תחום מתגמל: אבטחת מידע

ההייטק נחשב זה שנים לקטר הצמיחה של המשק ולגאוותה של ישראל .המדינה אף קיבלה הכרה עולמית כ"סטארט אפ ניישן", הודות למאות חברות הסטארט אפ הצומחות בה מדי שנה, אך כמו בכל תחום הוא כולל בתוכו מגוון רחב של תפקידים. אחד מתחומי ההייטק הלוהטים ביותר כיום הוא אבטחת המידע, ענף שנמצא בשנים האחרונות בעלייה משמעותית

 

אבטחת מידע

 

אבטחת מידע (ובאנגלית Info Sec),  בדומה לתחום הסייבר הלוהט אף הוא, נועדה לספק הגנה למערכות המחשוב בארגונים השונים. אך בעוד שבסייבר ההגנה היא על נתונים ממרחב הסייבר הרי שבאבטחת מידע ההגנה היא על הנתונים, כלומר הדאטה הארגונית, מפני איומים זדוניים כמו למשל ביצוע מניפולציות בנתונים או במקרים אחרים גניבת מידע ואפילו גניבת כספים. למעשה, רוב המידע העסקי המודרני שוכן בשרתים אלקטרוניים, שולחנות עבודה, מחשבים ניידים או איפשהו באינטרנט, ואבטחת המידע נוגעת לצורך לוודא שהנתונים, בכול צורה שהיא, מאובטחים באופן קצת יותר רחב מאבטחת הסייבר.

 

היכן לומדים ולמי זה מתאים?

 

אם הנושא נשמע לכם מעניין ואתם מגששים כעת לגבי המוסד בו תלמדו כדאי לכם לדעת שבחלק מהמכללות לא נדרשת הכרה מוקדמת של עולם המחשב, אך ברוב המקרים כן תידרשו לעבור ריאיון קבלה ולהגיע עם ניסיון והבנה בעולמות המחשב ומערכות המידע, לרבות שליטה בסיסית בשפה האנגלית. בתחום זה קיימת אפשרות למסלול בוקר או למסלול ערב המיועד לאנשים עובדים ובנוסף קיימים קורסי אבטחת מידע במסלול אונליין ללא צורך בהגעה למוסד הלימוד. משך הלימודים נע בין קורסים של 200 שעות לימוד לקורסים נרחבים יותר אשר יגיעו גם ל-500 שעות לימוד. הלימודים אורכים לרוב כשנה, ובסופם זוכים הבוגרים להסמכה רשמית בתחום אבטחת מידע.

 

מה תלמדו בקורס?

 

קורסי אבטחת המידע השונים כוללים את המונחים והרעיונות הבסיסיים בתחום אבטחת המידע ותלמדו להגן בהם על כל המערכות הקיימות - מערכות הפעלה ותקשורת, תחנות הקצה, שרתי הגישה, הרשת המרחבית והאינטרנט. בנוסף תלמדו על מגוון האלמנטים הזדוניים המסתובבים באינטרנט כמו תולעים, וירוסים וסוסים טרויאניים ותלמדו מה הם, כיצד הם מתפשטים, מתחבאים ותוקפים, וכיצד בונים מערך אבטחה יעיל מפניהם בהתאמה נקודתית לארגון.

 

באילו תפקידים תוכלו להשתלב בתעשיית ההייטק ובכלל?

 

בסיום הלימודים יכולים הבוגרים לעבוד בניהול אבטחת מידע ובייעוץ אבטחת מידע בארגונים וחברות שונות. במרבית המקרים בוגרי הקורס יתחילו את ההתמקצעות שלהם בתחום על ידי השתלבות בחברות הייטק אשר מספקות שירות למגוון רחב של חברות במשק. אפשרות נוספת היא להשתלב בחברות ציבוריות וממשלתיות כאשר לאחר מספר שנים בהם תצברו ניסיון וותק תוכלו להציע את שירותיכם כפרילנסרים בתחום אבטחת המידע.  במרבית המקרים יכלול תפקידכם את הנושאים הבאים: פיתוח ויישום מדיניות אבטחת מידע בארגון, ניטור איומי אבטחה על המידע הארגוני, ניהול תקציבי אבטחת הידע וטיפול במתקפות ופריצות שנעשות כנגד רשת המחשבים

 

אבטחת מידע – התחום המתוגמל ביותר בתעשיית ההייטק

 

אז כמה אפשר להרוויח בתחום? אבטחת המידע ניצב נכון להיום בראש רשימת התחומים המשתכרים בישראל. השכר הממוצע של מומחה אבטחת מידע בתחילת עבודתו עומד נכון להיום על הטווח שבין 10,000 ₪ ל-16,000 ₪ וזאת במשך 4 השנים הראשונות בתפקיד. כאשר תגיעו לוותק של בין 5 ל-8 שנים תחליפו כבר קידומת ושכרכם יטפס לסביבות ה-20 אלף ₪. החל מהשנה התשיעית תוכלו כבר לדרוש כ-24 אלף ₪ לחודש, סכום שילך ויעלה ככל שתצברו יותר ניסיון ותעלו בסולם הדרגות. מומחי אבטחת מידע וותיקים ובכירים יכולים להגיע כיום לסביבת משכורות של 40 אלף ₪ בחודש. ענף מתגמל כבר אמרנו.

 

 

*קרדיט תמונה: shutterstock