מדוע זה זמן טוב למצוא עבודה?

משבר הקורונה טלטל את העולם מבחינות רבות; מלבד הסגרים הרצופים והמגבלות השונות, האבטלה הגיעה לשיאים חדשים בתקופה הזו. כדי "לרכך את המכה", הוענקו לשכירים ועצמאיים מענקים שונים, והיו הקלות רבות בכל הנוגע לקבלת דמי אבטלה. בגלל זה נוצרה מעין אשליה של "הכל בסדר", ואנשים רבים התעכבו בחיפוש אחר עבודה. אולם, אנחנו כבר נמצאים מאחורי הסערה הגדולה שהביאה עמה הקורונה, ועכשיו זה הזמן להכות בברזל ולחפש עבודה. למה כדאי לכם לעשות עכשיו את המאמץ הזה?

 

מציאת עבודה

 

הביקוש לעובדים גדול מההיצע

כאשר הייתה אבטלה בתקופת הקורונה, היו מבקשי עבודה רבים, אך לא מספיק משרות פנויות. המצב הזה התהפך לחלוטין, וכיום יש 25% יותר משרות פנויות מאשר עובדים. כלומר, מעסיקים מחפשים עובדים, אך לא מוצאים. פירוש הדבר הוא שאין לכם תחרות גדולה, אלא להיפך – יש ביקוש עבורכם, מחפשי המשרות, במגזרים שונים בתחום העבודה. בדיוק בגלל זה מומלץ להסיר את האבק מקורות החיים ולהתחיל בחיפוש: הסיכוי שלכם למצוא עבודה גדול יותר מאי פעם.

 

אתם יכולים לקבל תנאים טובים יותר

מעסיקים כיום נואשים למצוא עובדים טובים, והם מוכנים לתגמל מועמדים בהתאם. זה לא סוד שבעבר זה היה מאתגר לבקש תנאים מסוימים ממעסיקים. כיום המצב שונה, ומעסיקים מוכנים להעניק שכר הולם, וגם תנאים נלווים לעובדים מיומנים, או עובדים ללא ניסיון, אך עם השכלה/הכשרה מתאימה בתחום. אתם יכולים לשדרג במידה ניכרת את תנאי התעסוקה שלכם, והמצב הזה לא יימשך לנצח, אז בהחלט כדאי להתחיל בחיפוש משרה.

 

הסיכוי למצוא את "משרת החלומות" שלכם גדול מאי-פעם

ישנם חורים גדולים בשוק העבודה שמעסיקים רוצים למלא. כאשר היה מחסור במשרות פנויות, אנשים רבים נאלצו להתפשר על המשרות שלהם, והם עבדו בתחום שלא בדיוק קרץ להם. כיום יש שלל עבודות פנויות, במגוון תחומים, וזה בדיוק הזמן לחפש עבודה עבורכם. ישנו סיכוי גדול שתמצאו את המשרה שחשקתם בה, ותוכלו לטפח קריירה מצליחה. מעסיקים מחפשים עובדים לשלל משרות, ואם תחפשו עבודה שרציתם במיוחד – סביר להניח שתוכלו למצוא אותה.

 

הביקוש הנוכחי לא יימשך לנצח

אם יש משהו שמגפת הקורונה לימדה אותנו הוא שאין שום דרך לדעת מה יקרה מהיום למחר. אנשים רבים שעבדו במשרות יציבות היו בטוחים שיש להם ביטחון תעסוקתי, ואז הגיעה הקורונה ושינתה את הכל. אף אחד, ושום תחום לא היו חסינים. היו פיטורים נרחבים במגזרים רבים בשוק העבודה, ואנשים רבים נכנסו למעגל האבטלה.

 

המצב כיום הוא כזה: יש ביקוש גבוה לעובדים לעומת ההיצע, וגם זה מצב שלא יימשך לנצח. בעוד חודשים ספורים, השוק יתחיל להתייצב, הזכויות לקבלת כספים כבר יהיו מאחורינו, ויותר אנשים יתחילו לחפש וגם למצוא עבודות. לכן, כל עוד יש משרות פנויות (ובהחלט יש הרבה כאלו), אתם צריכים לפזר את קורות החיים שלכם, ולמצוא עבודה. אין שום ערובה שהמצב יימשך זמן רב, ורק אלו שמבטיחים את ההווה שלהם יכולים לקבל ביטחון מסוים לעתיד.

 

מציאת עבודה בשנת 2022

חשוב לא להיות אדישים, אלא אקטיביים בחיפוש אחר העבודה שאתם רוצים. זה נכון שמעסיקים זקוקים נואשות לעובדים חדשים, אבל זה לא אומר שהם יסכימו לכל תנאי שתדרשו. כדי לקבל משרה טובה וגם תנאים טובים, אתם צריכים להיות מוכנים להתגמש.

 

כיום אתם יכולים לבקש שכר גבוה יותר ותנאים טובים יותר מאשר בעבר, אבל למעסיקים יש מגבלות, והם לא תמיד יסכימו לעבור אותן. כשאתם מחפשים עבודה, בדקו מה השכר בשוק עבור העבודה הזו, ואל תהססו לבקש אותו. הצגת תנאים בראיונות עבודה היא לא עובדה מוחלטת, אלא נקודת פתיחה למשא ומתן.

 

מעסיקים רוצים למצוא עובדים טובים, והם יהיו מוכנים לשלם משכורות בתמורה לעבודה איכותית. אתם מצידכם תצטרכו לספק את הסחורה, ולעמוד בדרישות של המעסיק. זאת מערכת של "תן-וקח", ואתם צריכים להיות מוכנים לתת מספיק עבור התמורה שאתם מבקשים.

 

שורה תחתונה

חיפוש עבודה הוא לא תמיד פשוט, אך כיום יש מצב ייחודי. פיטורין, אבטלה והחלמה של משק העבודה ממכת הקורונה הביאו לביקוש גבוה במיוחד לעובדים. יש לכם הזדמנות מצוינת למצוא את העבודה שתמיד רציתם, וחשוב שתעשו את זה בהקדם. עם מספר הולך וגדל של מבקשי עבודה, השוק יתייצב, והביקוש לעובדים יפחת עם הזמן. אז, עדכנו את קורות החיים שלכם, והתחילו לחפש עבודה. זה ישתלם לכם.