רפרנט ביטוח: ת"ז

תחום הביטוח הוא תחום דינמי שמשתנה משנה לשנה; מיליוני אנשים בישראל רוכשים פוליסות מסוגים שונים מדי שנה, ונדרש תיאום רב, לצד ניירת, כדי לשמור על סדר בעניינים. כאן נכנס לתמונה איש רפרנט ביטוח, שמהווה חוליה מקשרת חשובה בין סוכני ביטוח ובין לקוחות. אם אתם מתעניינים בתחום הזה, כאן נגלה לכם במה עוסק איש רפרנט ביטוח, ומה אופי המשרה הזו

 

איש ביטוח רפרנט

 

מה זה איש רפרנט ביטוח?

בקצרה, איש רפרנט ביטוח הוא עובד מקצועי שמסייע בטיפול שוטף של הלקוחות, ומשמש כרכז בענף הביטוחי. התפקיד כרוך באחריות אדמיניסטרטיבית רבה, שכוללת איסוף וטיפול בניירת של החברה והמבוטחים שלה, התאמת פוליסות ללקוחות, הפקת פוליסות, ותקשורת רציפה עם מבוטחים.

רפרנט ביטוח מסייע עם טיפולים בפניות טלפוניות של לקוחות, בעדכון והפקה של פוליסות, וגם בטיפול שוטף בתביעות. תפקידו של רפרנט ביטוח תלוי בחברה שהוא עובד בה, ובצרכי החברה והלקוחות. כדי לעשות זאת, עובדים בתחום צריכים להיות בקיאים בניהול בק אופיס ומערכות בתחום הביטוח.

מכיוון שיש מספר תחומי ביטוח, ניתן לעבוד כרפרנט בתחומים השונים האלו, לרבות רפרנט ביטוח רכב, ביטוח חיים, ביטוח דירה, ביטוח בריאות, ותחומים נוספים, כך שמדובר בעבודה שהיא חיונית וגם דינמית.

 

בבית, במשרד או בחוץ?

רפרנט ביטוח עובד לרוב בסביבה משרדית. המשרה דורשת תיאום בין סוכני ביטוח ובין מבוטחים, ולכן חשוב להיות בקשר מתמיד עם שני הצדדים. קשה לעשות זאת בלי ציוד משרדי מקצועי, כך שרפרנטים עובדים לרוב במשרד.

בעת הצורך, רפרנט יתלווה לסוכני ביטוח לעבודה בשטח, כך שעובדים גם בחוץ מדי פעם. תקופת הקורונה הביאה לכך שעובדים רבים עסקו בעבודתם מהבית, וזה נכון גם בתחום הביטוחים. ההעדפה היא לעבודה משרדית, אך זה תלוי בסוכנות הביטוח, וגם במצב הכללי בארץ.

 

מה השכר הממוצע?

רפרנטים מקבלים הצצה לעולם הביטוחים המגוון; אמנם מדובר בתפקיד בסיסי בתחום הזה, אבל התפקיד הזה נושא בחובו אחריות רבה. לאחר צבירה של ניסיון בתחום והשלמה של לימודים והכשרה בתחום הביטוחים, רפרנטים יכולים להתקדם למשרות אחרות: אקטואריה, שמאות ביטוח, ניהול תחום ביטוח, ועוד.

רפרנטים רבים בוחרים להמשיך בתחום הביטוחים, והם משלימים לימודים והכשרה כסוכני ביטוח. משרת רפרנט מאפשרת לקבל דריסת רגל בתחום, וסוכנויות שמרוצות מהרפרנטים שלהם ירצו להשאיר אותם ולאפשר להם להתקדם בסולם המשרות.

השכר הממוצע של רפרנט מתחיל הוא כ-7,500 ₪ לחודש. ככל שצוברים ניסיון בתחום, ניתן להגיע לסכומים גבוהים יותר בכל חודש. השכר תלוי גם בחברה המעסיקה, ורפרנטים שעוסקים במכירה וקידום של ביטוחים יכולים גם לקבל בונוסים על עבודתם.

 

מה הדרישות לקבלה עבור המשרה?

תחום הביטוחים הוא תחום מורכב שכולל בתוכו פרטים רבים שצריך להכיר לעומק. עבודה כרפרנט ביטוח מתאימה לאלו שיש להם זיקה ועניין בעולם העסקים והכלכלה. כדי לעבוד במשרה של רפרנט ביטוח, חשוב לעבור תחילה קורס בתחום. מוסדות שונים ברחבי הארץ מציעים קורסים של רפרנט ביטוח, שאורכים מספר חודשים (פחות מחצי שנה, בדרך כלל).

הקורסים האלו מלמדים את כל מה שצריך לדעת על התחום, לרבות התנהלות עם לקוחות, מונחים שונים בעולם הביטוחים, סוגי הביטוחים בישראל, ועוד. קורסים של רפרנט ביטוח נותנים ידע תיאורטי, וגם ניסיון מעשי בתחום, ומוסדות רבים מעניקים בתום המסלול תעודה שמאפשרת לעסוק בתחום.

יש מקומות שאינם דורשים ניסיון עבודה מרפרנטים, אך הם כן דורשים דברים אחרים: מיומנויות בינאישיות, הכרות עם דרישות הרגולציה, שליטה באקסל, ועוד.

מלבד זאת, רפרנט ביטוח צריך להיות גם עם מיומנויות בין-אישיות, לרבות:

  • סדר וארגון
  • תודעת שירות גבוהה
  • יחסי אנוש טובים
  • יכולת עבודה בלחץ
  • יכולת שכנוע והסברה

 

האם נדרשים לימודים מוסמכים כדי לעסוק בתחום?

התשובה לשאלה הזו היא כן ולא; ישנם מקומות שדורשים תעודת הסמכה עבור רפרנטים, אך יש מקומות שאין להם את הדרישה הזו. כדי להתקבל ללימודים אין צורך בהשכלה קודמת בתחום, וניתן להתקבל לקורסים כשבידכם תעודת בגרות.

המקומות שאינם דורשים תעודה, דורשים ניסיון קודם בתחום. כך או כך – חשוב שלרפרנטים יהיה ידע מקצועי בתחום שלהם, והידע הזה נמצא במוסדות שמעבירים קורסים מקצועיים בתחום הרפרנטים.

יש ביקוש גבוה מאוד למשרה הזאת, ולכן מקומות רבים שמחפשים רפרנטים מעניקים להם הכשרה על חשבונם, או משלמים על לימודים מקצועיים בתחום. כמו שאמרנו, צריך לדעת לא מעט דברים בתחום, ככה שכדאי לעבור קורס מקצועי, או להתחיל במשרה בסיסית שתעניק את הידע והניסיון הנדרשים לעבודה.

 

בשורה התחתונה

רפרנט ביטוח מהווה כוח עזר חיוני בחברות ביטוח. בעל התפקיד הזה צריך לתמרן בין מספר גורמים, ולשאת באחריות רבה. העבודה הזו היא דינמית, מעניינת, ומשלבת בתוכה יחסים בינאישיים וגם עבודה משרדית ומעניינת.

אם אתם מתעניינים בתחום הזה, אתם לא תצאו מופסדים. ניתן להשתמש בידע ובניסיון של עבודה כרפרנט כדי להתקדם בתחום הביטוח או בתחומים קרובים, וליהנות מקריירה ארוכת טווח.