מחשבה להתקדם מקצועית ולהשתדרג כלכלית. ככל שהתזזיתיות עולה המעברים גוברים וכך גם היציבות התעסוקתי יורדת. מגפת הקורונה חידדה את הצורך בביטחון כלכלי וביציבות תעסוקתית, גם כשמדובר בתחום ההייטק, ואת היציבות החמקמקה הזו אפשר למצוא בחברות מבוססות כמו קבוצת לובינסקי, בנק דיסקונט ועוד.

 

שינויים טכנולוגיים לצד קידום מקצועי

גדי גילאון, סמנכ"ל מערכות מידע ודיגיטל בקבוצת לובינסקי, מספר על היתרון הבולט של עובדים הייטקיסטים בחברה שאינה מוגדרת כהייטק: "היתרון הבולט לעבוד בחברה שהיא לא סטארט אפ מאפשרת יציבות וביטחון תעסוקתי. חברות הייטק רבות עוברות בשדות לא חרושים ולכן הסיכון בהן גבוה במיוחד. ארגונים כמו קבוצת לובינסקי מאתגרים את אנשי ההייטק בצורה שונה, זה מתחיל בלהתחבר לחברה באופן משמעותי וללמוד את הענף. קבוצת לובינסקי מתנהלת בשתי מערכות ליבה עיקריות, האחת בצד שירות הלקוח והשנייה בצד התפעולי לוגיסטי. בקבוצה יש מספר חברות בתחום הרכב, בין היתר: רכב חדש, רכב דו גלגלי וכלים, שירות, ביטוח, טרייד אין, ליסינג, מצברים ושמנים ומימון .

 

לכל יחידה בקבוצה תחום עיסוק ועניין אחר ולכן גם מעבר של עובד מערכות מידע לפעילות בין חברה אחת לשנייה, הוא מעבר מרענן ומשנה את העולם המקצועי של העובד וחושף אותו לתחום נרחב של ידע ועניין. למעשה, באופן הזה, הלמידה הינה מתמשכת ורציפה והעובדים נחשפים להרבה מערכות ומגוון שירותים מקצועיים. כך שלעובדים יש מגוון הזדמנויות ללמוד, להרחיב אופק מקצועי, התנסות של עבודה בשיתוף ובצוות והרבה אתגרים מקצועיים."

 

גילאון מוסיף ומדגיש: "האתגר המרתק ביותר לעובדי מערכות המידע בלובינסקי הינו המעבר שלנו (החלוצי בתחום הרכב החדש) לעולם הדיגיטל כחלק מתפיסת העולם האסטרטגית של קבוצת  לובינסקי, בשירות הלקוחות והעובדים. מעבר זה אופיין בהכנסת טכנולוגיות מהמתקדמות והמובילות בעולם ומהווה אתגר מקצועי ראשון המעלה ברמה הטכנולוגית לצד היישום השונה של פתרונות. אין עובד אחד ממערכות המידע שאינו שותף למהפכה הדיגיטלית ובכך אני גאה".

 

טל אביאלי, מנהלת הגיוס בבנק דיסקונט, משתפת אף היא ביתרונות העבודה של הייטקיסטים בארגונים: " בנק דיסקונט מוביל בשנים האחרונות שינויים דיגיטליים וטכנולוגיים משמעותיים, וכפועל יוצא מכך מציב את הפונקציה הטכנולוגית בחזית. עובדי הטכנולוגיה מהווים שותפים אסטרטגיים לעשייה ולהתפתחות העסקית, ומשמשים כמובילי צמיחה וחדשנות בארגון. הבנק ממוקד בהשקעה ארוכת טווח במנועי צמיחה המבוססים טכנולוגיה – דבר המשליך על האתגרים המקצועיים של העובדים בתחום.

 

העובדים במשרה טכנולוגית בבנק נחשפים ויכולים לצבור ניסיון במגוון מערכות ותחומים טכנולוגיים", אביאלי מוסיפה ומדגישה את יתרון היציבות התעסוקתית של עובדי הבנק: "בנק דיסקונט הוא ארגון אשר שומר על יציבות כלכלית ועסקית, לצד קידום והטמעת טכנולוגיות מתקדמות. כתוצאה מכך נהנים העובדים מביטחון תעסוקתי מחד, לצד עניין ואתגר משמעותי לאורך זמן מאידך. בנוסף לכך, בבנק רבות מהפעילויות מייצרות אימפקט על אלפי לקוחות, אימפקט שלא תמיד ניתן לייצר בארגונים אחרים".

 

מעריכים ומתקדמים 

 

בקבוצת לובינסקי נותנים מקום רב להתפתחות מקצועית ואישית. גילאון מפרט כיצד הם מנסים ליצור את התשתית הנכונה והמתאימה עבור כל עובד ומתייחס גם לעובדים הטכנולוגיים בקבוצתם: " אנחנו נותנים להם מעטפת מיוחדת שבה העובד מתקדם ומתפתח בעולם תומך מאוד מקצועית ואישית. גיוס הייטק מבחינתנו הוא מיוחד מאוד, לא רק אנשי הגיוס מעורבים בתהליכי הגיוס אלא אנחנו מלווים, בודקים ונחשפים לכל תהליך הגיוס.

 

כל זאת כדי להבין לעומקם את הצרכים ואת השאיפות המקצועיות של אנשי ההייטק אצלנו, וכך לייצור התאמה מקסימלית של עובד למשרה דרך הגיוס וההכשרה. בהמשך דרכו של העובד, יש אופציות קידום נרחבות כמו ניהול צוות או ניהול מחלקה. אנחנו מאתגרים ומקדמים גם בעזרת מגוון ניהול פרויקטים מעניינים, עולם העיסוק הוא רחב והוא כולל אפיון, ניתוח, פיתוח, תוצר ותהליכי הטמעה. כמובן שבמקרה של קידום לניהול זוטר או בכיר, אנחנו דואגים לקורסי הכשרה מתאימים ובאופן כללי תומכים ומעודדים העשרה מקצועית ואישית."

 

גם בבנק דיסקונט דואגים להשקיע בעובדים ובאשר לטאלנט הטכנולוגי, אביאלי מפרטת: "הבנק מקדם השקעה בטאלנט הטכנולוגי ועושה זאת באמצעות פיתוח והקניית מיומנויות ופיתוח הלמידה הארגונית, אפשור למוביליות פנים ארגונית ועוד. הבנק מציע, ראשית לכל עובדיו, משרות רבות ומגוונות בתחום הטכנולוגי. ההתפתחות עשויה להיות אנכית – לתפקידי ניהול, ורוחבית לתפקידים מקצועיים שונים – אפשרות להתנסות במערכות שונות, תהליכים עסקיים רחבים ושפות תכנות מגוונות."

 

שורה תחתונה: היתרונות הבולטים של עבודה בחברות שהן לא הייטק, המתוארים בכתבה מתקיימים בחברות רבות נוספות שמעוניינות בעובדים טכנולוגיים. אז עכשיו נשאר לכם להפנים את היתרונות העצומים של עבודה בארגונים יציבים במשרות טכנולוגיות ולעשות את הצעד המתבקש!

 

 

*קרדיט תמונה: shutterstock