נטוורקינג- איך לעשות את זה נכון?

מהו נטוורקינג? כיצד תוכלו להיעזר בכלי המצוין הזה כשכירים, כמנהלים, וכמחפשי עבודה?  נטוורקינג, או בעברית "רישות עסקי" הוא כלי נהדר וכשמו כן הוא – מייצר שיתופי פעולה ברשת ומחוצה לה (רשת יכולה להיות גם רשת של תחום מסוים כגון רשת רופאי שיניים, ולאו דווקא רשת באינטרנט)

 

נטוורקינג

 

נטוורקינג נעזר בקשרים חברתיים וכמובן גם ברשתות חברתיות עבור שכירים, עצמאיים, אנשי עסקים וכו, על מנת ליצור הזדמנויות עסקיות ושיתופי פעולה. הנטוורקינג יכול לעזור לכם גם כשכירים (להביא רעיונות חדשים בעבודה) גם כמנהלים (ליצור הזדמנויות עסקיות עם חברות נוספות) וגם כמחפשי עבודה (ליצור קשרים שיסייעו לכם לפתוח דלתות). השאלה איך עושים את זה נכון?

 

כיצד אפשר ליצור נטוורקינג שעובד?

רשת חברתית – באמצעות הפייסבוק והלינקדין בעיקר, אתם יכולים ליצור נטוורקינג משמעותי עם אנשים אחרים. לעזור להם ולהיעזר בהם. הנטוורקינג הזה יכול לעזור לכם גם באמצעות הבעת הידע והמקצועיות שלכם בתחום מסוים, וגם באמצעות התייעצות עם איש מקצוע בתחום שאתם מבקשים להרחיב בו את הידע.

 

כנסים והשתלמויות – לא אחת אתם נשלחים להשתתף בכנס מקצועי כזה או אחר, בו בהחלט תוכלו ליצור קשרים חדשים ולהיעזר בהם. זה יכול להיות מרצה או מעביר סדנה בכנס שתרצו להעביר לעובדים שלכם, איש מקצוע שפגשתם ויכול להעביר השתלמות מקצועית בנושא מסוים או יום כיף. אם תאם מחוברים ללינקדאין, לעיתים תוכלו לזהות בלינקדאין אנשים שנמצאים איתכם בכנס וליצור איתם קשר אישי וישיר, מעבר לרשת.

 

פנים מול פנים – זה אולי נראה כי אנו חיים בעולם של מסכים וכי האפשרות של נטוורקינג פנים מול פנים אינה פופולרית, אך בהחלט ניתן להיעזר בסביבה שלנו כדי לייצר נטוורקינג. שכנים, חברים, בני משפחה, כל אלו יכולים לסייע לנו לדוגמה למצוא איש מקצוע בתחום מסוים, אותו אנו רוצים לגייס אחרי המלצות. במקום לחפש איש מקצוע באינטרנט, תמיד אפשר לשאול מישהו מהמשפחה או השכנים, ולקבל המלצה על איש מקצוע שמרוצים מעבודתו.

 

נטוורקינג זה גם אוסף כרטיסי ביקור, וגם כזה שמקדיש זמן להכיר את מי שמולנו כדי ליצור חיבור אמיתי. ההמלצה היא כמובן ליצור קשרים אישיים עם אנשים בעלי השפעה בתחום בו אתם עוסקים או מעוניינים לעסוק, ומשם הרשת כבר תעשה את שלה.

 

 

נטוורקינג לשכירים

נטוורקינג לשכירים יכול לסייע לקצר תהליכים, למצוא רעיונות חדשים ואנשי מקצוע מצוינים. נטוורקינג יכול לסייע לכם למצוא פתרונות לחברה / לארגון שלכם ובכך לתרום ולהיות לעזר. גם אם התרומה לא מתבטאת בתלוש השכר, היא מתבטאת בהערכה ובידיעה שניתן לפנות לאדם זה כי "יש לו קשרים", כי "הוא מכיר אנשים". עובדים אשר מצליחים לרתום את רשת הקשרים שלהם לטובת מקום העבודה בהחלט נהיים משמעותיים יותר עבור הארגון שלהם. בכירים ישימו לב אליהם יותר.

 

נטוורקינג למנהלים

נטוורקינג למנהלים יכול לסייע גם כן לקצר תהליכים, לקבל סיוע במציאת פיתרון, לקבל מידע אודות מתחרים ולשפר את הארגון. מנהל שמייצר נטוורקינג ומעודד נטוורקינג לעובדיו, נעזר בהון האנושי שיסייע לו בחזרה, בוודאות בהמשך.

 

נטוורקינג למחפשי עבודה

אם אתם מחפשים עבודה, נטוורקינג בהחלט יכול לסייע לכם להגיע לעבודה או לאדם שתרצו. ראשית עליכם למפות את הרשת החברתית שלכם בחיים – משפחה, חברים, שכנים, מכרים וכו'. השקיעו ברשימה הזו, היא יכולה לכלול גם הורים של ילדים מהכיתה של ילדכם.

 

בשלב השני עליכם לפנות לרשת הזו בכתב או בעל פה (עדיף בעל פה אבל לא כולם אוהבים את האופציה) ולספר מה התחום שאתם מחפשים בו עבודה, מה התפקיד, ולשאול אם אולי הם מכירים? לפעמים זה יכול לקחת קצת זמן, ויכולים לחזור אליכם.

 

תוכלו גם לפנות למקום שעניין אתכם דרך מישהו מהרשת שלכם. אם לדוגמה מצאתם משרה שמעניינת אתכם, בידקו האם יש לכם שם קשרים. "מישהו מכיר מישהו שעובד בשטראוס?" בהחלט תוכלו להיעזר באנשים שאתם מכירים באופן אישי כמו גם ברשתות חברתיות באינטרנט, על מנת למצוא עבודה.



*קרדיט תמונה: shutterstock