איך לחפש עבודה בעולם התעסוקה החדש?

אינספור המלצות וטיפים נכתבו על אופן חיפוש העבודה היעיל ביותר. אלפי מאמרים, מאות רבות של ראיונות ועשרות מלווים ויועצי קריירה שמדריכים את מחפשי העבודה. אז מה יש לנו לחדש בנושא הכל כך פופולרי הזה? הרבה!

 

חיפוש עבודה

 

עולם העבודה החדש מחייב אותנו לעשות חישוב מסלול מחדש, תשכחו ממה שהתרגלתם אליו עד כה. קצב החיים השתנה, ושוק התעסוקה קיבל טלטלה קשה. נסו לחשוב רגע על השינוי שחל בכם בכל תחומי החיים בשנתיים האחרונות, זה הרי כמעט לא ייאמן. רבים ממחפשי העבודה המציאו את עצמכם מחדש, בחנו תחומי עיסוק חדשים, ביצעו הסבה או התפתחו באותו התחום רק מזווית טיפה שונה.

 

האתנחתא שנכפתה עלינו גרמה לחלק גדול מאיתנו  לקבוע סדר עדיפויות שונה בחיינו והצורך באיזון בין חיי העבודה והבית נעשה משמעותי. גם אצל המעסיקים חל שינוי והם החלו לבקש עובדים בעלי מיומנויות ויכולות רחבות יותר, לא עוד התמחות מדויקת וספציפית אלא יכולת מולטי טסקין לביצוע משימות מגוונות שמצריכה שילוב כישורים ויכולות. את הדרישה הבסיסית ליכולת טכנולוגית כמעט ואין צורך להזכיר, כולם כבר מבינים שלא משנה באיזה תחום הם עוסקים, יכולת טכנולוגית היא מאסט.

 

תכל'ס מה חשוב כל השינויים האלו גרמו לנו להבין שחייבים לשכלל את דרך חיפוש העבודה עוד יותר, כדי שהחיפוש יהיה מותאם, מדויק ואישי יותר ולכן ביצענו שדרוג טכנולוגי ייחודי למערכת החיפוש באתר שלנו.

 

אז מה חשוב לעשות ולדעת על חיפוש עבודה 2022?

 

הגדרת סדרי העדיפויות -

כשיעילות היא שם המשחק, עליכם למקד את רשימת 'המשאלות' המובילה שלכם עבור העבודה החדשה שאתם מחפשים. הרשימה יכולה לכלול גובה שכר, שעות עבודה גמישות, משרה היברידית, אפשרות לקידום ופיתוח בתפקיד או כל דבר אחר. מה שחשוב זה שהרשימה תהיה מאורגנת לפי סדר חשיבות. ציינו את דרישות 'המאסט' ואחריהן את התנאים שיהוו יתרון מבחינתכם.

 

דברו ביעדים –

אין ספק שהצלחה היא יעד הקריירה המרכזי עבור מרבית האנשים, אך מדובר ביעד כללי מדי. כדי שתוכלו להצליח במשימה, אתם צריכים להגדיר תחילה מה זאת הצלחה עבורכם – האם להגיע לתפקיד ניהולי? או אולי יעד משכורת מסוים? לכל אחד מאיתנו יש הגדרה שונה להצלחה, ואתם צריכים להגדיר מה היא אותה הצלחה עבורכם ואיך אתם פורטים אותה למשימות ברות ביצוע.

 

תקבעו זמנים להשגת היעד-

כדאי לתחום כל צעד בפרק זמן מסוים. הציבו פרק זמן לכל יעד. חשוב שיהיו לכם מטרות  ארוכות טווח וקצרות טווח. קחו טווחי זמן הגיוניים לכל משימה, אל תפריזו בזמנים אך גם אל תלחיצו את עצמכם יתר על המידה.

 

עשו נטוורקיניג והיו ברשתות החברתיות-

אם אתם מחפשים עבודה, נטוורקינג בהחלט יכול לסייע לכם להגיע לעבודה או לאדם שתרצו. ראשית עליכם למפות את הרשת החברתית שלכם בחיים – משפחה, חברים, שכנים, מכרים וכו'. השקיעו ברשימה הזו, היא יכולה לכלול גם הורים של ילדים מהכיתה של ילדכם. ספרו מה התחום שאתם מחפשים בו עבודה, מה התפקיד, ולשאול אם אולי הם מכירים? לפעמים זה יכול לקחת קצת זמן, ויכולים לחזור אליכם. נטוורקיניג עושים גם ברשתות החברתיות!

 

בצעו פולו אפ-

זה לא מספיק לשלוח קורות חיים, חובה להיות אקטיביים, לעשות 'פולו אפ' ולבקש מהחברות להן פניתם משוב והמלצות. רק כך מתקדמים!

 

אמצו את גישת השפע-

קל מאוד להישאב במהלך החיפוש למחשבות לא מקדמות שעושות לנו רע כמו "יש המון מועמדים טובים לכל משרה, למה שיבחרו דווקא אותי?", "אין מספיק משרות" ועוד. אמצו בתקופת החיפוש, ובכלל בחיים, את גישת השפע.  במקום להתמקד במה שאין לכם תתמקדו במה שיש לכם ותוקירו על כך תודה. על ידי התמקדות במה שיש מאמנים את המוח להתכוונן למה שיש ולא להתמקד במה שאין.

 

הבליטו את הייחודיות שבכם-

לכל אחד מאיתנו יש ערך ייחודי המבדיל אותו מאחרים. מהו הערך הייחודי שלכם? מה מבדיל אתכם ממועמדים אחרים? מה המתנה שאתם מביאים לעולם?

 

חשבו וכתבו את הערך הייחודי שלכם והזכירו אותו לעצמכם. אם אתם מתקשים להבין מהו הערך הייחודי שלכם, תשאלו אנשים הקרובים. מעבר לכך, ערכו רשימה של ההצלחות שלכם במקומות עבודה ומה בכם אפשר אותן. בתהליך חיפוש עבודה אנחנו נוטים פעמים רבות לשכוח את כל מה שעשינו והשגנו וחשוב שנזכיר זאת לעצמנו במהלך החיפוש.  

 

2 טיפים ליישום מיידי:

 

טיפ 1: קבלו התראות בזמן אמת!

אל תבזבזו שעות באינטרנט בחיפוש אחר מודעות עבודה חדשות, פשוט הירשמו לשירות קבלת משרות חדשות ברגע פרסומן וכך תהיו הראשונים לדעת על ההזדמנויות החדשות שלכם לתעסוקה! כך אתם גם חוסכים זמן חיפוש וגם הופכים להיות הראשונים ששולחים קורות חיים.

 

טיפ 2: התאימו את קורות החיים שלכם לדרישות התפקיד

מערכת הסינון האוטומטית יודעת לזהות ביטויי מפתח חשובים בקורות החיים שלכם, לכן חשוב להתאים את קו"ח לכל משרה. הדגישו מיומנויות וניסיון לפי דרישות התפקיד כדוגמת: ניתוח נתונים, ניהול פרויקטים וכדומה. באופן הזה קורות החיים שלכם יאותרו כמתאימים ויעברו את מערכת הסינון האוטומטי. עם זאת בסיס קורות החיים נשאר זהה ועליכם רק 'לחדד' ולהבליט את המיומנויות והניסיון בהתאם לכל משרה באופן רלוונטי.